kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۸۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
نماینده مردم اهواز در مجلس:

پساب‌های شور نیشکر وارد تالاب شادگان می‌شود

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه اراضی اطراف تالاب شادگان همه شوره‌زار هستند، گفت: یک ذره آب شیرین در تالاب شادگان وجود ندارد و پساب‌های شور نیشکر است که به این تالاب ورود پیدا می‌کند.



جواد کاظم نسب الباجی با اشاره به مسائل محیط زیستی خوزستان از جمله تالاب شادگان اظهار داشت: آبی که در تالاب شادگان وجود دارد آب شیرین نیست و پساب‌های نیشکر است به طوری که شوره این آب، در حال نابود کردن نیزارهای این تالاب است.وی با بیان اینکه اراضی اطراف تالاب شادگان همه شوره‌زارند، افزود: باید توجه ویژه‌ای به تالاب شادگان شود و حقابه این تالاب را تامین کنند، تالاب شادگان همانند گذشته نیست و باید آب شیرین به این تالاب ریخته شود تا دوباره پرندگان به سمت آن بیایند.
وی به سفر ابتکار رئیس‌سازمان حفاظت محیط زیست کشور به خوزستان اشاره کرد و گفت: ما تا کنون نتیجه عملکرد رئیس‌سازمان حفاظت محیط زیست کشور را لمس نکرده‌ایم البته مسئولان محیط زیست استان باید همت کنند و گزارش دقیق به ابتکار و نیز درخواست تامین حقابه تالاب‌ها را ارائه دهند.
وی افزود: اگر ضعفی هست در مدیریت محیط زیست استان است چرا که آنها گزارش‌های ناصحیح را به رئیس‌سازمان حفاظت محیط زیست می‌دهند.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه تالاب شادگان پر از پساب‌های نیشکر است و حجم زیادی از تالاب هورالعظیم هنوز آبگیری نشده، تصریح کرد: ابتکار بیشتر به اطلاعات داده شده توسط کارشناسان توجه کند تا مدیران آب و برق و محیط زیست استان، زیرا آنها بیشتر به فکر منافع خودشان هستند. وی با بیان اینکه سؤالات زیادی هست که ابتکار باید به آنها پاسخ دهد، گفت: مسائل زیست محیطی زیادی در سطح استان از جمله سوزاندن نی‌های نیشکر و یا آلاینده‌های نفتی وجود دارد که ابتکار باید بگوید چه عملکردی در زمینه حل این مشکلات داشته است؟