kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۵۱۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱

اخبار کوتاه از فوتبال



عنایتی: حرف بازیکنان باعث شد تا به تمرین نروم
مهاجم تیم فوتبال صبای قم می‌گوید به خاطر درخواست سایر بازیکنان تیم در تمرین دیروز صبا حاضر نشده است. رضا عنایتی مهاجم تیم فوتبال صبای قم درباره علت حاضر نشدن بازیکنان این تیم در تمرین امروز صبا، اظهار کرد: بازیکنان پس از شکست مقابل پرسپولیس و به دلیل وجود مشکلات مالی تصمیم گرفتند تمرین نکنند تا شاید مشکلات حل شود.او گفت: بازیکنان از مدت‌ها پیش این تصمیم را گرفته بودند، اما با آنها صحبت کردم و گفتم که از تصمیمشان منصرف شوند. اگر این بار قبول نمی‌کردم آنها فکر می‌کردند که بین من و کادر مدیریتی ارتباطاتی وجود دارد که من اصرار به تمرین آنها می‌کنم. وی ادامه‌ داد: هر بار که بازیکنان را منصرف کردم صلاح تیم را در آن دیدم و این بار نیز صلاح دیدم که در تمرین شرکت نکنم زیرا این بازیکنان حق و حقوقشان را می‌خواهند. امیدوارم که هر چه‌ سریع‌تر به تمرینات تیم برگردیم زیرا آبروی ما در گرو بازی‌های باقی‌ مانده است تا بتوانیم در لیگ باقی بمانیم.
عضو هیئت مدیره باشگاه فولاد: انصاری
جایگاه خود را بداند
عضو هیئت مدیره باشگاه فولاد می‌گوید مجموعه بی‌تدبیری‌ها و سوء‌مدیریت‌ها باعث درگیری‌ در بازی دیدار فولاد و سیاه‌جامگان شد.محمدرضا شریف درباره اتفاقات رخ داده در دیدار دو تیم فولاد و سیاه‌جامگان، اظهار کرد: متاسفانه شاهد اتفاقاتی بودیم که ناشی از سوء تدبیر و سوء مدیریت بود. مجموعه این بی‌تدبیری‌ها باعث رخ دادن اتفاقی شد که نباید اتفاق می‌افتاد. متاسفانه این اتفاقات گریبان مجموعه‌ای را گرفت که نقشی در آن نداشت. اکنون ما باید مسائل رخ داده پس از این ماجرا را مدیریت کنیم. مجموعه تیم را از نظر روحی – روانی آماده کنیم و خسارت‌های وارد شده به ورزشگاه غدیر را جبران کنیم. او ادامه‌ داد: در این مسابقه داور تصمیم متزلزلی گرفت که نتوانست آن را مدیریت کند. او تصمیمش را با فشار خداداد عزیزی پس گرفت. در همه جا باید با تیمی که بازیکنانش را بیرون می‌کشد برخورد شود ولی داور برای اینکه جو را آرام کند، تصمیمش را پس گرفت. تماشاگران ما تا ‌دقیقه ۷۰ بدون توهین تیم خودشان را تشویق کردند ولی این اتفاقات باعث شد در ۱۰ ‌دقیقه آخر به تیم خود توهین کنند.شریف در ادامه درباره اظهارات ساسان انصاری پس از پایان دیدار مبنی بر اینکه تا اطلاع ثانوی در لیگ برتر شرکت نمی‌کند، گفت‌: آیا ساسان انصاری به عنوان بازیکن در جایگاهی است که درباره این مسائل نظری بدهد؟ یک تیم اگر بخواهد در مسابقاتی شرکت کند مرجع تصمیم گیری‌اش باشگاه است نه بازیکنان و درباره این مسائل نباید بازیکنی نظر بدهد.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
*فیصل شایسته کاپیتان تیم ملی فوتبال افغانستان با عقد قراردادی به تیم فوتبال پیکان پیوست.این بازیکن اولین بازیکن افغانستانی شاغل در لیگ ایران محسوب می‌شود.
* تیم فوتبال سپاهان قید هافبک استقلال برای همکاری با این بازیکن را زد. تیم فوتبال سپاهان حدود 10 روز پیش برای به خدمت گرفتن فرشید باقری، هافبک دفاعی استقلال با این باشگاه نامه‌نگاری کرد. سپاهانی‌ها در این نامه خواستار حضور فرشید باقری در این تیم بودند که در نهایت در خصوص انتقال این بازیکن پاسخی به سپاهانی‌ها داده نشد.بنابراین سپاهان قید همکاری با این بازیکن را زده و پرونده حضور باقری در سپاهان بسته شد.البته در صورتی که باقری بتواند خودش رضایتنامه‌اش را از استقلال بگیرد، این احتمال وجود دارد که وی برای ادامه فعالیت خود، تیم ویسی را انتخاب کند.
محمود فکری سرمربی جدید نساجی قائم شهر
محمود فکری جانشین فرزاد حافظی روی نیمکت نفت مسجد سلیمان شد.فکری سرمربی سابق نساجی قائمشهر به عنوان سرمربی جدید نفت مسجد سلیمان انتخاب شد. پیش از فکری، فرزاد حافظی هدایت نفت مسجد سلیمان را بر عهده داشت.در حال‌ حاضر  نفت مسجد سلیمان با 19 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.
توقف هیرنفین در حضور 90 دقیقه‌ای قوچان‌نژاد
تیم هیرنفین که از حضور مهاجم ایرانی‌اش در ترکیب خود بهره می‌برد، نتوانست خرونینخن را شکست بدهد و برابر مهمانش متوقف شد.هیرنفین دیروز در هفته بیستم لیگ یک هلند برابر خرونینخن قرار گرفت که این دیدار با تساوی صفر بر صفر به پایان رسید.رضا قوچان نژاد در ترکیب اصلی هیرنفین حضور داشت و ۹۰ دقیقه بازی کرد.هیرنفین با کسب یک امتیاز این بازی، با ۳۳ امتیاز در جایگاه چهارم باقی ماند.
بازگشت جباری به الاهلی
شبکه الکاس قطر خبر دادهافبک ایرانی سابق الاهلی به لیست بازیکنان این باشگاه برمی‌گردد. مجتبی جباری، هافبک سابق استقلال تهران که به تازگی به خاطر مصدومیت دوباره با تصمیم باشگاه الاهلی از لیست این باشگاه قطری خارج شده بود با اعلام شبکه الکاس قطر دوباره به لیست الاهلی برمی‌گردد.این شبکه قطری خبر داد: باشگاه الاهلی با رفتن موبیلی، لژیونر کونگویی خود به تیم رین فرانسه موافقت کرده است. مجتبی جباری بزودی با رفتن موبیلی به لیست بازیکنان الاهلی بر خواهد گشت.
برگزاری اردوی تدارکاتی تیم جوانان در تهران
اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال جوانان از اواسط بهمن ماه در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود.اردوی تدارکاتی تیم ملی جوانان به منظور شرکت در مسابقات جام جهانی 2017 کره جنوبی از روز 13 بهمن ماه در تهران آغاز می‌شود.همچنین با اعلام مدیر تیم ملی جوانان، کمپ تمرینی این تیم از 26 اسفند ماه تا 6 فروردین ماه 96 در هامبورگ آلمان قطعی شده و قرار است بازیکنان در این کمپ تمرینی بین‌المللی چند دیدار دوستانه با تیم‌های این کشور داشته باشند.
درخواست از ترکی برای بازگشت به میادین داوری
برخی از عوامل فدراسیون فوتبال خواهان بازگشت محسن ترکی به میادین داوری شدند.اشتباهات داوری در هفته‌های اخیر باعث اعتراض بسیاری از مدیران، سرمربیان و بازیکنان تیم‌های لیگ برتری شده است. این اعتراض‌ها به گونه‌ای بوده که هر هفته در آنالیز داوران اشتباهات زیادی از آنها دیده شده است.در همین زمینه خبر رسیده که برخی از عوامل فدراسیون فوتبال، اسپانسر داوران و ... طی تماس‌هایی با محسن ترکی خواهان بازگشت او به میادین داوری شده‌اند. ترکی که به تازگی از دنیای داوری خداحافظی کرده، اما به درخواست این افراد پاسخ منفی داده است. گفته می‌شود دپارتمان داوری هم به ترکی پیشنهاد داده که به عنوان مشاور با این مجموعه همکاری کند، اما داور پیشین کشورمان از فضای موجود در داوری‌ها انتقاد و تأکید کرده است که قصد ندارد در این شرایط در داوری حضور داشته باشد.اخیراً کنفدراسیون فوتبال آسیا محسن ترکی را دعوت کرده تا از او بابت قضاوت‌هایش در سطح داخلی و آسیا تقدیر کند.
کیانی: خودمان باعث شدیم
۶ امتیاز از پرسپولیس عقب بیفتیم
کاپیتان تیم فوتبال تراکتورسازی معتقد است که باید محرومیت او برای بازی با پرسپولیس بخشیده شود. مهدی کیانی در مورد اتفاقات جنجالی دیدار تراکتورسازی برابر ماشین‌سازی که در نهایت منجر به اخراج او شد، گفت: من در صحنه‌ای که کارت زرد گرفتم هیچ خطایی انجام ندادم و همه چیز از آنجا شروع شد. خیلی ساده به داور گفتم که شما چه خطایی را گرفتید و او خیلی زود به من کارت زرد نشان داد. داور انگار منتظر بود تا یک حرف بزنم! وی در واکنش به اینکه باشگاه تراکتورسازی خواهان بخشش محرومیتش شده، اما بعید است که این محرومیت بخشیده شود، خاطر نشان کرد: چرا نباید محرومیت مرا ببخشند؟! من در صحنه‌ای که داور کارت زرد نشان داد هیچ اشتباهی انجام ندادم، بنابراین به‌ناحق محروم شدم. طبیعی بود که بابت آن اتفاق عصبانی شوم و واکنش نشان بدهم. من هیچ‌وقت عادت ندارم که به داور بی‌احترامی کنم و می‌توانید سابقه انضباطی مرا ببینید. من هم معتقدم که باید محرومیتم بخشیده شود.هافبک تراکتورسازی با اشاره به اختلاف شش امتیازی تیمش با پرسپولیس در جدول و سخت شدن کار این تیم برای قهرمانی گفت: خودمان با عملکردی که داشتیم باعث شدیم که این اختلاف به‌وجود بیاید. ما باید آنالیز کنیم و بدانیم چرا ضعیف بازی می‌کنیم و چرا ضعف داریم. بازی با پرسپولیس بسیار مهم است. ما حتماً باید آنها را در ورزشگاه آزادی شکست بدهیم.
اسامی محرومان هفته بیستم لیگ برتر
کمیته مسابقات سازمان لیگ اسامی محرومان هفته بیستم لیگ برتر را اعلام کرد. کمیته مسابقات اسامی محرومان هفته بیستم لیگ برتر را به شرح زیر اعلام کرد:*نفت تهران: ایگور پراهیچ، اکبر صادقی بدیع، علیرضا عزت کرامت*گسترش فولاد تبریز: مگنو باتیستا داسیلوا*پدیده مشهد: حسین زامهران*پرسپولیس: علی علیپور*تراکتورسازی: مهدی شریفی، خالد شفیعی و مهدی کیانی*پیکان: مرتضی آقاخان، سیامک نعمتی و سیاوش یزدانی مقدم*استقلال: فرشید اسماعیلی، سیدمجید حسینی*ماشین‌سازی تبریز: بهمن کامل*فولاد خوزستان: ایوب والی، ماتیوس چاگو*سیاه جامگان: مصطفی احمدی، روح الله سیف‌الهی و خداداد عزیزی.