kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
نایب رئیس‌مجلس:

اجرای طرح تحول سلامت غیر قانونی است

نایب رئیس‌اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحول سلامت قانون نیست، گفت: بارها گفته‌ام که اجرای این طرح غیرقانونی است.



به گزارش مهر، مسعود پزشکیان در مراسم روز پرستار در مرکز همایش‌های رازی، با بیان اینکه طرح تحول سلامت قانون نیست و توسط دولت اجرا می‌شود، افزود: مجلس‌های دوره قبل خوب نظارت نکردند و باعث شدند این طرح اجرا شود.
پزشکیان ادامه داد: آنچه در برنامه پنجم توسعه کشور مصوب شده بود، خرید راهبردی، پرداخت عملکردی، سطح بندی، نظام ارجاع و پزشک خانواده بود.
وی با انتقاد از اختلاف پرداختی ۵۰ تا ۱۰۰ برابری، گفت: متاسفانه در نظام سلامت، برای خواندن عکس رادیولوژی پول می‌دهند اما برای درس دادن عکس رادیولوژی پول نمی‌دهند.وزیر اسبق بهداشت افزود: نمی‌شود یک نفر ۱۰۰ میلیون درآمد داشته باشد و یک نفر حداقل حقوق
 ۸۰۰ هزار تومانی را بگیرد.
پزشکیان با اشاره به حقوق‌های نجومی،گفت: مقررات باعث شد حقوق‌های نجومی شکل بگیرد.
۸ هزار میلیارد اوراق هم نتوانست بدهی‌های طرح تحول را پرداخت کند
نایب رئیس‌مجلس شورای اسلامی همچنین در حاشیه جشن روز پرستار گفت: در طرح تحول سلامت پرداخت باید صرفاً در چهارچوب قانون صورت می‌گرفت اما خلاف قانون عمل شد. خارج از سطح‌بندی حق پرداخت نداشتند اما بیمه‌ها اعلام کردند که هر فردی که وارد بیمارستان می‌شود 95 درصد پول آن را پرداخت خواهیم کرد و این قدم اول خلاف بود.
به گزارش فارس، مسعود پزشکیان  افزود: همیشه پیشگیری مقدم بر درمان است اما در طرح تحول، درمان را مقدم کرده‌اند همچنین باید خرید را راهبردی می‌کردند نه اینکه تعرفه‌ها را بالا ببرند و شکاف را بین طبقات مختلف جامعه عمیق‌تر کنند.
پزشکیان افزود: در این طرح تعریف گاید لاین بحث ارجاع را نادیده گرفتند همچنین باید صندوق‌ها را یکی می‌کردند و تعدد صندوق‌ها حذف می‌شد اما هیچکدام را اجرایی نکردند و هم‌اکنون نمی‌توانند جلوی این طرح را بگیرند.وی ادامه داد: زمانی که ما به این طرح اعتراض می‌کردیم جور دیگری برداشت می‌کردند اما هم‌اکنون 8 هزار میلیارد اوراق برای بدهی گرفته‌اند اما با این وجود هنوز 8 هزار میلیارد کسری دارند و دیگر نمی‌توانند ادامه دهند، راه غلط روزی زمین خواهد خورد، دولت امکان پرداخت این پول را ندارد.
پزشکیان در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه این پول کجا رفته است، گفت: تعرفه‌ها را بالا بردند بدون اینکه منابع را ببینند و این خودش سبب بالا رفتن مصرف شد، سطح‌بندی را اجرا نکردند، پرداخت‌ها را عملکردی نکردند و نتیجه این شد که می‌بینید.