kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۳۱۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

اخبار ورش جهان



هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری ژاپنی‌ها برای ساخت ورزشگاه‌های المپیک 2020
مسئولان المپیک توکیو ۲۰۲۰ اعلام کردند برای ساختن یازده استادیوم مورد نیاز المپیک خارج از شهر توکیو، حدود ۳۸۷ میلیون دلار معادل ۴۰ میلیارد ین هزینه می‌کنند.المپیک 2020 قرار است در ژاپن برگزار شود که هزینه‌های گزافی را به این کشور تحمیل می‌کند. دو استادیوم خارج از توکیو که می‌توانند میزبان مسابقات فوتبال باشند، هر کدام نیاز به ۲۴ میلیون دلار هزینه دارند. استادیوم بسکتبال سایتاما و استادیوم فوتبال این مجموعه که خارج از توکیو هستند نیز هر کدام حدود ۲۶ میلیون دلار لازم دارند تا بازسازی شوند. ساختن امکانات موقت که بعد از بازی‌ها باید خراب شوند نیز ۳۴۱ میلیون دلار هزینه دارد. توکیو ۲۰۲۰ در ماه دسامبر اعلام کرده بود ۱۶ میلیارد دلار بودجه دارد. نگرانی‌های مالی دولت ژاپن در حال‌ افزایش است. بسیاری معتقدند دولت ژاپن نباید ساخت امکانات موقت را که هزینه بسیاری در پی دارد قبول کند. از مسئولان برگزاری خواسته شده است تغییراتی ایجاد کنند تا هزینه‌ها بیشتر از این نشود.
محمد فرح در مسابقه خداحافظی
رکورد اروپا را شکست
دونده انگلیسی برای آخرین بار در مسابقه دوی پنج هزار متر داخل سالن شرکت کرد و توانست رکورد این رشته در اروپا را به ثبت برساند. محمد فرح که قهرمان المپیک در دوی پنج هزار و ۱۰ هزار متر است، تاکنون چهار مدال طلای  المپیک را به دست آورده است. او پیشتر اعلام کرده بود در مسابقات جهانی داخل سالن برای آخرین بار در مسابقات رشته‌های داخل سالن شرکت می‌کند. فرح پس از شرکت در این مسابقه توانست به مقام نخست دست پیدا کند و رکورد ۱۳ ‌دقیقه و ۹ ثانیه و ۱۶ صدم ثانیه را از خود بر جای بگذارد که بهترین رکورد اروپاست. فرح که قصد دارد بعد از مسابقات قهرمانی جهان IAAF در ماه آگوست در لندن تنها بر روی دوی جاده تمرکز کند، در این زمینه گفت‌: نمی‌توانم باور کنم این آخرین مسابقه من در پنج هزار متر داخل سالن بوده است. زمان خوبی را در فعالیت حرفه‌ای خود در دوی داخل سالن داشتم ولی این کار باید جایی به پایان می‌رسید. برای من فکر کردن به این مسئله عجیب است. همه من را بسیار حمایت کردند. رکوردهای زیادی را شکستم و در این سال‌ها بسیار خوب عمل کردم. اکنون زمان خداحافظی است.
برنامه چین برای گرفتن میزبانی جام جهانی فوتبال
رسانه‌های چینی از تلاش گسترده این کشور برای به دست آوردن میزبانی جام جهانی خبر دادند. فوتبال چین در چند سال گذشته با جذب بازیکنان بزرگ فوتبال جهان برای تیم‌های رده باشگاهی توانسته است خودش را بر سر زبان‌ها بیندازد. این‌بار نیز چینی‌ها امیدوار هستند بتوانند به شکل دیگری در عرصه فوتبال خودشان را مطرح کنند. سران فوتبال چین به شدت در تلاش هستند هر طور شده میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ یا ۲۰۳۴ را به دست آورند. به همین دلیل آنها از اکنون برنامه خود را برای میزبانی بزرگترین رویداد فوتبالی جهان آغاز کردند. چینی‌ها قرار است به زودی طرحی را در مجلس این کشور تصویب کنند که دولت را به حمایت از این طرح وادارد. بر همین اساس دولت قرار است چندین طرح برای حمایت از میزبانی جام جهانی تصویب کند و بودجه لازم را در اختیار فدراسیون فوتبال این کشور قرار بدهد.
ونگر: می‌خواهم 4 سال دیگر مربیگری کنم
آرسن ونگر ضمن اینکه تاکید کرد تا چهار سال دیگر مربیگری خواهد کرد، از الکس فرگوسن به عنوان یک مربی بزرگ یاد کرد که هنوز به سطح او نرسیده است. نتایج ضعیف آرسنال با آرسن ونگر همچنان ادامه‌ دارد اما این مربی فرانسوی تمایلی به بازنشستگی ندارد.او دوست دارد حداقل چهار سال دیگر در آرسنال مربیگری کند. این مربی فرانسوی اکنون تحت فشار منتقدان قرار گرفته است. شکست سنگین برابر بایرن مونیخ باعث شد خیلی‌ها خواستار خروج ونگر از این تیم شوند. ونگر درباره آینده خود در آرسنال گفت‌: هیچ ترسی از این بابت ندارم. اولویت من همیشه هدایت آرسنال بوده است و همیشه نیز آن را نشان دادم. به اندازه کافی تجربه دارم که شرایط خودم را تحلیل کنم و بهترین تصمیم ممکن را بگیرم.آرسن ونگر در حالی در ۶۷ سالگی چنین صحبت‌هایی را به زبان می آورد که الکس فرگوسن در ۷۱ سالگی بازنشسته شد. این یعنی چهار سال دیگر ونگر به او می‌رسد. سرمربی پیشین موناکو در پایان نیز گفت‌: شاید هم کمتر از چهار سال مربیگری کنم اما اکنون نمی‌توانم چیزی را تعیین کنم. منظورم این نیست که مثل فرگوسن حتما در ۷۱ سالگی مربیگری را کنار بگذارم. فرگوسن یک مربی فوق‌العاده‌ بود و من هنوز به سطح او نرسیدم.
رکوردی که لواندوفسکی به ثبت رساند
مهاجم لهستانی بایرن مونیخ برای ششمین فصل پیاپی موفق شد یک رکورد را به ثبت برساند.روبرت لواندوفسکی یکی از بهترین و آماده‌ترین مهاجمان حال‌ حاضر فوتبال اروپاست. این مهاجم لهستانی در بایرن مونیخ بازی می‌کند و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم است. لواندوفسکی در دیدار بایرن مونیخ برابر هرتابرلین بازهم منجی تیمش شد و توانست گل تساوی را در آخرین ثانیه‌های بازی به ثمر برساند. با این نتیجه، بایرن یک امتیاز ارزشمند را به دست آورد و در آخرین لحظات از شکست گریخت. لواندوفسکی با گلی که در این دیدار به ثمر رساند، تعداد گل‌های خود در بوندسلیگا را در فصل جاری به عدد ۱۶ رساند. او در مجموع توانسته در رقابت‌های مختلف، ۲۵ گل برای باواریایی‌ها در فصل جاری به ثمر برساند. این مهاجم لهستانی در ۶ فصل اخیر توانسته ۲۵ گل و یا بیشتر از آن را در رقابت‌های مختلف به ثمر برساند و این نشان می‌دهد که او از آمادگی بالایی برخوردار است.
ورزشکاران کویت همچنان زیر پرچم IOC مسابقه می‌دهند
رئیس شورای المپیک آسیا گفت: معتقدم با حمایت و همکاری مشکل کویت کم‌کم رفع می‌شود اما ورزشکاران آن همچنان باید زیر پرچم IOC در مسابقات شرکت کنند. شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا درباره رفع مشکل کشور کویت گفت: معتقدم از طریق همکاری و حمایت  این مشکل آرام آرام حل خواهد شد. البته در آینده نزدیک پیشرفت‌هایی در این زمینه ایجاد خواهد شد ولی همچنان ورزشکاران نمی‌توانند زیر پرچم کویت به رقابت بپردازند. ورزشکاران کویتی باید زیر پرچم IOC در مسابقات شرکت کنند. او هم‌چنین اعلام کرد، دفتر شورای المپیک آسیا در بانکوک در دو هفته آینده افتتاح می‌شود. علاوه بر دفتر کویت که خدماتی را در بخش غرب آسیا ارائه خواهد داد، دفاتر دیگری در آلماتی قزاقستان، دهلی هند و نانشا چین وجود دارد که خدماتی را ارائه خواهند داد. کویت در سال 2015 به دلیل دخالت‌های دولت در امور ورزشی با تحریم روبرو شد که این تحریم باعث شد این کشور در خیلی از رویدادها از جمله المپیک زمستانی نتواند حضور داشته باشد و ورزشکاران این کشور زیر پرچم نهاد دیگری به رقابت بپردازند.