kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷

نمی‌باریم مگر آن که سیل به راه می‌اندازیم-امام علی علیه‌السلام



راهپیمایی عظیم 22 بهمن امسال باشکوه‌تر از سال‌های پیش در سراسر ایران اسلامی برگزار شد و ده‌ها میلیون نفر از مردم در این روز بزرگ به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند بیمی از تهدیدهای پوشالین کلیددار تازه به دوران رسیده کاخ سفید ندارند. مردم با حضور پرشور و میلیونی خود علاوه بر این که نصابی جدید را به نام  خود ثبت کردند پاسخ تهدیدها و هذیان‌گویی‌های ترامپ را داده و با آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری میثاقی دوباره بستند.
رئیس‌جمهور جدید آمریکا هفته گذشته از آرزوهای دور و دراز سردمداران کاخ سفید پرده برداشته و مشکل اساسی و بنیادین این قدرت شیطانی به انقلاب اسلامی ملت ایران را افشا کرد، ترامپ با اشاره به این که ایران سیاست‌های اصولی خود را پس از برجام تغییر نداده گفت:  آنها به ما و سیاست‌هایمان احترام نمی‌گذارند!
ترامپ به خیال خود خواسته بود ایران را شکرگذار دوره اوباما کرده و از اقدامات شدید خود بترساند ولی ملت ایران با حضور میلیونی در خیابان‌های تهران و سراسر نقاط کشور نشان دادند که ترسی از این هذیان‌گویی‌ها ندارند.
راهپیمایی دیروز به گزارش خبرنگاران و مردم حاضر در این تجمع میلیونی بسیار باشکوه‌تر از راهپیمایی‌های سال‌های پیش از آن بوده و همه به اتفاق تاکید داشتند که تهدیدهای ترامپ مردم را برای حفظ دستاوردهای انقلاب و پاسخ به این یاوه گویی‌ها مصمم‌تر ساخته بود.
حضور میلیونی مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب یادآور خطبه 9 نهج‌البلاغه است که امیرالمومنین(ع) در تفاوت یاران خود با اصحاب جمل تاکید کردند « وَ قَدْ أَرْعَدُوا وَ أَبْرَقُوا وَ مَعَ هَذَيْنِ الْأَمْرَيْنِ الْفَشَلُ وَ لَسْنَا نُرْعِدُ حَتَّى نُوقِعَ وَ لَا نُسِيلُ حَتَّى نُمْطِرَ.»
حضرت در این خطبه با توصیف اصحاب جمل با این عبارات که «چون برق درخشيدند، و چون تندر خروشيدند، با اين همه كارى نكردند و واپس خزيدند» ادامه می‌دهند «ما تا بر دشمن نتازيم، گردن دعوى بر نمى‌افرازيم و نمی‌باریم مگر آن که سیل به راه می‌اندازیم.»
مردم غیور ایران دیروز در خیابان‌های تهران و سراسر کشور باریدند و سیل به راه انداختند و نشان دادند که آنان را بیمی از تهدیدها و هیاهوهای دشمنان نیست.
حضور میلیونی مردم علیرغم برودت هوا
مراسم راهپیمایی روز 22 بهمن در سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار شد.
در تهران نیز جمعیت زیادی از مردم، علی‌رغم سردی هوا، ساعاتی قبل از شروع رسمی مراسم، به خیابان‌ها آمدند و در حالی که مراسم اصلی و سخنرانی در میدان آزادی تهران برگزار می‌شد، جمعیت زیادی از میدان امام حسین(ع) (فاصله حدودا 10 کیلومتری تا آزادی) با پای پیاده در حرکت بودند و عبور و مرور وسایل نقلیه از پل چوبی به سمت غرب ممنوع بود.
مردم حاضر در راهپیمایی عظیم و پرشکوه 22 بهمن عموما با خانواده در این تجمع حضور یافته بودند و این خود بر زیبایی و حماسه حضور میلیونی ملت می‌افزود.
مردم با شعار مرگ بر آمریکا
 پاسخ ترامپ را دادند
راهپیمایان، تصاویر زیادی از امام خمینی‌(ره) و رهبر معظم انقلاب در دست داشتند و یک صدا فریاد می زدند : مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود.
رئیس‌جمهور جدید آمریکا نیز که در روزهای اخیر مواضع تند ضد‌ایرانی خود را به کرات اعلام کرده، ازجمله منفورترین شخصیت‌ها در بین راهپیمایان بود و برای همین مردم بارها شعار «مرگ بر ترامپ» و «ایرانی از تهدید نمی‌ترسد» سر دادند.
جوانان، دانشجویان، طلاب، جانبازان، ورزشکاران، مسئولان، هنرمندان و مداحان و در یک کلام عموم مردم در این راهپیمایی حضور داشتند.
در ایستگاه هنر انقلاب که توسط هنرمندان خوشنویس و کاریکاتوریست برپا شد نیز کاریکاتورهایی از رؤسای جمهور آمریکا به نمایش درآمده بود.
مسئولین به گستاخی‌های آمریکا پاسخ دهند
در طومارهای متعددی که در طول مسیر راهپیمایی در اختیار مردم قرار داده شد، راهپیمایان انزجار خود را از مواضع خصمانه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا علیه کشورمان اعلام کرده و از دولتمردان خواستند به گستاخی‌های مقامات آمریکایی پاسخ دهند.
راهپیمایان تهرانی در جملات کوتاه خود در این طومارها، دونالد ترامپ را دیوانه خواندند و بر ضرورت ایستادگی در برابر استکبار جهانی تأکید کردند.
حضور هموطنان کلیمی
 در تظاهرات ضد استکباری
هموطنان کلیمی در تهران نیز از خیابان فلسطین و از مقابل کنیسه ابریشم‌چی به جمع راهپیمایان پیوستند.
شخصیت‌های سیاسی و نظامی زیادی در این تجمع  شرکت کرده بودند که سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه یکی از آنها بود که حضورش مثل همیشه بیش از بقیه مورد توجه مردم و خبرنگاران قرار گرفت.
سردار سلیمانی از چهارراه ولی عصر به جمعیت راهپیمایان اضافه شد.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور به همراه محمدجواد ظریف وزیر خارجه و برخی اعضای هیئت دولت، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، محسن اسماعیلی عضو شورای نگهبان، سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی دفاع ملی، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، غلامعلی حدادعادل، محمود واعظی وزیر ارتباطات، فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، علی ربیعی وزیر تعاون، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سرلشکر حسن فیروزآبادی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نظامی، حجت‌الاسلام سیدمجتبی خامنه‌ای، صادق محصولی، علیرضا زاکانی، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام علی اکبر ناطق نوری، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان رئیس هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور و سعید جلیلی از جمله دیگر شخصیت‌های حاضر در راهپیمایی بودند.
در برابر زور و تهدید یک صدا هستیم
رئیس‌جمهور در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، با تشریح دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی طی ۳۸ گذشته، تاکید کرد که انقلاب اسلامی، انقلاب همه مذاهب، اقوام و نسل‌های ایرانی است و دولت و ملت بزرگ ایران، راه انقلاب را با مدیریت جهادی تا دستیابی به همه اهداف والای انقلاب، ادامه خواهند داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن روحانی گفت:  امروز روز تثبیت جمهوریت، اسلامیت، آزادی، استقلال، حقوق اساسی ملت ایران، احقاق حقوق شهروندی تک تک افراد ملت، کرامت مردم ایران‌زمین و روزی است که همه باید در برابر قانون، اساسی، ‌احساس برابری را با تمام وجود لمس کنند.
روحانی تأکید کرد: انقلاب اسلامی، زمانی به اهداف بلند خود رسیده است که همه ۸۰ میلیون ملت ایران در برابر قانون برابر باشند و امتیازخواهی و ویژه‌خواری در کشور برای همیشه رخت بربندد.
رئیس‌جمهوری ادامه داد: باید معیشت مردم را برای زندگی راحت‌تر آماده کنیم تا نخبگان، فعالان حوزه فرهنگ و سیاست به طور کامل احساس امنیت کنند.
روحانی در ادامه به تلاش‌های چند سال گذشته کشور در سایه حضور، ایستادگی و فداکاری مردم اشاره کرد و گفت: برای دفاع از حقوقمان پشت سر مقام معظم رهبری ایستادگی کردیم و نتایج بلندی به دست آوردیم. امروز حق هسته‌ای ایران اسلامی در دنیا پذیرفته شده است و محصولات صنعت هسته‌ای ما به دنیا صادر می‌شود و در مسیر تجارت بین‌المللی قرار گرفته‌ایم.
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن دستاوردهای کشور در سال‌های گذشته و  با بیان اینکه موفق شدیم یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار از اموال ملت ایران را از آمریکا بازپس بگیریم و مردم هیچگاه خیانت‌های این کشور را فراموش نخواهند کرد، اظهار داشت: ما در برابر آمریکا که به حقوق ملت تجاوز کرده و با دادگاه ساختگی در سال‌های قبل اموال ایران را غصب کرده است به دادگاه بین‌المللی لاهه شکایت بردیم و حقوقدانان، سیاستمداران و دیپلمات‌های کشور تا دستیابی به حقوق ملت از پای نخواهند نشست.
روحانی تصریح کرد: آنهایی که در گوشه و کنار نشستند و با فریاد فکر می‌کنند که نظام جمهوری ‏اسلامی ایران فقط شعار می‌دهد و در عمل پیشرفتی ندارد بدانند که ما امروز در بسیاری از زمینه‌ها جزو ۱۰ ‏کشور اول دنیا هستیم و باید این آمار را با ۳۸ سال قبل و وابستگی کشور، به بیگانگان مقایسه کنند.‏
وی خطاب به مردم تأکید کرد: بدانید هرکس سیاه‌نمایی می‌کند و به فکر فضای دو قطبی و تنش در جامعه است، انقلابی نیست. معیار ما برای جوانان راه و خط امام و مقام‌معظم رهبری و همچنین قانون اساسی است.
روحانی با اشاره به مشکلات کنونی منطقه و جهان اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با حماسه امروز نشان داد که هراسی به دل راه نمی‌دهد و متأسفانه امروز برخی تازه‌کاران در جهان و از جمله آمریکا قدرت را به دست گرفته‌اند که بدانند باید با ملت ایران تنها با احترام و تکریم حرف بزنند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در برابر تهدیدها، پاسخی قاطع خواهد داد، اظهار داشت: کسانی که در جهان، دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند، بدانند که ملت ایران، یکپارچه و آگاه است و در برابر بدخواهان تا آخر ایستادگی می‌کند.
دکتر روحانی گفت: ما در برابر هرگونه تهدید، نابخردی و آتش‌افروزی با خرد، ایستادگی و قدرت، خواهیم ایستاد و قدرت ما تنها از ملت بزرگ ایران نشأت گرفته است. ما به دنبال تنش نبوده، اما در برابر آنهایی که چشم طمع به کشور دارند با قدرت ایستادگی و در برابر زور و تهدید یکصدا هستیم.
رئیس جمهوری افزود: به همه بدخواهان ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که اینجا ایران بیشه شیران است و هیچ‌کس نمی‌تواند چشم بد به ایران داشته باشد.
امنیت ایران غیرقابل مصالحه و مذاکره است
در این راهپیمایی قطعنامه پایانی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی منتشر شد و مردم با تکبیرهای خود مفاد آن را تائید کردند.
در بخشی از این قطعنامه آمده است : امت مؤمن و ولایت‌مدار ایران، ضمن تجدید بیعت و میثاق استوار با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را رمز موفقیت و تضمین پیش روندگی انقلاب اسلامی دانسته و بر پایبندی و اعتقاد به اصل ماندگار و مترقی «ولایت فقیه» به عنوان مبنای اساسی عزت و اقتدار ایران اسلامی تاکید می نماید.
در این قطعنامه همچنین تاکید شده است: ملت آگاه و رشید ایران اسلامی، حفظ نظام اسلامی و اعتلای آن را بزرگترین معروف زمان و تضعیف این نظام دینی و مردمی را بزرگترین منکر زمان تلقی نموده و با تأسی به وصایای جاودان حضرت امام (ره) و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ترویج روحیه و اندیشه انقلابی‌گری، پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب و حفظ همبستگی و «وحدت ملی» را تکلیف شرعی آحاد مردم، مسئولین و جناح‌های وفادار به انقلاب و رکن رکین موفقیت‌ها و پیروزی‌های ملت ایران دانسته و هرگونه اقدام و عمل تفرقه‌افکنانه را شدیداً محکوم می‌نماید.
در قطعنامه پایانی راهپیمایی میلیونی 22 بهمن همچنین آمده است : ملت انقلابی و دشمن شناس ایران اسلامی، ضمن بی اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه گر و در راس  آنها امریکای جنایتکار، خشم و اعتراض خود را نسبت به بدعهدی‌ها و نقض مفاد توافقنامه «برجام» توسط «آمریکا» ابراز داشته و با محکوم کردن تلاش‌های کاخ سفید برای وضع تحریم‌های جدید و ایجاد موج «اسلام ستیزی» و «ایران هراسی» با همراهی ارتجاع منطقه؛ از دولتمردان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیئت نظارت بر اجرای برجام، می‌خواهد تا با اتخاذ مواضع قاطعانه و راه‌‌کارهای پیشگیرانه مؤثر، مقابله به مثل شجاعانه را در دستور کار قرار دهند.
در این قطعنامه همچنین تصریح شده است: ما مردم مقاوم و متحد ایران اسلامی، حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه، یمن و عراق و سایر کشورهای منطقه را تامین کننده امنیت و صلح پایدار دانسته و هرگونه اقدام در راستای تهدید امنیت ملی کشورهای منطقه و ایجاد تنش و بی‌ثباتی توسط استکبار جهانی و مرتجعین وابسته را شدیدا محکوم می‌نماییم.
راهپیمایان تاکید کردند: ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی باشکوه، با اعتقاد به تحقق وعده الهی و اطمینان به این مهم که ماهیت ضد انسانی، نژادپرستانه و تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در نهایت منجر به نابودی و اضمحلال این رژیم جنایتکار خواهد شد، تلاش برخی رژیم‌های وابسته به استکبار جهانی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که ارمغانی جز رسوایی و ناامنی برای آنها در برندارد را محکوم می‌نماییم.
در این قطعنامه همچنین تاکید شده است: ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی، «آمریکا» را همچنان «دشمن شماره یک» خود دانسته و با تأسی به منویات و هشدارهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای «جهاد کبیر» و مقابله با راهبرد «رخنه» و «نفوذ» دشمن در ارکان نظام و تضعیف «اراده ملی»، تلاش‌ها و اقدامات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در تحقق یافتن امنیت ملی ممتاز در کشور و منطقه پرآشوب فعلی را مورد تحسین قرار داده و آمادگی خود را برای رویارویی عاشورایی برابر هر تهدید احتمالی اعلام می‌دارد.
 در قطعنامه پایانی 22 بهمن همچنین آمده است : امت غیور و غیرتمند ایران اسلامی، ضمن تاکید بر اصل غیر قابل مصالحه و مذاکره بودن امنیت جمهوری اسلامی ایران، «اقتدار موشکی» را نماد «قدرت بازدارندگی»، تضمین «امنیت ملی» و «خط قرمز دفاعی» خود، و تداوم روند قدرت افزایی و ارتقای توان موشکی و توسعه توانمندی‌های دفاعی را حق مردم ایران بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد دانسته وهرگونه مداخله در این زمینه را نقض قواعد آمره حقوق بین‌الملل و خارج از صلاحیت هر کشور و نهادی می‌داند.