kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶

کیهان و خوانندگان





33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* در کشوری که کارگران آن گاه کمتر از یک میلیون حقوق می‌گیرند این عدالت نبود مدیرانی که در طی این 4 سال دستاورد چندانی نداشتند و برخی از آنها فقط زندگی اشرافی را ترویج کرده‌اند مجددا دریافت‌های نجومی را تجربه کنند.
0761---0913
* کارگران چه کنند که همانند مدیران دیده شوند؟ تا زمانی که به جایگاه کارگران احترام گذاشته نشود و آنان را محور اصلی رشد کشور ندانند، مدیرسالاری بلای جان مردم است و وقتی چنین شد راه مفاسد اقتصادی نیز هموار می‌شود.
2939---021
* چطور قطع کردن یارانه عده‌ای متمول عواقب اجتماعی دارد ولی چپاول بیت‌المال به عنوان «حفظ مدیران متخصص» عوارض ندارد؟ مگر جمهوری اسلامی مدعی اسلام ناب نیست؟ کاری ندارم که مجلس مصوبه‌اش را پس گرفت ولی با تکیه بر کدام قانون اسلام و با چه منطقی می‌خواستند که عده‌ای حقوق‌های نجومی قانونی 24 میلیونی بگیرند و اکثریتی از مردم زندگی فقیرانه داشته باشند.
3698---0935
* با تصویب و قانونی شدن حقوق‌های نجومی، مردم چه منفعتی می‌بردند؟ آیا بار دیگر از خانه ملت، صدای ملت شنیده خواهد شد؟
0756---0938
* کیهان حامی و امید کارگران و مردم رنج‌کشیده است. اگر صدای مردم در خانه ملت به گوش نمایندگان نمی‌رسد، نمایندگان می‌توانند خواسته‌های مردم را در رسانه‌های انقلابی و مردمی رصد کنند. اشرافیت فهمی از مشکلات جامعه ندارد و تکیه‌گاه خوبی برای نمایندگان نیست.
3916---0713
* گاهی تصور می‌کنم برخی از نمایندگان برای تحقق اهداف خاصی، غیر از منافع مردم وارد خانه ملت شده‌اند! زیرا برخی از آنچه در صحن مجلس عمل می‌کنند گویای تحت پوشش قرار دادن منافع گروه یا افراد خاص است نه مردم، مگر اینکه برای اعتبار خودشان احساس خطر کنند.
7772---0938
* اگر دولت نسبت به بسیاری از مشکلات کشور در حد آزاد شدن بازی کلش آف کلنز دغدغه داشت، مردم شاهد این مشقت‌های طاقت‌فرسا نبودند. یک بازی رایانه‌ای مخرب ساعت‌ها 6 وزیر را درگیر کرد اما مشکلات جامعه گویا فراموش شده است! واقعا جای تعجب ندارد؟
0285---021
* آقای روحانی اگر شما رشد اقتصادی را می‌بینید حق دارید چون فقط اطراف خودتان را می‌بینید، بنده فوق لیسانس مسافرکش متاهل را که نمی‌بینی!
فرزند جانباز شیمیایی از منطقه محروم دهدشت
* کسانی که گفتند در اقتصاد، خرمشهرها را باید آزاد کرد، باید توجه می‌کردند که فرماندهان شهید و جانباز دفاع مقدس، اسیر کاغذبازی و تخریب دوستان و حقارت در مقابل جنایتکاران نبودند و هم‌سطح و گاهی هم در خط مقدم با نیروهای رزمنده به دفاع می‌پرداختند و از هیچ کار و تلاشی دریغ نمی‌ورزیدند و حقوق‌های ویژه برای خود در نظر نمی‌گرفتند!
8895---0919
* به‌جز معلمین، کارگران و نظامیان اکثر مدیران و اساتید عضو هیئت علمی، پزشکان، قضات، نمایندگان و... حقوق‌های بالای 10 میلیونی دارند و به همین علت هم صدایشان در دفاع از مظلومین و محرومین جامعه درنمی‌آید. فردی جانباز 70 درصد، آزاده، رتبه 21 خدمتی با حقوق 2-3 میلیونی زندگی خود را اداره می‌کند و بسیاری از سه قشر یاد شده بالا، کمتر  از دو میلیون حقوق دارند. حال کسی که حقوق بالای ده میلیونی می‌‌گیرد نه دغدغه مسکن دارد، نه دغدغه افزایش قیمت‌ها و نه دغدغه هزینه عروسی فرزند و نه دغدغه شهریه دانشگاه! و نه...
قدیری- جانباز 70 درصد
* نماینده و مدیری که بالای 14 میلیون تومان حقوق می‌گیرد، قطعا نماینده قشر مستضعف جامعه نیست بلکه او دغدغه مرفهان بی‌درد و سرمایه‌داران را دارد نه این قشر ضعیف جامعه را؟! مگر مصوبه مجلس نبود که 7 برابر بیشتر از حداقل حقوق نباید فردی حقوق بگیرد؟ مبنای حقوق کارگران مگر 800 هزار تومان نیست پس  این همه مدیر چطور از افزایش بیش از 120درصدی حقوق برخوردار می‌شوند؟
7275---0919
* آیا روزنامه‌های زنجیره‌ای از حقوق‌های نجومی بهره‌مند می‌شوند که به دفاع از مصوبه مجلس در تصویب حقوق‌های 24 میلیونی برخاسته‌اند؟
6277---0922
* اگر افشاگری‌های روزنامه کیهان نبود، روزنامه‌های زنجیره‌ای که از خارج خط می‌گیرند طوری مردم را خواب می‌کردند که هیچ‌کس از افتضاحات برجام، حقوق‌های حرام نجومی و علل بیکاری، رکود و... مطلع نشود!
7991---0914
* فارغ‌التحصیل ممتاز و کارشناس ارشد از دانشگاه دولتی بسیار معتبرم. مدت 40 سال در مدرسه و دانشگاه مدرسم و حقوقم یک میلیون و ششصد و چهل هزار تومان است! ولی دانشجویانم که جزو مدیران شده‌اند مشمول حقوق‌بگیری نجومی قانونی 24 میلیونی شده بودند که نمایندگان مجبور شدند آن را پس بگیرند. گرچه لذت یک لحظه معلمی برابر کل دنیاست ولی ای مجلس مردمی! تو را درود و تو را سلام!
8886---0930
* «قبل از آنکه دیر شود، میانه‌روها را حمایت و تقویت کنید، باید هشیار باشید که به ضرر دولت روحانی تمام نشود» این سخنان اخیر مقامات شیطان بزرگ است. به کاسبان برجام و اعتدالگرایان تبریک می‌گویم! شما چه کار کرده‌اید که این گونه برای شکست احتمالی شما نگرانند؟
طباطبائی- قم
* زمان آن فرا رسیده که مردم با خرید پرتقال داخلی، از کشاورزان آسیب دیده کشور حمایت کنند و افرادی را که با واردات درصدد دریافت سود کلان و از بین بردن کشاورزی کشور هستند ناکام بگذارند. در این ایام خرید شب عید، ایران نیازمند کمپینی 80 میلیون نفری است تا با تحریم کالاهای خارجی، فقط کالاهای ایرانی خریداری کنند.
8979---0813
* عباس عبدی برخی فتنه‌گران را به توبه تلویحی دعوت کرد تا دوباره بتوانند قدرت را تصاحب کنند. به او عرض می‌کنم تا اصلاح‌طلبان این رابطه ارباب و رعیتی را با طبقه محروم دارند تضمینی برای تداوم حکمرانی نخواهند داشت. به تجربه، در هر دوره‌ای که اصلاح‌طلبان در حاکمیت بودند به جای توجه به قشر محروم و دغدغه این اکثریت جامعه را داشتن، رابطه خود را با سرمایه‌داران مستحکم نمودند.
سعدیانی
* یک بار دیگر هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص جلوگیری از نفوذ در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز رخ نشان داد. مصوبات و طرح‌هایی که در مجلس مطرح و بعضاً تصویب می‌شود اعم از زندانی کردن سؤال‌کننده در مجالس و قانونی کردن حقوق‌های نجومی و... مسیری است که آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را نشانه گرفته است و پایه‌های آن را سست می‌کند. البته با هوشیاری افکار عمومی قانونی کردن حقوق‌های نجومی با تجدید نظر مواجه شد، ولی آنچه همچنان مایه نگرانی است ریل‌گذاری مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم ساز برای انحراف از ارزش‌های انقلاب است، شک نداریم که این عوامل راه به جائی نمی‌برد به شرط آنکه مردم در انتخابات پیش‌رو انتخاب درستی داشته باشند و موانع را از سر راه بردارند.
محمودی
* وقتی وزرای بی‌تعهد پس از کنفرانس ضد ایرانی اسلامبول که ایران را محکوم نمود به جای ترک آن کشور، دهها قرارداد با حکام تروریست‌پرور ترکیه امضا می‌کنند، مأمور ترکیه‌ای نیز جرأت پیدا می‌کند که به ایرانی‌ها توهین کند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دهد. حال کمترین خواست ملت منع اعزام گردشگر به ترکیه و جلوگیری واردات از ترکیه و لغو کامل تعرفه ترجیحی کالاهای این کشور است!
گریانی
* مذاکرات حج زمانی معنا می‌گیرد که حادثه دیدگان سقوط جرثقیل، فاجعه منا و بی‌حرمتی به 2 زائر نوجوان ایرانی در فرودگاه به نتیجه برسد و در حد رضایت به وعده سعودی‌ها خلاصه نشود و مسئولان کشورمان سنجیده‌تر و شفاف‌تر از سابق عمل کنند و اعتماد بی‌جایی که در مذاکرات هسته‌ای به غرب کردند، تکرار نشود.
3629---021 و 6929---021
* با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون جامع ایثارگران رزمنده متأسفانه هنوز بانک ]...[ از اجرای بند 2 ماده 68 این قانون طفره می‌رود. از مسئولین امر درخواست می‌شود بانک ]...[ را ملزم به اجرای بند 2 ماده 68 قانون خدمات کشوری نمایند.
یک کارمند بانک
* روستائی در 65 کیلومتری بندرعباس (بوندربالاخورگو) سالها صاحب دامداری و کشاورزی بود ولی به علت حفر چاه توسط آبفای منطقه، آب چشمه این روستا خشک شده و مرکبات، کشاورزی و دامداری اهالی در حال از بین رفتن است. از مسئولان امر درخواست رسیدگی دارم!
احمد دیوداز- به نمایندگی از 40 نفر کشاورز و دامدار