kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۱۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵

اخبار کوتاه از فوتبال



مثبت اعلام شدن تست دوپینگ دو بازیکن فوتبال
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) از مثبت شدن تست دوپینگ دو بازیکن لیگ برتر فوتبال کشور خبر داد.دکتر  غلامرضا نوروزی گفت: نمونه دو فوتبالیست لیگ برتری از طرف آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام شد که به دنبال این موضوع پروسه رسیدگی آغاز شده و فعلا از شرکت در هر مسابقه ای تعلیق شدند. وی در پایان افزود: از این دو بازیکن در هفته های گذشته نمونه‌گیری انجام شده بود که در مراحل اولیه بررسی نمونه A آنها مثبت اعلام شد. البته نام این دو بازیکن پس از طی شدن کامل پروسه قانونی صدور رای و در صورت عدم ارایه مدارک معتبر اعلام خواهد شد.
کریمی: تماشاگران فکر می‌کنند از ما متعصب‌تر هستند!
سرمربی نفت آبادان گفت: بعد از دیدار با پدیده حالم گرفته است؛ تماشاگران فکر می‌کنند از ما متعصب‌تر هستند. فیروز کریمی در نشست خبری بعد از دیدار با پدیده گفت: گل اول پدیده شانسی به ثمر رسید. روی گل دوم نیز شیرازه تیم ما با اعلام پنالتی برای پدیده پاشید. البته ما امروز 8 - 9 بازیکن را نداشتیم و مصدوم و مجروح بودند. وی ادامه داد: اصلا به سقف یازده نفر هم نرسیدیم. هم کمبود بازیکن داشتیم، هم بد آوردیم و هم شیرازه کارمان پاشید اما زمان برای جبران داشتیم ولی فشار تماشاگر باعث شد تا بازیکنانمان از روند خود خارج شوند. آنها با سنگ‌پرانی اجازه کار را  ندادند و خود من هم از لب خط فرار کردم. مجبور بودم بنشینم که موقعی که نشستم ضریب امنیت بازیکنان پایین‌تر آمد. کریمی در پایان گفت: حالم گرفته است؛ تماشاگران فکر می‌کنند از ما متعصب‌تر هستند. دستمان خیلی بسته است. مسئولیت باخت هم با من است.
برانکو: ۸ امتیاز از تراکتورسازی کم می‌شود
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اطمینان دارد که تیمش با آمادگی کامل به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت. برانکو ایوانکوویچ در پایان تمرین دیروز تیمش در جمع خبرنگاران گفت: دیروز الهلال بازی خود را با چهار گل برد و نشان داد چه تیم خوبی است. برخلاف ما تعداد نیمکت‌نشین‌های خوب‌شان هم زیاد است. الهلالی‌ها روی نیمکت هم بازیکنان ملی‌پوش خوبی دارند. فیلم چهار بازی الهلال را دیده‌ام و اطمینان دارم که تیمم برای رویارویی با تیم عربستانی آماده است. خوشبختانه همه بازیکنان سرحال هستند و فقط تعدادی از بازیکنان جوان ما به خاطر مشکل خروج از کشور نمی‌توانند راهی عمان شوند و ان‌شاءالله در سفر دبی با ما هستند. وی در واکنش به انتقادهایی که از پنالتی اول پرسپولیس مقابل سپاهان شده است، گفت: من این نوع پنالتی زدن را تأیید نمی‌کنم. واقعاً از گلی که زدیم، لذت بردم و زیبایی فوتبال را دوست دارم، اما مخالف ریسک کردن و زدن گل‌هایی هستم که جوانمردانه نباشد. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس راجع به محرومیت مهدی طارمی در دیدار برابر الهلال عربستان تصریح کرد: غیبت طارمی مشکل‌ساز خواهد بود. اگر علیپور سرحال باشد، به جای طارمی بازی می‌کند. جریمه طارمی به AFC ارتباط دارد و ربطی به مسابقات داخلی ندارد. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه بازیکنان پرسپولیس به راحتی کارت زرد دریافت می‌کنند و محرومیت چهار بازیکن ممکن است موقعیت پرسپولیس را در بازی با نفت تهران به خطر بیاندازد، گفت: اگر به نفت ببازیم، قهرمانی را از دست نمی‌دهیم، چرا که از استقلال 10 امتیاز بالاتر هستیم و هشت هفته هم به پایان لیگ باقی مانده است. قبول دارم بعضی از بازیکنان ما احمقانه با کارت زرد جریمه می‌شوند. کارت زردهایی که بازیکنان ما نباید می‌گرفتند. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه چرا عنوان کرد که در صورت شکست مقابل نفت تهران همچنان بالاتر از استقلال هستند و تراکتورسازی را رقیب پرسپولیس معرفی نکرد، گفت: متأسفانه طبق قانون فیفا هشت امتیاز از تراکتورسازی کسر خواهد شد. طبیعی است تراکتورسازی قبل از این ماجرا رقیب اصلی ما برای قهرمانی بود.