kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۶۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
زاکانی در نشست تحکیم وحدت:

انقلاب اسلامی تبدیل به یک جریان جهانی شده است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: مقام معظم رهبری انقلاب را در وانفسای دفاع مقدس تحویل گرفت و امروز آن را تبدیل کرده است به یک جریان جهانی و در منطقه بزرگترین خط مقدم را ساماندهی کرده است و در داخل علیرغم همه فراز و نشیب‌ها انقلاب اسلامی را از هرگونه آسیبی حفظ کرده است.

 

به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی در سی و سومین نشست میان دوره‌ای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز عالی سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) با بیان اینکه ما برای جریان انقلابی 3 وظیفه قائل هستیم، افزود: این 3 وظیفه عبارتند از 1ـ پیشرفت و عمق‌بخشی انقلاب اسلامی در تحولات داخلی، منطقه‌ای و جهانی، 2- الگوسازی جامعه اسلامی 3- زمینه‌سازی رشد معنوی و تسهیلات مادی برای مردم.
وی گفت: در انقلاب اسلامی در بعد سیاسی تغییرات جدی در حوزه نظام اسلامی اتفاق افتاد اما در بعد فرهنگی و اقتصادی حداقل تغییر را کرد. از سال 68 الگوی غلط غربی در بعد اقتصادی و از سال 76 هم الگوی غلط غربی در بعد سیاسی و فرهنگی ما را به قهقرا برد و لذا این عمق‌بخشی داخلی را باید بر هر چیزی اولویت بدهیم.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در جامعه 4 جزء فعال وجود دارد و این 4 جزء رهبری، مسئولان، خواص و نخبگان و توده مردم هستند، تصریح کرد: بخش‌هایی از جامعه ما تکالیف خود را به خوبی انجام نداده‌اند و مشکلات ما از همین جا ناشی می‌شود.
وی با اشاره به جزء رهبری در جامعه، خاطرنشان کرد: وقتی ما جزء رهبری را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که رهبری در حد ایده‌آل نقش خود را ایفا کرده است. امام(ره) توانست ضمن زیرپا گذاشتن نظام سلطه معنویت را به جامعه بشری هدیه بدهد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و 10 سال هم از همه تکانه‌ها از جمله 8 سال جنگ و نیز جنگ قومیت‌ها و انحرافات مختلف صیانت کرد.
زاکانی گفت: چندی قبل از یکی از ضد انقلاب‌های فراری به نام بهنود سؤال شد که اگر  قرار باشد در آینده کسی از انقلاب اسلامی صحبت کند راجع به چه کسی صحبت خواهد کرد؟ و سوال کننده نام چند شخص را آورد غیر از رهبر معظم انقلاب اسلامی، در اینجا بهنود به سوال کننده گفت اشتباه نکنید اگر کسی بخواهد راجع به انقلاب اسلامی ایران صحبت کند مطمئنا درباره آقای خامنه‌ای صحبت خواهد کرد.
نماینده سابق مردم تهران در مجلس ابراز داشت: مقام معظم رهبری انقلاب را در وانفسای دفاع مقدس تحویل گرفت و امروز آن را تبدیل کرده است به یک جریان جهانی و در منطقه بزرگ‌ترین خط مقدم را ساماندهی کرده است و در داخل علیرغم همه فراز و نشیب‌ها انقلاب اسلامی را از هرگونه آسیبی حفظ کرده است.
زاکانی با بیان اینکه در 38 سال گذشته جزء سوم یعنی نخبگان و خواص خوب عمل نکردند، تاکید کرد: مردم همیشه نقش‌شان را در عرصه‌های مختلف خوب ایفا کردند اما علیرغم این همچنان از رکود، بیکاری، فساد و ناکارآمدی نظام اداری رنج می‌برند.