kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
معاون شرکت بازرگانی دولتی اعلام کرد

واردات 5 هزار تن کره از 3 کشور اروپایی

معاون شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به مصوبه تزریق پنج هزار تن کره به بازار گفت: پس از مصوبه ستاد تنظیم بازار، سفارش واردات کره از کشورهای آلمان، دانمارک و هلند را داده‌ایم.



به گزارش خبرگزاری فارس، کارگروه تنظیم بازار برای تنظیم بازار شب عید به شرکت بازرگانی دولتی مأموریت داده تا پنج هزار تن کره با قیمت مصوب وارد و به بازار توزیع کند. حسن عباسی معروفان، معاون شرکت بازرگانی دولتی اظهار کرد: پس از مصوبه ستاد تنظیم بازار، سفارش واردات کره از کشورهای اروپایی از جمله آلمان، دانمارک و هلند را داده‌ایم که بخشی از آن وارد کشور و پس از بسته‌بندی توزیع شده و بخشی دیگر در راه است.
وی با بیان اینکه سالانه 40 هزار تن کره در کشور مصرف می‌شود افزود: به دلیل شرایط خاص نگهداری و تولید در هر پارتی سفارش به کشورهای اروپایی 100 تا 200 تن کره وارد می‌شود.
معاون شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: با توجه به تعطیلی سال نو میلادی و محدودیت تولید در شرکت‌های اروپایی، قیمت کره در یکی دو ماه اخیر افزایش یافت که آرام آرام رو به کاهش و ثبات است و اکنون کره 50 گرمی 1500 تومان و کره 100 گرمی 2900 تومان باید توزیع شود.
عباسی معروفان درباره توزیع برنج هندی و اروگوئه‌ای و شکر براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار گفت: توزیع و تنظیم برنج داخلی برعهده بنگاه‌های بخش خصوصی است. اما با شرکت بازرگانی دولتی از طریق واردات برنج هندی و اروگوئه ذخایر استراتژی خود را تنظیم کرده و در مواقع نیاز برای تنظیم قیمت وارد بازار می‌کنیم.
معاون شرکت بازرگانی دولتی در مورد قیمت برنج توزیعی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تصریح کرد: هر کیلو برنج هندی «درجه یک 1121» به قیمت 3500 تومان به فروشگاه‌ها و با احتساب قیمت جابه‌جایی و توزیع هر کیلو 3800 تومان به مصرف کننده باید عرضه شود. همچنین هر کیلو برنج قاره آمریکا 2400 تومان به فروشگاه‌ها و 2700 تومان به مصرف‌کننده عرضه می‌شود.
عباسی معروفان همچنین در مورد توزیع شکر در بازار گفت: با توجه به افزایش تولید شکر داخلی از محل چغندرقند و نیشکر امسال بیش از یک میلیون و 600 هزار تن از محل داخل تأمین شده و مابقی نیز از محل تصفیه شکر خام وارداتی است که مشکلی در تأمین شکر نداریم و در بسته‌بندی‌های یک تا سه کیلوگرمی بنا به درخواست فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.
وی در مورد قیمت شکر خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قیمت هر کیلو شکر در کارخانه و انبارها به صورت فله‌ای 2520 تومان است که باید 2855 تومان در بازار به فروش برسد که با احتساب هزینه بسته‌بندی نباید بیش از کیلویی 3200 تومان باشد.