kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۳
2 حادثه در یک شبانه‌روز

دومینوی آتش‌سوزی‌ها به پالایشگاه‌ها رسید

بروز دو حادثه در پالایشگاه‌های آبادان و تهران در یک شبانه‌روز یادآور بروز 15 حادثه مستمر صنعت پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری است.



«به گزارش خبرنگار ما به نقل از خبرگزاری‌ها، شامگاه یکشنبه (10 بهمن) برج ثانویه واحد تقطیر 80 پالایشگاه آبادان به دلیل نوسان برق دچار حریق شد. رئیس روابط عمومی پالایشگاه آبادان با اعلام این خبر افزود: آین آتش‌سوزی در کمتر از یک ساعت مهار شد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.
این حادثه چند ساعت پس از آتش‌سوزی مخزن رلیف شماره 102 مرکز انتقال نفت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تهران رخ داد. به گفته سیدمحمد پورراکی معاون ایمنی و آتش‌نشانی اداره کل HSE وزارت نفت، سقف مخزن رلیف شماره 102 مرکز انتقال نفت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تهران ساعت 15 دقیقه بامداد روز یکشنبه بر اثر صاعقه حدود 100 متر پرتاب و مخزن دچار آتش‌سوزی شده است که خوشبختانه تلفات جانی نداشت. این آتش‌سوزی ساعت چهار و 20 دقیقه مهار شد.
ظرفیت مخزن آتش گرفته در تهران، دو میلیون لیتر بوده اما در هنگام آتش‌سوزی فقط 400 هزار لیتر نفت داشته که حجم عمده آن از بین رفته است.خبرگزاری تسنیم درباره این دو حادثه نوشت: این دو حادثه پی‌درپی یادآور بروز 15 حادثه مستمر صنعت پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری است و این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا دومینوی آتش‌سوزی‌ها این بار به پالایشگاه‌ها رسیده است؟
گفتنی است این چندمین آتش‌سوزی در مراکز نفتی در دولت یازدهم بوده که خسارات سنگینی به جا گذاشته است.