در یک سال گذشته ثبت شد
۵۰ هزار شکایت و گزارش مردمی از تخلف دستگاههای اداری
رئیس مرکز رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور از ثبت افزون بر ۵۰ هزار شکایت، گزارش و اعلام مردمی از تخلفات و سوء جریانهای مالی و اداری دستگاههای اداری و اجرایی طی یک سال گذشته خبر داد.
محمدرضا اتفاق کهنمویی در گفتوگو با تسنیم، با اشاره به کانالهای ارتباطی مردم با مرکز رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور، گفت: طرق مختلفی برای دریافت شکایات، اعلامات و گزارشهای مردمی شامل سامانه اینترنتی، شماره تلفن 136، مراجعات حضوری، نامههای پستی، پست الکترونیک، صندوق صوتی، پیام کوتاه، گزارش بازرسان، نامههای اداری مسئولین برون سازمانی، دستور ریاست سازمان، گزارش حسابرسان قانونی شرکتها، بازرسان و حراستهای دستگاههای اداری در نظر گرفته شده است.
کهنمویی با بیان اینکه پس از ثبت شکایت در سامانه ملی رسیدگی به شکایات و اعلامات مردمی، یک کد رهگیری از طریق سرویس پیام کوتاه در اختیار شاکی قرار میگیرد، افزود: سامانه ملی رسیدگی به شکایات به گونهای طراحی شده که برای هر یک از شکایات ثبت شده در سامانه یک کارتابل جاری با امکان تعامل میان شاکی، دستگاه و سازمان بازرسی کل کشور را ایجاد میکند. دسترسی و اطلاع از نتیجه هر یک از گامهای طی شده در فرآیند رسیدگی به شکایات، علاوه بر کارتابل تعریف شده در سامانه، از طریق سرویس پیام کوتاه نیز به اطلاع شاکی رسانده میشود.