kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

اخبار کوتاه از فوتبال


دژاگه تا پایان فصل به ولفسبورگ پیوست
هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان به ولفسبورگ پیوست و تا پایان فصل در تیم سابق خود بازی می‌کند. اشکان دژاگه در بازار نقل و انتقالات زمستانی با قراردادی رسمی از العربی قطر به ولفسبورگ پیوست و به جایی بازگشت که به مدت پنج سال از سال 2007 تا 2012 در آن تیم بازی کرده بود.به گزارش کیکر قرارداد این هافبک 30 ساله با ولفسبورگ تا پایان این فصل است.در ادامه این گزارش آمده است: «این انتقال امروز(دیروز) به صورت رسمی اعلام شد. دژاگه تابستان 2012 ولفسبورگ را به سمت انگلستان و تیم فولام ترک کرد و پس از دو سال حضور در لیگ برتر راهی قطر و تیم العربی شد. این هافبک ایرانی - آلمانی برای ولفسبورگ در 132 بازی در بوندس‌لیگا شرکت کرد (که موفق شد 18 گل بزند و 18 پاس گل بدهد) و پیش از سال 2007 نیز در هرتابرلین حضور داشت».
پرسپولیس خواهان جذب روزبه چشمی
رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ وضعیت باشگاه استقلال را در ‏نقل و انتقالات بعد از صدور رای محرومیت از سوی فیفا تشریح کرد.‏فریبرز محمودزاده در مورد ‏محرومیت فیفا برای باشگاه استقلال از جذب بازیکن اظهار کرد: براساس مکاتبات فیفا با فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال مبنی بر منع ‏به کارگیری و استخدام بازیکن از سوی این باشگاه، سازمان لیگ به ‏تبعیت از این دستور از ثبت قرارداد و صدور مجوز برای بازیکنان ‏استقلال معذور است.‏وی افزود: در صورتی که محرومیت در نظر گرفته شده از سوی فیفا ‏برای باشگاه استقلال بعد از پایان نقل و انتقالات نیم فصل( ۱۴ بهمن ‏‏۹۵) لغو شود، این باشگاه می‌تواند با توجه به سقف تعداد بازیکنان ‏تعیین شده، حداکثر سه بازیکن آزاد جذب کند.‏ رئیس کمیته نقل و انتقالات در مورد وضعیت روزبه چشمی برای ‏حضور در استقلال نیز گفت: در تاریخ ۲۶ تیرماه ۹۵ همکاری روزبه ‏چشمی با باشگاه استقلال به صورت توافقی پایان یافت (فسخ قرارداد.) ‏با توجه به سیر اداری فسخ قرارداد، روزبه چشمی در این بازه ‏زمانی می‌توانست به هرتیمی که مد نظرش بود برود. بنابراین ‏محرومیت ثبت قرارداد باشگاه استقلال در زمان نقل و انتقالات نیم ‏فصل شامل روزبه چشمی هم شده و سازمان لیگ قادر به ثبت قرارداد ‏این بازیکن با باشگاه استقلال تا رفع محرومیت از سوی فیفا نیست.‏
در حالیکه  روزبه چشمی به دلیل محرومیت استقلال از نقل و انتقالات در برزخ به سر می برد، مدیر برنامه های این بازیکن دیروز از پیشنهاد باشگاه پرسپولیس برای جذب او خبر داد.
جپارف در راه استقلال خوزستان
هافبک ازبکستانی استقلال تهران احتمالا راهی تیم استقلال خوزستان خواهد شد.بعد از اینکه استقلالی‌ها تقریبا از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی ناامید شدند، ظاهرا قرار است به مدت نیم فصل جپارف را به تیم استقلال خوزستان به صورت قرضی بفرستند تا این بازیکن بتواند در لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان برود.بهمن روشنایی سرپرست تیم استقلال خوزستان در این خصوص گفت: درباره انتقال جپارف به تیم ما صحبت‌هایی شده است. استقلالی‌ها به ما پیشنهاد دادند و ما هم این پیشنهاد را پذیرفتیم. البته هنوز کارهای نهایی انجام نشده ولی قرار است در صورتی که جپارف به تیم ما بپیوندد، پول قرارداد نیم‌فصلش را ما بدهیم.
دیدار نفتی‌های لیگ برتر بدون تماشاگران
کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد: دیدار دو تیم نفت آبادان و نفت تهران در هفته بیستم لیگ برتر بدون حضور تماشاگر ‏برگزار می‌شود.‏کمیته مسابقات اعلام کرد: براساس رای صادره از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ‏دیدار دو تیم نفت آبادان ونفت تهران در هفته بیستم لیگ برتر در روز جمعه 15 بهمن 95 بدون حضور تماشاگر برگزار می‌‏شود.‏
حاجیلو:مثل آب خوردن تهمت از دهان آدم‌ها بیرون می‌ریزد
سرپرست تیم فوتبال سایپا تأکید کرد، صحبت از دست‌های پشت‌پرده و کمک داوران در صدرنشینی پرسپولیس بی‌انصافی است.سرپرست تیم فوتبال سایپا در پاسخ به این پرسش که صدرنشینی پرسپولیس را ناشی از وجود دست‌های پشت‌پرده می‌دانند، گفت: من به عنوان یک استقلالی که در حال حاضر در سایپا مشغول به فعالیت هستم، اعتقاد دارم کسانی که این صحبت‌ها را در مورد پرسپولیس انجام می‌دهند خیلی بی‌انصاف و غیرفوتبالی هستند. پرسپولیس تیم بسیار خوبی در این فصل است و باکس هجومی این تیم وحشتناک است.وی عنوان کرد: این اتهام‌هایی که به داوران ما می‌زنند بی‌جاست و متأسفانه در فوتبال ما مثل آب خوردن تهمت از دهان آدم‌ها بیرون می‌ریزد و این در حالی است که آب دهان‌مان به این راحتی به بیرون ریخته نمی‌شود. جامعه فوتبالی ما در حال تبدیل شدن به بی‌انصاف‌ترین آدم‌هاست. پرسپولیس اگر صدرنشین لیگ است به دلیل هماهنگی نفرات این تیم و عملکرد خوب در جذب بازیکنان مناسب بوده است. حتی مخالفان پرسپولیس نیز باید به عملکرد این تیم احترام بگذارند، چرا که تیم خوب، خوب است.سرپرست تیم فوتبال سایپا در پایان با حمایت از مربیان با اخلاق فوتبال ایران گفت: امثال فرکی مربی جریان‌ساز اخلاقی هستند که تنها آبروی خودشان برای‌شان مهم نیست. این مربیان که شامل امثال فرکی، جلالی و برانکو هستند نماینده یک جریان هستند و باید در فوتبال بمانند. اگر این نفرات از فوتبال بروند کسانی جایگزین‌شان خواهند شد که از حضورشان شرم‌تان خواهد آمد. نباید این مربیان کاربلد و با شخصیت را از دست بدهیم تا بعدها با حضور کسانی دیگر صداقت و شرافت از بین برود.
شکسته شدن بیش از ۶۵۰ صندلی
 در بازی فولاد - سیاه جامگان
رئیس هیئت فوتبال خوزستان با اشاره به خسارت وارد شده به ورزشگاه غدیر اهواز در دیدار فولاد برابر سیاه جامگان در هفته نوزدهم لیگ برتر کشور، گفت: در این بازی بیش از ۶۵۰ صندلی توسط تماشاگران شکسته شد.عبدالکاظم طالقانی در این خصوص،‌ اظهار کرد: در ‌این بازی که روز شنبه همین هفته در ورزشگاه غدیر اهواز انجام شد، بیش از ۶۵۰ صندلی توسط تماشاگران شکسته شد، ضمن این که آسیب‌هایی به آب خوری‌های موجود در ورزشگاه وارد شد و شیشه های محوطه استادیوم نیز شکسته شدند.وی بیان کرد: در حال برآورد هزینه خسارت وارد شده هستیم تا آن را به اطلاع باشگاه فولاد برسانیم و خسارت را دریافت کنیم.
اردوی تیم فوتبال جوانان در آلمان
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان می‌گوید این تیم ۲۰ اسفند ماه اردوی ۱۰ روزه‌ای را در آلمان برگزار می کند. امیر حسین پیروانی درباره دعوت ۲۷ بازیکن به اردوی تیم‌ ‌ملی جوانان اظهار کرد: در این اردو دو، سه بازیکن جدید به تیم پیوسته‌اند و این آخرین مرحله از اردوی تیم‌ ‌ملی است که بازیکنان جدید را دعوت می‌کنیم. اردوی ما به مدت شش روز در تهران برگزار می‌شود و سعی کردیم در این اردو از بازیکنان ثابت و تاثیرگذار لیگ برتری دعوت نکنیم. سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال جوانان با بیان این که هنوز نتوانسته‌اند  همه بازیکنان خود را در یک اردو داشته باشند، افزود: در جلسه‌ای که با کمیته‌ فنی و جوانان و سازمان تیم‌های ملی برگزار کردیم قرار بر این شد که از ۲۰ اسفند اردویی را در تعطیلات لیگ برتر و همزمان با اردوی تیم‌ ‌ملی بزرگسالان برگزار کنیم. این اردو به مدت ۱۰ روز در آلمان برگزار می‌شود و پس از بازگشت از آلمان خودمان را برای جام جهانی آماده می‌کنیم.او درباره اردوی تیم‌ ‌ملی در آلمان نیز گفت‌: در این اردو سه دیدار تدارکاتی برگزار می‌کنیم. دیدار تدارکاتی با یک تیم باشگاهی از دانمارک و تیم زیر ۲۳ سال هامبورگ در برنامه ما است.
قلعه نویی: از رفتار مسئولان سازمان لیگ تعجب می کنم
امیر قلعه نویی سرمربی تراکتورسازی در تازه ترین صحبت های خود با اعتراض به شیوه برنامه ریزی لیگ گفت: حرف‌های مسئولان سازمان لیگ نشان می‌دهد که نگاهشان مغرضانه است.  بحث ما از ابتدا این بود که چرا باید  در برنامه‌ریزی دور برگشت مسابقات عدالت برقرار نشود؟ طنز تاریخ است که به فینالیست جام حذفی و مدعی قهرمانی می‌گویند نتیجه نگرفتی. وی ادامه داد: چه ایرادی داشت که ما در 6، 7 دیدار زودتر از پرسپولیس بازی کنیم. ما نتایج خوبی گرفته‌ایم و مشخص نیست چرا این حرف‌ها زده می‌شود. تیم ما دهم جدول نیست که این حرف‌ها را می‌زنند. باید واقعاً تأسف خورد.  شک نکنید که به قهرمانی امیدوار هستیم. ما بازی به بازی پیش می‌رویم ولی نگاه‌ها باید عادلانه باشد. آیا این حرف‌ها درست است که توسط مسئولی زده شود؟ آن هم تیمی که فینالیست جام حذفی است. مردم باید قضاوت کنند که چه خبر است. دنبال این هستیم که قهرمان شویم ولی وقتی این رفتارها را می‌بینم، تعجب می‌کنم. مربی پرتغالی ما (میگوئل تکسیرا) می‌گفت «من این رفتارها را هیچ کجا ندیده‌ام.» وقتی این حرف زده می‌شود، مردم باقی مسائل را ببینند که به نظرم جای تأسف دارد.
سردار آزمون به ویارئال می رود؟
ویارئال از مدت‌ها قبل به دنبال یک مهاجم آینده‌دار است تا خط حمله خود را تقویت کند. مهاجم مدنظر باشگاه اسپانیایی، سردار آزمون است. ویارئال قصد داشت آزمون را در فصل نقل‌ و انتقالات زمستانی یا تابستانی جذب کند. در حالی که تا دو هفته‌ پیش به نظر می‌رسید این امر امکان پذیر نیست ولی تا چند روز آینده این قرارداد امضا خواهد شد. ویارئال آماده است مسی ایرانی را به خدمت بگیرد. اولین گامی که این قرارداد انجام گرفت، فروش پاتو به تیانجین کوانجین چین بود. باشگاه اسپانیایی با خروج پاتو، ۱۸ میلیون یورو به دست خواهد آورد و گام بعدی این باشگاه، متقاعد کردن باشگاه روستوف است. آزمون به عنوان بهترین بازیکن آسیایی سال ۲۰۱۶ شناخته شد. لیورپول نیز خواهان این بازیکن است و ویارئال باید با باشگاه انگلیسی در این زمینه  رقابت کند.