kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

اخبار کوتاه از فوتبال


کسر امتیاز تراکتورسازی را تهدید نمی‌کند
وکیل باشگاه تراکتورسازی از فرستادن نامه‌ای به فیفا به منظور تعلیق کردن محرومیت سرخ‌پوشان تبریزی خبر داد. نجفی گفت: ما نامه‌ای به فیفا و جیانی اینفانتینو فرستادیم تا اگر امکان داشته باشد، محرومیت باشگاه تراکتورسازی را تعلیق کنند. چنین چیزی در مقررات فیفا پیش‌بینی نشده ولی امکان پذیرفتن این درخواست ما بسیار کم است. وکیل باشگاه تراکتورسازی درباره جریمه‌ای که فیفا به خاطر شکایت‌های بازیکنان خارجی تراکتورسازی در نظر گرفته تصریح کرد: چنین جریمه‌هایی همیشه هست و جوسازی‌هایی علیه تراکتورسازی به منظور پرداخت نکردن این جریمه‌ها ایجاد شده اما باید این را بگویم که جریمه فیفا موضوع جدیدی نیست. وقتی باشگاهی پول بازیکن را نمی‌دهد و حکم قطعی پس از سه بار فرصت داده می‌شود، جریمه‌ای بین ۵ تا ۳۰ هزار فرانک برای آن باشگاه در نظر گرفته می‌شود که تا ۳۰ روز فرصت دارد آن را پرداخت کند و اگر پرداخت نکرد ۶ امتیاز از آن باشگاه کم می‌کنند و اگر همچنان پرداخت نکرد و اصرار ورزید، باشگاه مورد نظر را به دسته پایین‌تر می‌فرستند. معمولا فیفا این گونه جریمه‌ها را از تبادلاتی که با فدراسیون‌ها دارد کسر می‌کند و اغلب این گونه جریمه‌ها خطرساز نمی‌شود.
استقلال خوزستان هفته آینده شارژ مالی می‌شود
حیدری مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان از دستور وزیر ورزش و جوانان و حمایت استاندار برای حل مشکلات مالی تیم استقلال خوزستان خبر داد و گفت: کمیته‌ای خاص در این اداره کل با حضور نماینده باشگاه استقلال خوزستان، نماینده استانداری و برخی ارگان‌های ذی‌ربط تشکیل شده و ظرف هفته آینده مبالغی به حساب بازیکنان تیم واریز خواهد شد. وی درباره کمک‌های بانک ملی به عنوان حامی مالی تیم گفت: با وعده‌ای که آقای حسین‌پور مدیرعامل محترم بانک ملی به نمایندگان استان برای حمایت از تیم استقلال خوزستان داده بود قرار بود که در طی یک فصل بصورت اقساط مبالغی را در قالب قراردادی که تنظیم شده بود در اختیار باشگاه قرار دهد که امیدوارم با توجه به نیاز مبرم مالی باشگاه و اهمیت حضور نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا هر چه سریعتر این اتفاق بیفتد.
فیفا، پرسپولیس را به پرداخت ۴۰ هزار دلار محکوم کرد
مارکو پروویچ، بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس که مدتی در این تیم بازی کرد پس از چهار سال از این باشگاه به فیفا به خاطر دریافت طلبش شکایت کرد و فیفا هم رای به پرداخت ۴۰ هزار دلار به این بازیکن داده است.بر همین اساس باشگاه پرسپولیس باید در مدت تعیین شده از سوی فیفا طلب این بازیکن را پرداخت کند تا با محرومیت و یا کسر امتیاز مواجه نشود. علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس این خبر را تایید کرد.
دعوت فیفا از فغانی برای حضور در سمینار داوران جام جهانی
سمینار داوران وسط کاندید قضاوت در رقابت‌های جام جهانی 2018  روسیه از سوم تا هفتم آوریل برابر با 14 تا 18 فروردین ماه سال 96 در شهر فلورانس ایتالیا در حالی برگزار می‌شود که از سوی فدراسیون جهانی فوتبال از علیرضا فغانی به عنوان داور وسط دعوت کرده است تا در این سمینار حضور داشته باشد.لازم به توضیح است، این سمینار با حضور 53 داور وسط از جهان در حالی برگزار می‌شود که 7 داور از آسیا در این دوره شرکت می‌کنند.
انتخاب نایب رئیس دوم در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال
نشست هماهنگی مسئولان فدراسیون به منظور برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فوتبال بعدازظهر دیروز در دفتر نایب رئیس اول فدارسیون به ریاست علی کفاشیان برگزار شد.در این نشست مقرر شد تا مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فوتبال با دستور جلسه انتخابات نواب رئیس (نایب رئیس دوم  و رئیس سازمان لیگ و رئیس کمیته بانوان) و انتخاب حسابرس و بازرس مستقل روز چهارشنبه 25 اسفندماه در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. همچنین در ادامه این جلسه درخصوص ارائه گزارش عملکرد سال 95 فدراسیون فوتبال، ارائه گزارش عملکرد بودجه سال 96-95 و صورت‌های مالی سال 95 بحث و تبادل نظر شد.
خرمگاه: تلاش ما کسب امتیاز از بازی امروز است
محمد خرمگاه مربی استقلال پیش از دیدار تیمش برابر الاهلی امارات گفت: ما یک بازی بسیار سخت را با تیم خوب الاهلی داریم و شناخت کافی از این تیم داریم. می‌دانیم از مسابقه امروز چه می‌خواهیم و تلاش ما این است که با امتیاز از بازی بیرون بیاییم تا بتوانیم شرایط خوبی داشته باشیم. خرمگاه افزود: ما سال گذشته با نفت با این تیم بازی کردیم و شناخت کافی نسبت به این تیم پیدا کردیم و مطمئن باشید نوع حرکات ما با استقلال متفاوت خواهد بود. ما می‌دانیم که شرایطی داریم که ان‌شاءالله با امتیاز از امارات خارج شویم. وی در پاسخ به این سوال که شما پنج برد پیاپی در لیگ داشتید و آیا این موضوع به شما کمک می‌کند یا خیر، گفت: خوشبختانه شرایط ما نسبت به اول فصل تغییر کرده و به وحدت تاکتیکی رسیده‌ایم. امیدوارم این روند را که موفقیت بوده ادامه بدهیم و با امتیاز از اینجا خارج شویم.
سفر تیم ذوب آهن به امارات
تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان دیروز از اصفهانی راهی امارات شد تا روز سه‌شنبه در اولین دیدارش در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم العین امارات برود. دیدار دو تیم ساعت 18 و 45 دقیقه به وقت ایران برگزار می‌شود.
پورموسوی: بازیکنانم برای عزت مردم
و فوتبال خوزستان به میدان می‌روند
سید سیروس پورموسوی در نشست خبری قبل از دیدار مقابل الفتح عربستان، در مورد شرایط تیمش گفت: به شرف، غیرت و تعصب بازیکنان، همکارانم در کادرفنی، پزشکان، سرپرست و تدارکات تیمم درود می‌فرستم، چراکه در مقابل تمام مشکلات، سختی‌ها و کمبودها تسلیم نشدند و با قدرت ایستادگی کردند تا امروز بتوانند برای عزت مردم و فوتبال خوزستان به میدان بروند. وی افزود: این بازیکنان برای عزت و شرف مردمانی بازی می‌کنند که طی 2-3 روز گذشته تنفس کردن در خوزستان هم برایشان سخت شده است. مردم خوب استانم بدانند با وجود اینکه مجبور به میزبانی در عمان هستیم اما قلب و جانمان در کنار آنها است. مفتخریم که سرباز این مردم هستیم و برای شادی آنها تمام تلاشمان را می‌کنیم.
پرداخت پول به استقلال و پرسپولیس از محل مطالبات فیفا
تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که برای حضور بازیکنانشان در جام جهانی 2014 برزیل مبلغی را از فیفا طلبکار بودند، طلب خود را هفته گذشته از فدراسیون فوتبال دریافت کردند تا به این ترتیب با این دو تیم تسویه حساب صورت گرفته باشد. بر همین اساس، بابت این طلب‌ها 380 هزار فرانک سوئیس به باشگاه پرسپولیس و به همین اندازه از سوی فدراسیون فوتبال به باشگاه استقلال پرداخت شد تا بابت مطالبات این دو باشگاه از فیفا تسویه حساب صورت بگیرد.
غیبت ملی‌پوش الهلال در بازی با پرسپولیس
باشگاه الهلال عربستان رسما اعلام کرد که سالم الدوسری، هافبک ملی‌پوشش به خاطر اینکه تازه از کمند مصدومیت رها شده است و به آمادگی کامل نرسیده است، بازی مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد.الدوسری پیش از این به خاطر کشیدگی عضلانی در تمرینات حضور پیدا نکرده بود و بازی مقابل الخلیج را به خاطر مصدومیت از دست داده بود. دیدار پرسپولیس با الهلال سه‌شنبه (3 اسفند) در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط به میزبانی سرخ‌های پایتخت برگزار می‌شود.