kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۱۳۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
اختصاص سهمی از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش و جوانان

سلطانی‌فر: انتخابات رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با آیین‌نامه جدید برگزار می‌شود

وزیر ورزش و جوانان در نشست با روسای فدراسیون‌های ورزشی از ابلاغ جدید آیین نامه‌های انتخابات روسای فدراسیون‌های ورزشی خبر داد و همچنین بر حضور قدرتمندانه در بازی‌های کشورهای اسلامی تاکید کرد.


در نشست روسای فدراسیون‌های ورزشی با وزیر ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر توسعه در همه امور را در سایه ثبات و آرامش عنوان کرد و اظهار داشت : رویکرد ما تعامل گسترده با همه کسانی است که به نوعی با امور ورزش مرتبط هستند.وزیر ورزش و جوانان با تقدیر از زحمات دکتر سجادی معاون پیشین حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که همچنان جامعه ورزش بتواند از تجربه ایشان استفاده کند.
سلطانی‌فر با بیان اینکه آیین نامه انتخابات روسای فدراسیون‌ها بر اساس جایگاه قانونی این وزارتخانه و بررسی‌هایی که به عمل آمده ، تدوین و به زودی ابلاغ خواهد شد،گفت: در آیین‌نامه جدید اصلاحاتی صورت گرفته که مشکلات گذشته در برگزاری انتخابات به وجود نیاید .در سال آینده طی ارزیابی به عمل آمده ۱۴ تا ۱۶ رئیس فدراسیون ورزش دوره ریاستشان به پایان می‌رسد و بر اساس این آیین نامه انتخابات را برگزار خواهیم کرد.
وی افزود:در آئین‌نامه جدید انتخابات رؤسای فدراسیون‌ها كه هفته آینده ابلاغ مى‌شود، شرایط خاص‌تری را برای كسانی كه قصد دارند برای ریاست كاندیدا شوند، در نظر گرفته‌ایم.سلطانی فر اضافه کرد: كاندیداهای ریاست فدراسیون‌ها باید شرایطی از نظر تحصیلات، مدیریت و اشراف به مسائل ورزشی داشته باشند و در قالب انتخابات قرار گیرند تا بدین ترتیب مدیران مجرب و مسلط‌تری در ورزش فعالیت كنند.
سلطانی فر با بیان اینکه فدراسیون‌ها نباید به صرف اینکه منابع با احتیاجات همخوانی ندارد ،از پاسخگویی شانه خالی کنند ،اظهار داشت: آنچه مسلم است هر فدراسیون بر اساس منابعی که در اختیار دارد، حداقل مطابق با آن باید پاسخگوی عملکردش باشد.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه از اختصاص سهمی از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش و جوانان در سال آینده خبر داد و گفت: ما همه کمبودهای ورزشی را نمی‌توانیم در مدت یکی دو سال جبران کنیم و این امر نیاز به زمان دارد.وی ادامه داد: از محل منابع مربوط به ماده ۱۰۹ برنامه ششم، پیش‌بینی شده درصدی از مالیات بر ارزش افزوده باید در سال آینده به امر ورزش و جوانان اختصاص پیدا کند.سلطانی‌فر اضافه کرد: همه منابع این ماده را قرار است به استان‌ها و مناطق محروم بفرستیم و امیدواریم بتوانیم کمبودهای مناطق محروم را برطرف کنیم.
سلطانی فر در پایان به اهمیت بازی‌های کشور‌های اسلامی که از اواخر اردیبهشت ماه سال آینده در باکو آغاز می‌شود اشاره و تصریح کرد: ۱۷ تا ۱۸ رشته‌ای که قرار است در این بازیها شرکت کنند باید اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند تا حضور ما مقتدرانه و آبرومندانه باشد .