kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲
استاندار گلستان:

خلیج گرگان در وضعیت قرمز قرار گرفت

استاندار گلستان وضعیت خلیج گرگان را اسفبار خواند و گفت: خلیج گرگان نیازمند توجه جدی است که برای احیای آن باید طرح‎های کارشناسی تدوین و اجرایی شود.


حسن صادقلو اظهار کرد: برای اینکه خلیج گرگان به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار نشود باید به فوریت نسبت به تهیه و اجرای طرح‎های کارشناسی در این زمینه اقدام شود.
وی حل این مشکل زیست محیطی را مطالبه جدی مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد: اجرای طرح‎های کارشناسی شده باید در کوتاه‎مدت برای نجات خلیج گرگان پیش‎بینی شود تا هر چه سریع‌تر شاهد احیای این خلیج مهم برای مردم منطقه باشیم.
استاندار گلستان گفت: 5 میلیارد تومان مصوبه استانی برای نجات خلیج گرگان اختصاص یافت که نیاز است در یک برنامه کوتاه مدت نسبت به آن اقدام شود.
وی تصریح کرد: سپاه و ارتش را هماهنگ کردیم تا با امکانات آنها اقداماتی انجام شود و مجوز مالی از آقای نوبخت گرفته شده که در حال حاضر ابلاغ تخصیص صورت گرفته است.
صادقلو اظهار کرد: نامه‌ای به آقای جهانگیری فرستادیم که اتفاقی نیفتاده و وی نیز دستوراتی داد و باید توجه داشت که وضعیت خلیج گرگان اسفناک است و در آینده سبب نگرانی می‌شود و احتمال دارد از همین نقطه خلیج گرگان با این شرایط در آینده شاهد ریزگرد باشیم و همچنین خشک شدن خلیج گرگان آسیب‌هایی را برای استان‌های سمنان و خراسان شمالی ایجاد کند.وی افزود: موضوع نجات خلیج گرگان در شورای امنیت کشور مطرح شده و شورای امنیت کشور هم اقدامات در این خصوص را ترغیب می‌کند.