kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵

احداث بوستان‌های روستایی در مناطق گردشگری البرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از ایجاد بوستان‌های روستایی در شهرستان‌های استان البرز خبر داد.

کرج - خبرنگار کیهان:

حامد فرضی در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان اظهار کرد: از آنجایی که استان البرز و شهرستان‌های این استان از جمله مراکز جذب گزارشگر می‌باشد سعی داریم به کمک شوراهای روستاها و دهداری‌ها بوستان‌های روستایی ایجاد نماییم.
وی افزود: هدف از بوستان‌های روستایی کمک به رونق صنعت گردشگری و همچنین مدیریت گردشگران برای ورود به طبیعت می‌باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: بارها مشاهده شده است که گردشگران با حضور در عرصه‌های منابع طبیعی با بی‌احتیاطی موجب آسیب به منابع طبیعی شده‌اند و آتش‌سوزی‌هایی که در سال گذشته در برخی مناطق رخ داده است به دلیل بی‌احتیاطی‌های گردشگران صورت گرفته که با ایجاد بوستان‌های روستایی جلوی این حوادث گرفته می‌شود.
فرضی افزود: در همین راستا تاکنون 6 بوستان روستایی در البرز احداث شده است.
وی، کم‌آبی را از عوامل تغییر اقلیم در شهر کرج و استان البرز عنوان کرد و یادآور شد: استان البرز با مهاجرت بی رویه مواجه بوده و این مهاجرت باعث برداشت‌های بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی شده است. وی تصریح کرد: برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی یکی از دلایل تغییر اقلیم در این استان می‌باشد.
فرضی یادآور شد: در این راستا شاهد انتقال آب از رودخانه کرج و سد طالقان به تهران هستیم که کلیه مدیران استان البرز با این اقدام مخالف هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حالی‌که استان البرز و شهرستان‌های آن با کم‌آبی و بی‌آبی مواجه هستند روند انتقال آب به تهران به اکوسیستم منطقه لطمات جبران ناپذیری وارد می‌کند و اداره کل منابع طبیعی استان مخالفت خود را اعلام نموده است.