kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۰۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    حمل 877 کیلو تریاک با وانت     
کرمان- خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت اظهار داشت: طی درگیری مسلحانه مأموران انتظامی این استان با سوداگران مرگ 877 کیلوگرم تریاک از یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد.
مجید رستمی با بیان اینکه مواد افیونی مزبور در 90 بسته توسط یک دستگاه وانت‌بار حمل می‌شد افزود: این خودرو توسط نیروی انتظامی توقیف شد.
وی تصریح کرد: در این درگیری به مأموران نیروی انتظامی هیچ آسیبی وارد نشد، اما با توجه به کوهستانی بودن محل و تاریکی شب قاچاقچیان متواری شدند ولی دستگیری آنان همچنان در دستورکار پلیس قرار دارد.
بهمن 2 قربانی گرفت
ارومیه- ایرنا: سقوط بهمن بر روی یک باب منزل مسکونی در روستای برده‌سور بخش سیلوانای ارومیه موجب مدفون شدن اعضای این خانواده در زیر برف شد. مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان گفت: در این حادثه 3 نفر مصدوم شدند که توسط امدادگران به بیمارستان منتقل شدند که در مسیر بیمارستان 2 نفر از مصدومان جان خود را از دست دادند. باقر بهرامی افزود: مصدوم سوم که حال عمومی بهتری داشت به بیمارستان امام خمینی ارومیه منتقل شد.
کشف 30 هزار لیتر کازوئیل
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي شهرستان نيمروز سیستان و بلوچستان گفت: در پي کسب خبري مبني بر حمل سوخت قاچاق به وسيله كاميون‌هاي كشنده بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.
سرهنگ حسن آشياني  افزود: ماموران بخش انتظامي «صابري» با گشت‌زنی و پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.
وی اظهار داشت: ماموران دربازرسی از این خودرو 30 هزار ليترگازوئيل فاقد مدارک قانونی کشف کردند.
فرمانده انتظامي نيمروز با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شد.
بارگیری گوسفندان بدون مجوز
یزد- خبرنگارکیهان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران پلیس این استان هنگام پایش خودروهای عبوری در محورهای استان یزد به  دو دستگاه تریلر «هوو» مشکوک و آنها را متوقف کردند.
سرهنگ محمدرضامزیدی افزود: در بازرسی از این خودروها تعداد 272 راس گوسفند فاقد مجوز دامپزشکی کشف و دو متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.
وی ارزش برآورد شده این دام‌ها را دو میلیارد و 120میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: متهمان این دام‌ها را بدون مجوز دامپزشکی از جنوب شرق کشور بارگیری و قصد انتقال آنها را به قم داشتند که توسط پلیس دستگیر و به مراجع قانونی معرفی شدند.
محبوس شدن درون چاه
کرج- خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرج گفت: با دریافت خبری مبنی بر محبوس شدن یک کارگر در چاهی در جهانشهر کرج امدادگران این سازمان به محل مورد نظر اعزام شدند.
سهراب شهبانی افزود: با حضور آتش‌نشانان درمحل حادثه  مشخص شد که بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو با نیوجرسی حاشیه خیابان، دریچه فاضلاب این خیابان بسته شد. این حادثه زمانی رخ داد که یک کارگر در چاه مشغول حفاری بود.
وی گفت: بسته شدن دریچه موجب محبوس شدن این کارگر شد که تبعه کشور افغانستان بود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرج اظهار داشت: امدادگران آتش‌نشانی کارگر مزبور  را از چاه خارج کردند و امدادگران اورژانس او را به دلیل صدمات ناشی از محبوس شدن درون چاه به بیمارستان انتقال دادند.
بار قاچاق به بازار نرسید
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی بندردیلم اظهارداشت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید «موسوی» هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلر مشکوک و آن را متوقف ساختند.
سرگرد رضا اسماعیلی افزود: ماموران در بازدید از مدارک ارائه شده توسط راننده، متوجه غیرقانونی بودن آنها شده و محموله خودرو را مورد بازرسی قرار دادند.
وی با بیان اینکه تریلر مزبور حامل قطعات یدکی خودرو بود، تصریح کرد: کارشناسان ارزش این محموله را 7 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.
سرگرد اسماعیلی تصریح کرد: یک نفر در این زمینه دستگیر و به همراه کالای مکشوفه به مقامات قضایی تحویل داده شد.
اعتراف به کلاهبرداری
سمنان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: با دریافت خبری مبنی بر فعالیت مشکوک فردی در شهر سمنان، بررسی موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت.
سرتیپ روح‌الامین قاسمی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فرد مزبور یک جوان 28 ساله است که تحت پوشش فروش لوازم رایانه  اقدامات مجرمانه‌ای انجام می‌دهد.
وی با اشاره به دستگیری جوان سمنانی افزود: متهم دربازجویی‌های پلیس به کلاهبرداری 23 میلیارد ریالی از شهروندان اعتراف کرد.
به گفته سرتیپ قاسمی، دراین پرونده 50 مالباخته مورد شناسایی قرار گرفته است.
توقیف نیسان حامل تریاک
کرمان- خبرگزاری فارس: جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: ماموران این فرماندهی متوجه شدند، باندی قصد دارد، محموله مواد مخدر را با یک دستگاه وانت نیسان از سیستان و بلوچستان و از طریق  رودبار جنوب به مرکز کشور حمل کند.
سرهنگ ناصر فرشید با اشاره به استقرار ماموران در محورهای منتهی به شهرستان رودبار جنوب افزود: مأموران به محض مشاهده خودرو به راننده دستور ایست دادند که وی با بی‌توجهی به دستور پلیس از صحنه متواری شد ولی مأموران موفق شدند خودرو مزبور را متوقف سازند.
وی با اشاره به توقیف یک دستگاه پژو 405 که همراه قاچاقچیان بود، اظهار داشت: در این رابطه دو نفر قاچاقچی دستگیر و در بازرسی از خودرو نیسان 42 کیسه تریاک به وزن 427 کیلوگرم کشف و دو خودرو توقیف شد.
گردش به چپ مرگبار
قم- ایرنا: جانشین رئیس پلیس راه استان قم گفت: بر اثر برخورد شدید یک دستگاه خودرو پژو با کامیون در محور سلفچگان - ساوه، 3 نفر کشته و یک تن مجروح شدند.
سرهنگ مختارپناهی افزود: این تصادف حدود ساعت 21 و 30 دقیقه شب رخ داد که در اثر آن، مادر خانواده به همراه 2 فرزند 6 و 9 ساله فوت کردند. پدر خانواده نیز به شدت مصدوم وتوسط امدادگران به مراکز درمانی قم منتقل شد.
وی علت این تصادف را عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده پژو هنگام گردش به چپ اعلام کرد.
خرید با اسکناس جعلی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی نقده اظهار داشت : در پي کسب خبري مبني بر توزيع مقداري اسکناس جعلي در این شهرستان توسط افرادی با یک دستگاه خودروی پراید‌، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
سرهنگ رسول موذنی افزود: ماموران موفق شدند  متهمان را شناسایی و هنگام  توزيع اسکناس‌هاي جعلي در یکی از فروشگاه‌های نقده دستگير کنند.
وی تصريح کرد: در بازرسي خودروی متهمان 15 قطعه اسکناس 500 هزار ریالی جعلي (جمعاً 75 میلیون ریال) کشف شد.
فرمانده انتظامي  نقده با اشاره به اینکه در این راستا یک دستگاه خودرو توقیف و همچنین دو نفر متهم دستگیر شدند‌؛ خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني تحويل مقامات قضایي شدند.