kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس:

وزارت نفت نباید با فروش گاز ارزان به امارات کرسنت را تکرار کند

عضو سابق کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت نباید گاز را با قیمت ناچیز به شرکت الهلال امارات بفروشد چون ماجرای کرسنت تکرار می‌شود.


حبیب آقاجری در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج، درباره اخباری مبنی بر اینکه معاون وزیر نفت قرارداد با شرکت الهلال امارات را طبق کرسنت تنظیم می‌کند اظهار داشت: با توجه به اینکه قرارداد کرسنت حدود 18 میلیارد دلار را به اقتصاد کشورمان خسارت وارد کرده است از این‌رو نباید مجدد در حوزه نفت و انرژی مطابق با قرارداد کرسنت پیش رویم.
وی با بیان اینکه در قرارداد کرسنت، رشوه‌بگیران مشخص شده‌اند افزود: باید به آقای کاردار گفته شود که متاسفانه قرارداد کرسنت با رویه رشوه پیش رفته است و به ضرر جمهوری اسلامی بوده است. قرارداد کرسنت علاوه بر اینکه فساد اقتصادی را در پی داشته است موجب شده است کشورمان تاوان سنگینی به عنوان جریمه پرداخت کند.
عضو سابق کمیسیون انرژی ادامه داد: وزارت نفت نباید گاز را با قیمت ارزان و ناچیز به شرکت الهلال امارات بفروشد و نباید خسران قرارداد کرسنت مجدد تکرار شود. باید از معاون وزیر نفت پرسیده شود چرا مجدد در نظر دارد منابع انرژی کشورمان را در اختیار خارجی‌ها قرار دهد؟! این رفتاری خلاف اقتصاد مقاومتی است. چرا گاز مفت و مجانی به خارجی‌ها می‌دهید؟
وی خاطرنشان کرد: بر طبق قرارداد کرسنت، هرچه قیمت نفت خام هم افزایش پیدا کند ضرر بیشتری برای کشورمان ایجاد خواهد شد.