kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

بازارچه‌های مرزی پیشین و ریمدان سیستان و بلوچستان به‌زودی راه‌اندازی می‌شوند

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان گفت: بازارچه‌های مرزی پیشین و ریمدان در جنوب استان سیستان و بلوچستان هم‌مرز با کشور پاکستان به‌زودی راه‌اندازی می‌شوند.



محمد رفیعی در حاشیه بیستمین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان اظهار داشت: راه‌اندازی بازارچه مشترک مرزی در منطقه کوهک شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان از جمله توافقات صورت گرفته در این اجلاس بود.
وی تصریح کرد: راه اندازی این بازارچه‌های مرزی به ارتقای روابط میان ایران و پاکستان که همواره مورد تاکید مقامات عالی رتبه این 2 کشور است کمک می‌کند.
وی افزود: هم اینک مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و مسلمان پاکستان با جمعیت بیش از 200 میلیون نفر کمتر از یک میلیارد دلار است که این میزان قابل قبول نیست.
وی راه اندازی خط مرزبانی میان مرزبانان ایران و پاکستان، جلوگیری از قاچاق، تکمیل کمیته‌های کاری هر سه ماه یکبار، افزایش مبادلات اقتصادی، افزایش شمار مرزبانان پاکستان در مرزهای این کشور برای جلوگیری از اقدامات گروههای تروریستی و تکفیری را از دیگر توافقات صورت گرفته در اجلاس بیستم ذکر کرد. رفیعی اظهار داشت: با توجه به توافقات صورت گرفته قرار است که مبادلات ایران و پاکستان تا پنج میلیارد دلار ارتقا یابد.
بیستمین اجلاس مشترک مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان از هفتم تا نهم اسفند ماه جاری با حضور هیئت 25 نفره از مسئولان پاکستان و هیئت ایرانی در چابهار برگزار شد و در آن تفاهم نامه مشترک مرزی در قالب حدود 32 بند به امضای روسای 2 هیئت ایرانی و پاکستانی رسید.