kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

2 هفته پس از تهدید سیدحسن نصرالله مقدمات تخلیه تأسیسات آمونیاک حیفا آغاز شد

تلویزیون رژیم صهیونیستی از سفر قریب‌الوقوع کارشناسان اروپایی به فلسطین اشغالی برای بررسی چگونگی تخلیه مخازن آمونیاک حیفا خبر می‌دهند.



کانال 10 رژیم صهیونیستی اعلام کرده «به زودی کارشناسان هلندی به فلسطین اشغالی می‌آیند تا چگونگی تخلیه مخازن آمونیاک حیفا را بررسی کنند.»
به گزارش فارس، پیش‌تر مقامات صهیونیست شهر «حیفا» در فلسطین اشغالی از بیم تهدید سیدحسن نصرالله، دستور داده بودند مخازن جنجال برانگیز «آمونیاک» در نزدیکی ساحل این شهر تخلیه شود. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله حدود دو هفته پیش درباره هرگونه جنگ جدید به رژیم صهیونیستی هشدار داده و اعلام کرده بود که مقاومت، این توان را دارد مخازن آمونیاک را هدف قرار بدهد. امری که اسرائیلی‌ها با توجه به شدت ویرانی حاصل از انهدام آن از آن به عنوان «نوعی حمله اتمی» یاد کرده بودند. سید حسن نصرالله در واکنش به اینکه دشمن اسرائیلی مجبور شده است در برابر تهدید حزب‌الله، مخازن آمونیاک حیفا را جابه‌جا کند، گفته بود: «فرض کنیم شما مخازن آمونیاک حیفا را مخفی کردید، با کشتی‌های حامل آمونیاک که آمونیاک را به فلسطین اشغالی منتقل می‌کنند چه می‌کنید و آنان را لای کدام موج دریا مخفی می‌کنید؟» دبیرکل حزب‌الله همچنین در پی مؤثر واقع شدن این هشدارش، به رژیم صهیونیستی توصیه کرد که تأسیسات اتمی «دیمونا» را نیز برچینند، زیرا در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد. گفته می‌شود این مخازن به‌طور بالقوه 5 برابر کشنده‌تر از بمب اتمی است که در هیروشیمای ژاپن انداخته شد. محموله‌های آمونیاکی که این مرکز هر ماه از طریق بندری در منطقه تحویل می‌گیرد تهدید جدی‌ محسوب می‌شود.
گفته می‌شود اگر به هر دلیلی این محموله به هوای بیرون نشت کند، می‌تواند تا 600 هزار نفر را به کشتن دهد. کارشناسان می‌گویند اگر مخزن آمونیاک به هر دلیلی برای مثال بر اثر زلزله یا حمله آسیب ببیند، گاز سمی که از آن منتشر می‌شود می‌تواند 16هزار نفر را خفه کند.