kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۵۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

یک تجربه شخصی از تاثیر منفی امواج وای‌فای بر بدن



پیشرفت تکنولوژی علی‌رغم منافع بی‌شمارش، مضرات وصدمات قابل توجهی نیز به دنبال دارد و عدم توجه به نکات ایمنی گاهی موجب صدمات جبران‌ناپذیری می‌شود. یکی از دستاوردهای پیشرفت تکنولوژی، مودم‌های وای‌فای برای دسترسی راحت‌تر به اینترنت می‌باشند،  بر همین اساس لازم دیدم تا تجربه خود را در مورد تاثیر امواج وای‌فای بر بدن بیان نمایم.
من یکی از مجروحان جنگ تحمیلی هستم که در سال 1365 پای راست و دست راستم بر اثر اصابت ترکش قطع شد. اجازه دهید برای ورود به موضوع اول توضیحی کوتاه در مورد شرایط مجروحان قطع عضو ارائه نمایم. اگر به هر دلیلی عضوی از بدن فرد قطع شود، از لحاظ جسمی آن عضو قطع شده است ولی آن عضو در مغز باقی است و همانند سایر اعضای بدن از سوی مغز به عضو قطع شده فرمان صادر می‌شود که این امر موجب بروز دردی خیالی به نام «درد فانتوم» در فرد می‌شود، نوعی درد عصبی که ریشه آن در ذهن و مغز انسان می‌باشد. شدت این درد در افراد متفاوت بوده و در بیشتر مواقع با گذشت زمان از میزان آن کاسته و گاهی رفع می‌شود.
در مورد بنده، یک سال بعد از مجروحیت، این درد کاملا رفع شد و از آن زمان حدود 25 سال مشکل خاصی را احساس نمی‌کردم تا اینکه از چند سال پیش دو باره این درد شروع و به حدی رسید که در هفته دو یا سه شب را اصلا نمی‌توانستم بخوابم. به همین دلیل به پزشکان مختلف متخصص اعصاب و درد و حتی به کلینیک تخصصی درد مراجعه و مجبور به استفاده ازمقدار زیادی داروهای مختلف اعصاب و ضد‌درد شدم و لیکن متاسفانه بعد از گذشت چند سال و عمل به توصیه‌های پزشکان، چون عامل اصلی درد مشخص نشده بود این درد همچنان احساس می‌شد و حتی در این اواخر شدت آن به حدی رسید که 4 تا 5 شب در هفته از بیخوابی رنج می‌بردم.
برای یافتن درمان در اینترنت به جست‌وجو مشغول بودم و مقالات مختلفی را مطالعه می‌کردم تا اینکه یک روز مقاله‌ای در مورد تاثیرات امواج بر بدن و خصوصا بر سیستم عصبی بدن مطالعه کردم و این عاملی شد تا ضمن پیگیری موضوع، شرایط خودم را مورد بررسی دقیق قرار داده و در نتیجه متوجه شدم که شروع دوباره درد فانتوم در من، همزمان با شروع استفاده از مودم وای‌فای در محیط منزل بوده است.
آزمایش در شرایط مختلف را بر روی خود آغاز کردم، به طوری که یک هفته کاملا مودم را در منزل خاموش کردم که در نتیجه آن تا حدی بهبود حاصل شد که نه تنها دارویی مصرف نکردم بلکه 6 شب در هفته خواب تقریبا راحتی را تجربه کردم، برای هفته دوم مودم را روشن کرده ولی وای‌فای تلفن همراهم خاموش بود و از آن استفاده نمی‌کردم که در این حالت چهار شب از هفته خواب تقریبا راحتی داشتم و در هفته سوم هم مودم روشن بود و هم با روشن کردن وای‌فای تلفن همراه از آن استفاده می‌کردم که در نتیجه آن فقط دو شب در هفته توانستم بخوابم .
حدود سه ماه است که مودم وای‌فای را کاملا در منزل خاموش کرده‌ایم، البته به ندرت درشب‌ها به علت درد، بیخوابی دارم، احتمالا به این دلیل که نمی‌توانم محیط منزل را در مقابل امواج ایزوله نمایم و امواج وای‌فای مودم‌های همسایه‌ها تا حدودی در منزل ما نیز جریان دارند.
هر چند بنده دارای شرایط خاص بدنی هستم ولیکن ذکر این تجربه نشان از تاثیر منفی امواج بر سیستم عصبی بدن انسان دارد، اگرچه خیلی از مردم در ظاهر متوجه آن نمی‌شوند و لی این اثر وجود دارد پس بیایید تذکرات کارشناسان را جدی بگیریم و با رعایت نکات ایمنی، مضرات آنها را به حداقل رسانده و بیشتر به فکر سلامت خود و اعضای خانواده باشیم.
سعید خداوردی