kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
راه‌آهن:

بلیت نوروزی مسیر‌‌های پرتردد تمام شد!

مدیر‌کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در ساعات اولیه پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی، بلیت برخی مسیر‌های پرتردد در اوج سفر به پایان رسید، گفت: نرخ بلیت بر اساس رتبه هر شرکت خواهد بود.


به گزارش فارس، علی کاظمی‌منش در جمع خبرنگاران با اشاره به ‌آغاز پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت قطار برای ایام نوروز در هفته جاری اظهار داشت: در نوروز 96 نرخ بلیت‌ها به هیچ عنوان افزایش نمی‌یابد و اگر این نرخ‌ها را با نرخ بلیت‌های قطار در نوروز 95 مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که به هیچ عنوان افزایش قیمت نداریم.
وی افزود: البته در ایام کم تقاضا که تعداد مسافر کمتر است، تخفیفاتی اعمال می‌شود و در ایام پرتقاضا شرکت‌های ریلی تا سقف مجاز اجازه افزایش قیمت داشته‌اند و در ایام کم‌تقاضا هم تا 30 درصد در کاهش قیمت‌های بلیت تخفیف اعمال کرده‌اند.
کاظمی‌منش‌ تأکید کرد: با ثبات قیمت‌ها در ایام نوروز، اجازه نداده‌ایم که کیفیت خدمات شرکت‌ها کاهش یابد و حتی خدمات در برخی از شرکت‌ها افزایش می‌یابد.
مدیر‌کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن ادامه داد: در ساعات اولیه پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی، بلیت برخی مسیرهای پرتردد در ایام اوج سفر و مسیرهای پرتردد نظیر مشهد،‌ اصفهان و اهواز تمام شد.
وی افزود: نوروز امسال همچنین قطار نخجوان دو روز در هفته به صورت رفت و برگشت و با نرخ بلیت 130 هزار تومان ‌سیر می‌کند و مدت زمان مسیر 30 ساعت است.
مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن گفت: ناوگان قطار نخجوان-مشهد همه مربوط به کشور آذربایجان است.
کاظمی‌منش ادامه داد: سامانه 5149 نیز فعال است تا مسافران پیشنهادات و شکایات خود را ارائه دهند و این پیشنهادات و شکایات هم از سوی راه‌آهن و هم از سوی شرکت‌های ریلی نظارت می‌شود و منتظر پاسخگویی شرکت‌ها خواهیم ماند.
وی با اشاره به هدف‌گذاری راه‌‌آهن برای رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری ریلی اظهار داشت: رتبه‌بندی شرکت‌های مسافری ریلی مزایای زیادی دارد و یکی از ‌آنها این است که این رتبه‌بندی مستقیماً در خدمات و نرخ بلیت مؤثر است و اگر رتبه‌ یک شرکت افت کند، نرخ بلیت آن شرکت کاهش می‌یابد.
مدیر‌کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن اظهار داشت: رتبه‌بندی شرکت‌های ریلی از تابستان سال آینده نهایی می‌شود و بدین ترتیب نرخ‌ها با خدمات‌ همسو خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون کارشناسان در حال بررسی خدمات، ناوگان و دیگر مسائل ضروری درباره شرکت‌ها هستند، ‌اظهار داشت: پس از اجرای کامل رتبه‌‌بندی و مشخص شدن رتبه شرکت‌ها، ‌حتماً نام شرکت‌ها با رتبه آنها در سایت اطلاع‌رسانی راه‌آهن درج می‌شود و مسافران در جریان خواهند بود و قطعاً‌ نرخ‌گذاری هم بر اساس رتبه ‌خواهد بود.
مدیر‌کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری راه‌آهن اظهار داشت:‌ اگر شرکتی با افت رتبه مواجه شود، در گام اول تذکر کتبی می‌گیرد و در گام دوم نرخ بلیت آن شرکت 5 درصد کاهش می‌یابد.