kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵

در فهرست مطول خدمات متقابل اعتدالیون(راپورت ایام)


1- الیوم در مجلس شورا حق الزحمه یک روز مجاهدت! مدیران مملکت فخیمه، معادل یک برج کار طاقت‌سوز یک عمله گیوه پا مقرر گردید. اگر درست شنیده باشم خبر را، از فردا سروپا برهنه بر آستان مجلس شورا تحصن خشک خواهم کرد تا مرگم دامن وکلا را بگیرد. یعنی آقایانی که در تأیید قانون فوق قیام نمودند نمی‌دانند یکسال است دولت همین مواجب بخس عمله کاشی نیلو و ده‌ها کارخانه دیگر را هم نداده است که 30 مقابل آن را برای ذخایر مملکت! تصویب کرده‌اند؟ نمی‌دانند عمله پلی‌اکریل بیکار و معطل مانده‌اند؟ یا نمی‌دانند در مملکت، قلوه فروشی سکه رایج است؟ البته که می‌دانند که اگر نمی‌دانستند همین پریروز یکیشان نمی‌گفت: «خب چه اشکالی داره مردم یه کلیه شونو بفروشن؟!» یعنی وا اسلاما!
2- مؤسسه «فضولی در امور خارجیه» یا همان «فارین افرز» قلم خود تر نمود تا توصیه کند فرصتی برای میانه‌روان ایران نمانده و اگر نجنبید پروژه کلید و هزاری و برجام و سیمان ریزی، سنه آتیه ناکام خواهد ماند. حبذا به این هوش هیجانی که درست فهمیده‌اند. در اقتصاد سیاسی، رعیت به کسانی رأی می‌دهند که حداکثر منافع را برای آنان مهیا نمایند. خب فهرستی از منافعی که اعتدال‌گرایان برای مردم به عمل آورده و امید است ملت با اتکا به این فهرست مطول، دوباره به آنان اعتماد کنند بدین قرار است: عکس یادگاری با طیاره فخیمه آش نخورده و دهن سوخته... آفتاب تابان و همزمان سوختن مخ و مخچه جوانان بیکار صف کشیده سینه‌کش این آفتاب سوزان... دستور عاجل به سه وزیر جهت بررسی علت لغو نطق و فرمایش یک صاحب منصب که یک در هشتاد حرف معقول می‌زند و همزمان صاف نمودن دهان منتقدین با ماله اعتدال... احاله و ‌فرستادن‌شان به جهنم و همزمان گذراندن تعطیلات در بهشت کیش... انداختن کل مصایب مملکت از عهد زندیه و افشاریه به گردن دولت قبلی و همزمان پروراندن وزیر 60 شغله در آستین مبارک... اقامه مجلس عزا در منزل وزیر مالیه شب بیست و چندم ماه که قرار است پول سیاه یارانه به کیسه محرومین و ابن‌السبیل سرازیر گردد و همزمان صرف 450 هزار تومان پول مسواک از جیب همان مردم در سفر 5 فرسخی به کرج... اظهارات نامقبول اعتدالیون مرعوب مبنی بر نابودی ایران با فشار دادن یک دکمه و همزمان اسارت خفت‌بار جنود امریکی در خلیج همیشه فارسی توسط نا اعتدال‌گرایان... و این رشته همان طور که افتد و دانی سر دراز دارد...
3- همین الیوم خبر رسید ممالک چین هم بر اعتبار نظامی خود افزود تا یک بار دیگر دهان ناصاف ترامپ که دفعتاً هوس ارتقای ادوات جنگی می‌کند صاف و هموار گردد. به نظر می‌رسد در عین آنکه ممالک محروسه ایران در کمال اقتدار به سر می‌برد وضعیت عمومی دنیا با حماقت بورژواهای مو قشنگ به فال! فنا می‌رود.
4- سفر عیاشی شاه بیمار حجاز با 27 طیاره و 1000 خدمه به مالزی هم او را از خدمت نکرده حرمین شریفین انداخت هم باب توجیه را برای مفتی‌شان بست که سلمان را خلیفه مسلمین می‌خواند.
5- در الکسیون خرداد آتی که نتایجش از الان هیچ معلوم نیست، از احساس تکلیف کنندگان یهویی حضور دارند تا اعتدالیون تا چپ‌ها تا منزویان تا مجرمین سابقه‌دار و تا اشخاص سالم... اگر کار تشخیص برایتان مشکل شد به مکتب این میرزا واقع در تحت پل کالج مراجعه نمایید تا روشنتان کنم. القصه، آن کسی که به عملش کار برآید و کم سخن داند و ریشه شهوت قدرت را در خود خشکانیده و در سرد و گرم انقلاب آبداده شده اصلح است و بقیه اضافه‌اند. به حرف روزنامه جات هم گوش نکنید. استخاره هم در این موارد به غایت غیرمجرب است و نتیجه معکوس می‌دهد. در مناظرات به دهان طرف نگاه کنید همین که باز کرد عیب و هنرش را بازیابید.
میرزا قلی خان راپورتچی