kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

اخبار ورش جهان


حمله اینزاگی به برلوسکونی:
 او در کار مربیان دخالت می‌کند
مهاجم و سرمربی پیشین میلان به برلوسکونی حمله کرد و او را متهم کرد که در کار مربیان دخالت می‌کند.فیلیپو اینزاگی که اکنون هدایت ونزیا در فوتبال ایتالیا را بر عهده دارد، به سیلویو برلوسکونی، مالک پیشین باشگاه میلان حمله کرد.اینزاگی در این‌باره گفت: هر کس ممکن است نظری داشته باشد ولی دوست دارم با رییسی در یک باشگاه کار کنم که خود را عقل کل نداند و در کار مربیان دخالت نکند. او هر وقت که بخواهد در کار مربیان دخالت می‌کند و هر چیزی که نظرش باشد را به مربیان انتقال می‌دهد.اینزاگی درباره ظهور پدیده‌ای چون جانلوییجی دوناروما در میلان گفت: او بوفون جدید فوتبال ایتالیا خواهد بود و پیشرفت خواهد کرد و بهتر از این خواهد شد. میلان باید به این بازیکن ببالد. البته تنها دوناردوما پدیده میلان نیست. لوکاتلی دیگر بازیکن جوانی است که خیلی نظر من را به خود جلب کرده است. حتم دارم او نیز به بازیکن بزرگی تبدیل می‌شود.مهاجم سابق میلان که نام او یادآور دوران شکوه این تیم ایتالیایی است، درباره افت این تیم نیز گفت: خیلی به میلان علاقه دارم و نمی‌توانم خود را جدا از این تیم بدانم. هواداران میلان به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و حضور در مراحل پایانی عادت کردند و همیشه شنیدن سرود لیگ قهرمانان در سن سیرو، به موضوعی عادی تبدیل شده بود ولی متاسفانه الان تیم حتی نمی‌تواند سهمیه کسب کند و این ناامید‌کننده است. امیدوارم میلان رفته رفته به همان دوران بازگردد چراکه هواداران میلان شایسته بیش از اینها هستند.
مورینیو: شواین اشتایگر با ما می‌ماند
سرمربی منچستریونایتد در نشست خبری بعد از مسابقه تیمش برابر ویگان شرکت و تاکید کرد هافبک آلمانی تیمش در این تیم می‌ماند. منچستریونایتد یکشنبه شب در جام حذفی انگلیس در خانه به دیدار ویگان رفت و موفق شد با نتیجه‌ پر گل چهار بر صفر حریف خودش را شکست بدهد.ژوزه مورینیو بعد از صعود تیمش به مرحله  یک هشتم نهایی جام حذفی انگلیس گفت‌: بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم. به همین خاطر از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. بهترین بازیکن این دیدار، باستین شواین اشتایگر  بود که با زدن یک گل و یک پاس گل بهترین بازیکن زمین شناخته شد. مورینیو بعد از مسابقه درباره این هافبک آلمانی گفت‌: او با ما خواهد ماند و در فهرست تیم برای لیگ اروپا حضور خواهد داشت. دو جای خالی در تیم داریم. با رفتن ممفیس دپای و مورگان اشنایدرلین، در خط هافبک نیاز به بازیکن داریم. به همین خاطر روی شواین اشتایگر حساب باز کردیم. ۹۰ ‌دقیقه بازی برای او سخت بود ولی این مهم بود تا بدن‌مان این حجم فشار را تحمل کند. او یک بازیکن حرفه‌ای است. وقتی بازی نمی‌کند نیز حرفه‌ای باقی می‌ماند. بازی‌های زیادی در ادامه فصل داریم و او از گزینه‌های ما خواهد بود.  سرمربی یونایتد ادامه‌ داد: در یک شانزدهم نهایی لیگ اروپا قرار داریم و به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم رسیدیم و در جام اتحادیه نیز به فینال راه یافتیم. همه این بازی‌ها سخت هستند و فشردگی و سختی رقابت‌ها همچنان برای ما بالاست. در لیگ برتر هم بازی‌های زیادی داریم که البته باید بگویم رسیدن به چلسی کار غیرممکنی است.
استفاده از تکنولوژی خط دروازه
در دستور کار مدیران لالیگا
به دنبال اشتباه جنجال برانگیز داور بازی تیم‌های بارسلونا و بتیس، مسئولان سازمان لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا به فکر صدور مجوز استفاده از تکنولوژی برای کمک به داوران افتاده‌اند.موفقیت‌آمیز بودن استفاده از تکنولوژی خط دروازه برای کمک به داوران جهت تشخیص عبور توپ از خط دوازه‌ها در سایر لیگ‌های اروپایی، اکنون لالیگای اسپانیا نیز در اندیشه استفاده از این تکنولوژی در فصل آینده و حتی تکنولوژی کمک داور تصویری در فصول بعد است.بحث استفاده از تکنولوژی برای کمک به داوران لالیگا از چندی پیش مطرح بود اما اشتباه محرز داور بازی بارسلونا و رئال بتیس برای عدم تشخیص عبور توپ بارسایی‌ها از خط دروازه بتیس حالا سبب شده است که بیش از پیش روی مسئولان سازمان لیگ اسپانیا برای استفاده از این تکنولوژی فشار وارد شود.به گزارش رادیو کادنا کوپه اسپانیا، از فصل آینده نیز به احتمال فراوان از تکنولوژی خط دروازه در بازی‌های لالیگا استفاده می‌شود احتمالاً از تکنولوژی کمک داور ویدئویی هم در مقاطع پایانی همان فصل مثلاً در مراحل پایانی جام حذفی اسپانیا نیز به صورت آزمایشی استفاده خواهد شد.
جیانی سرمربی جدید تیم ملی والیبال آلمان
ملی‌پوش پیشین تیم والیبال ایتالیا به عنوان سرمربی جدید تیم ملی آلمان انتخاب شد.آندره‌آ جیانی، ملی‌پوش پیشین تیم والیبال ایتالیا و یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی والیبال ایران به عنوان سرمربی جدید تیم ملی آلمان انتخاب شد.توماس کرون، رئیس فدراسیون والیبال آلمان ضمن تأیید این مطلب گفت: جیانی، سرمربی جدید تیم ملی ماست. ما با هم به توافق رسیده‌ایم و قرارداد نهایی در چند روز آینده امضا خواهد شد.جیانی جانشین ویتال هاینن بلژیکی خواهد شد که در سال‌های 2012 تا 2016 سرمربی ژرمن‌ها بود و با این تیم به مقام سوم جهان در سال 2014 رسید ولی نتوانست به المپیک ریو راه پیدا کند.
لطمه‌ای که  ترامپ به نامزدی آمریکا
برای میزبانی المپیک ۲۰۲۴ می‌زند
دستور اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران برخی کشورها به آمریکا ضربه‌ای جدی به نامزدی این کشور برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ خواهد زد. دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا برای ممنوعیت ورود پناهجویان به آمریکا برای چهار ماه و تعلیق سه ماهه حضور شهروندان هفت کشور، انتقادات و واکنش‌های زیادی را در جامعه جهانی ورزش به همراه داشته و ورزشکاران این تصمیم ترامپ را محکوم کرده‌اند.بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه‌های معتبر جهان و حتی خود رسانه‌های آمریکایی از جمله نشریه معتبر «یو اِس تودی»، سیاست ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا که با دستور ترامپ اجرایی می‌شود، می‌تواند به درخواست میزبانی آمریکا برای بازی‌های المپیک 2024 لطمه بزند و تأثیری منفی روی کاندیداتوری این کشور خواهد گذاشت. آمریکایی‌ها خواهان کسب میزبانی المپیک 2024 در لس‌آنجلس هستند.مو فرح، دونده بریتانیایی و قهرمان المپیک که اصالتی سومالیایی دارد (یکی از کشورهایی که از ورود به آمریکا منع شده‌اند) از ترامپ انتقاد کرد و گفت که این حس به او داده شده که «یک بیگانه» است.لس‌آنجلس آمریکا در کنار پاریس فرانسه و بوداپست مجارستان سه شهری هستند که خواهان میزبانی بازی‌های المپیک 2024 هستند. قرار است در پایان سال میلادی جاری (2017)، میزبان بازی‌های المپیک 2024 توسط آرای اعضای کمیته بین‌‍‌المللی المپیک در نشست IOC در لیمای پرو مشخص شود.ریچارد پترکین، عضو کمیته بین‌‍‌المللی المپیک هم که یکی از افرادی است که حق رأی در فرایند انتخاب میزبان بازی‌های المپیک 2024 دارد، ضمن محکوم کردن دستور اخیر ترامپ در خصوص ممنوعیت ورود مهاجران به آمریکا، یک سری توئیت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» منتشر کرده که به این اشاره می‌کند که ممکن است آمریکا با این قوانین جدید شانس میزبانی المپیک 2024 را از دست بدهد.