kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۴۳۵
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷

حوادث کوتاه از کشور


    انهدام باند جعل اسکناس
محمودآباد - خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی محمودآباد گفت: ماموران پلیس آگاهی و انتظامی این شهرستان موفق به شناسایی  اعضای یک باند جعل اسکناس در این شهرستان شدند.
سرهنگ محمد زمان شالیکار افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضایی 4 نفر از اعضای این باند را دستگیر کردند.
به گفته وی، افراد دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
جنگ و گریز با قاچاقچیان
مشهد - ایرنا: جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: در پی رصدهای اطلاعاتی فردی که قصد تحویل یک محموله افیونی به یک عمده‌فروش مواد مخدر را داشت شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت. قاضی مهدی‌خدابخشی افزود: هنگامی که این قاچاقچی سوار بر یک دستگاه خودروی پژو پارس در خیابان شهید رستمی قصد تحویل مواد به خریدار را داشت، ماموران وارد عمل شدند اما قاچاقچیان از محل متواری شدند.
وی ادامه داد: در جریان این تعقیب و گریز ماموران با هماهنگی قضایی و پس از اعلام چند اخطار خودروی حامل مواد را هدف گلوله قرار دادند.
خدابخشی افزود: در این عملیات فروشنده و تحویل گیرنده که در خودروی پژو پارس بودند، از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفتند و خودروی آنان در کنار خیابان متوقف و در بازرسی از خودروی آنان 180 کیلو مواد افیونی کشف شد.
وی با اشاره به دستگیری و انتقال این 2 متهم به بیمارستان گفت: در بازرسی بدنی این قاچاقچیان پنج میلیون تومان وجه نقد کشف و ضمیمه پرونده شد.
خدابخشی ادامه داد: تحقیقات برای تکمیل پرونده و دستگیری همدستان این قاچاقچیان ادامه دارد.
دستگیری آدم‌ربا
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی گلوگاه گفت: به دنبال شکایت یکی از شهروندان مبنی بر ربوده شدن فرزندش توسط فردی که با او اختلاف مالی دارد. بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ شعبان محمدپور افزود: متهم پس از ربودن کودک مزبور در مسیر مدرسه، وی را به مکان نامعلومی انتقال داده بود که با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل اختفای او شناسایی شد.
وی گفت: ماموران با انجام عملیاتی آدم‌ربا را دستگیر و گروگان را آزاد کردند.
اعتراف به قتل
قزوین - خبرگزاری مهرـ دادستان عمومی و انقلاب شهر محمدیه استان البرز اظهار داشت: 17 بهمن ماه امسال فردی با پلیس تماس گرفت و از کشف جسد جوانی در زیر پل عابر پیاده در شهر محمدیه به سمت روستای باورس خبر داد.
مهدی ولی‌زاده تصریح کرد: جسد کشف شده متعلق به جوانی 17 ساله بود که به طرز فجیعی با اصابت ضربات متعدد چاقو به نواحی مختلف بدن کشته شده بود.
به گفته وی تجسس‌های اولیه پلیس و هدایت‌های بازپرسی پرونده باعث شد تا یک روز پس از قتل به کشف جسد، چند مظنون در این رابطه دستگیر شوند و در نهایت متهم اصلی پرونده در بازجویی‌های تخصصی و فنی پلیس اعتراف کرد و قتل را پذیرفت.
پلمب مطب دندانپزشک قلابی
قائم‌شهر - خبرنگار کیهان: کارشناس نظارت درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: مطب دندانپزشک قلابی که به صورت غیرمجاز در قائم‌شهر فعالیت می‌کرد، پلمب شد.
الیاس ولی‌پور افزود: این دندانپزشک با مدرک دیپلم در امور پزشکی دهان و دندان فعالیت می‌کرد وی اظهار داشت: مطب این دندانپزشک قلابی با دستور مقام قضایی پلمب و متهم به مراجع قانونی معرفی شد.
قاچاق قهوه
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی زاهدان گفت: ماموران مستقر در ایست و بازرسی پاسگاه «قطار غنجک» هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ علی‌عارف‌نژاد افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو یک تن و 286 کیلو قهوه بدون مدارک قانونی کشف و ضبط کردند.
وی با بیان اینکه یک میلیارد و 200 میلیون ریال ارزش این محموله برآورد شده است، تصریح کرد: یک نفر در این رابطه دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شد.
کشف 36 کیلو شیشه
سرویس شهرستان ها: فرمانده انتظامی آمل با اشاره به اجرای طرح افزایش امنیت اجتماعی دراین شهر اظهارداشت: در اجرای این طرح ماموران این فرماندهی موفق شدند دو سوداگر مرگ را شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ ولی الله گنجیان افزود: ماموران در بازرسی‌ از مخفیگاه این قاچاقچیان 36 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شيشه کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل گفت: در این عملیات یک دستگاه خودروی پراید متعلق به متهمان که در حمل و جابه‌جایی مواد مخدر از آن استفاده می‌کرد نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
به گفته وی، افراد دستگیرشده با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
سارق با 3 انبار لوازم مسروقه
یزد – خبرنگارکیهان: فرمانده انتظامی شهرستان یزد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از منازل نیمه ساز در سطح این شهر بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ منوچهرنصیری افزود: ماموران با افزایش گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، فردی را که قصد سرقت یک دستگاه خودرو داشت دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
وی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های پلیس به 98 فقره سرقت از منازل نیمه ساز، اماکن خصوصی، کارگاه‌ها و انبارهای سطح شهر و همچنین سرقت خودرو اعتراف کرد. سرهنگ نصیری با بیان اینکه سارق، اموال سرقتی را در سه انبار بزرگ در سطح شهرنگهداری می‌کرد، اظهارداشت: در بازرسی از این انبارها اموال مسروقه به ارزش 10 میلیارد ریال کشف شد.
مادری که قاتل شد
کرج – خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج گفت: یک زن ماهدشتی به دلیل اختلالات روحی دو فرزند و همسرش را به قتل رساند.
حاجی رضا شاکرمی درباره انگیزه قاتل توضیح داد: این زن در اظهارات اولیه خود اعلام کرد از دو ماه قبل متوجه شده به بیماری سرطان مبتلاست و برای اینکه فرزندانش بعد از مرگش سرگردان نباشند، نقشه قتل اعضای خانواده خود را طراحی و اجرا کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده قاتل دارای مشکلات روحی و روانی و افسردگی شدید بوده و پرونده وی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی کرج ارجاع شده تا در خصوص جنون و اختلالات روانی وی که منجر به ارتکاب این جنایت هولناک شده اظهار نظر کند.
مشروبات الکلی قربانی گرفت
شیراز – خبرگزاری تسنیم: فرماندار ویژه مرودشت از کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن ۱۷ نفر در این شهرستان به دلیل مصرف مشروبات الکلی خبر داد.
علی‌اکبر نجیب‌زاده با اشاره به اینکه ماجرای مصرف مشروبات الکلی در مرودشت مربوط به چند روز گذشته است، اظهار داشت: از 17 تن مصدوم این ماجرا 4 نفر به دلیل وخامت حالشان به شیراز منتقل شدند و 13 مصدوم دیگر در بیمارستان مرودشت بستری هستند.
وی درباره عوامل توزیع این مشروبات گفت: یک نفر از توزیع‌کنندگان دستگیر شده و یک نفر نیز متواری است.