kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵

اخبار ورش جهان


تنیسور سوئیسی دست نیافتنی‌تر شد
پرافتخارترین تنیسور جهان با غلبه بر رافائل نادال برای هجدهمین بار قهرمانی در گرنداسلم‌های تنیس جهان را جشن گرفت و جایگاهش در جدول رکوردداران قهرمانی در این تورنمنت‌ها را دست‌ نیافتنی‌تر از قبل کرد.پرونده نخست گرنداسلم فصل جاری تنیس، اوپن استرالیا دیروز با جدال تماشایی و طولانی راجر فدرر و رافائل نادال بسته شد که این بازی را ستاره سوئیس با نتیجه 3 بر 2 برد و هجدهمین قهرمانی‌اش در مهمترین تورنمنت‌های تنیس جهان را جشن گرفت و با 35 سال عنوان مسن‌ترین فاتح گرانداسلم از سال 1974 به بعد را به خود اختصاص داد.فدرر در این بازی که 3 ساعت و نیم به طول انجامید، ست‌های اول، سوم و پنجم را به ترتیب با نتایج 6 بر4، 6 بر یک و 6 بر 3 برد و ست‌های دوم و چهارم را به ترتیب با نتایج مشابه 6 بر 3 واگذار کرد.به این ترتیب فدرر برای پنجمین بار قهرمانی در رقابت‌های اوپن استرالیا را تجربه کرد و فاصله خود با نادال در جدول دارندگان بیشترین تعداد قهرمانی در گرنداسلم‌ها را به 4 قهرمانی افزایش داد و دست نیافتنی‌تر از قبل شد.فدرر که به عنوان مرد شماره یک تنیس جهان و پس از غیبتی 6 ماهه به دلیل مصدومیت پا به رقابت‌های اوپن استرالیا گذاشته بود، پیش از این در سال‌های 2010، 2007، 2006 و 2004  قهرمان اوپن استرالیا شده بود.
پاتو در آستانه پیوستن به لیگ چین
مهاجم برزیلی ویارئال با باشگاه تیانجین به توافق رسیده و به زودی قرارداد خود را با این تیم امضا می‌کند.خریدهای نجومی لیگ چین هم چنان ادامه‌ دارد و این بار باشگاه تیانجین به دنبال یک خرید بزرگ است.روزنامه مارکا اسپانیا اعلام کرد که الکساندر پاتو، مهاجم برزیلی ویارئال با باشگاه تیانجین به توافق نهایی رسیده و به زودی قرارداد خود را امضا خواهد کرد.به نوشته مارکا پاتو به ایتالیا سفر کرده تا با کاناوارو سرمربی ایتالیایی تیانجین مذاکرات نهایی خود را انجام دهد تا به زودی راهی چین شود.پاتو بعد از درخشش در فوتبال برزیل تصمیم گرفت که به فوتبال اروپا برگردد و ویارئال را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرد اما به نظر می‌رسد که رقم‌های وسوسه‌انگیز چینی‌ها این بازیکن برزیلی را هم وسوسه کرده است.
قطعی شدن پیوستن پایت به مارسی
هافبک فرانسوی وستهام فردا بطور رسمی به هواداران المپیک مارسی معرفی خواهد شد.بر اساس گزارش روزنامه فرانسوی «اکیپ»، دو باشگاه المپیک مارسی و وستهام سرانجام بر سر انتقال دیمیتری پایت به مارسی با یکدیگر به توافق رسیدند. براساس این گزارش پایت عصر دیروز پس از شرکت در تست‌های پزشکی قرارداد خود را با این باشگاه امضا می‌کند، قراردادی که ارزشی 30 میلیون یووریی دارد.رسانه‌های فرانسوی خبر داده‌اند که پایت امروزبه طور رسمی به رسانه‌ها و هواداران مارسی معرفی خواهد شد. همچنین این رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که قرارداد هافبک تیم ملی فرانسه با مارسی چهار سال و نیمه به ارزش 7 میلیون یورو در سال است.پایت که پس از یک سال و نیم جدایی از مارسی مجدداً به این تیم بازمی‌گردد، پیش از این گفته شده بود که به خاطر مشکلات خانوادگی قصد بازگشت به فوتبال فرانسه را دارد.
برگزاری دو بازی آزمایشی
در ورزشگاه میزبان جام کنفدراسیون‌ها
وزیر ورزش جمهوری تاتارستان اعلام کرد دو بازی نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال این کشور در ورزشگاه کازان، میزبان جام کنفدراسیون‌ها به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد.ولادیمیر لئونوف، وزیر ورزش جمهوری تاتارستان به خبرگزاری دولتی روسیه (تاس) گفت: دو بازی خانگی تیم روبین‌کازان در نیم‌فصل دوم لیگ برتر روسیه برابر تیم‌های یوفا و زسکا مسکو در ورزشگاه کازان برگزار خواهد شد تا تمامی جوانب لازم جهت میزبانی دیدارهای جام کنفدراسیون‌های سال 2017 مورد ارزیابی قرار گیرد.وی در ادامه اظهار داشت: در این دو بازی شبیه‌سازی‌هایی با جام کنفدراسیون‌ها از نقطه نظرهای امنیتی، تدارکات و خدمات صورت خواهد گرفت. همچنین برنامه‌ریزی‌هایی جهت صدور کارت‌های شناسایی برای هواداران در تمامی قسمت‌های ورزشگاه کازان یا قسمتی از آن کرده‌ایم که این اقدام پس از مذاکره ما با وزارت ارتباطات نهایی می‌شود.جام کنفدراسیون‌ها با حضور 8 تیم ملی فوتبال جهان در روزهای 27 خرداد تا 11 تیر ماه سال 1396 در شهرهای مسکو، کازان، سن‌پترزبورگ و سوچی برگزار خواهد شد.
رونالدینیو: هیچ‌گاه به مربیگری روی نمی‌آورم
ستاره پیشین تیم‌های بارسلونا و تیم ملی برزیل می‌گوید علاقه‌ای به مربیگری ندارد چون تماشای بازی به وی استرس وارد می‌کند.رونالدینیوی 36 ساله که بین سال‌های 2001 تا 2003 عضو تیم پاری‌سن‌ژرمن بود، اخیراً از باشگاه پیشین خود دیدن کرد. او که تماشاگر ویژه دیدار حساس پاری‌سن‌ژرمن و موناکو در هفته بیست‌ودوم لوشامپیونه فرانسه است، گفت: نمی‌توانم 90 دقیقه یک بازی را تماشا کنم چون اذیت می‌شوم و به نوعی استرس می‌گیرم. بیشتر دوست دارم لحظات زیبا و گل‌های بازی را ببینم. به همین خاطر است که تمایل ندارم هیچ‌گاه به مربیگری روی بیاورم. وی افزود: در باشگاه پاری‌سن‌ژرمن همه احترام خاصی برای من قائل هستند و من را به آغوش می‌کشند. خود من هم عاشق باشگاه PSG هستم. نمی‌دانم که چرا در پاریس این‌قدر من را دوست دارند! در مقابل واکنش آنها حرفی ندارم که بزنم. من پسر پاری‌سن‌ژرمن هستم و وقتی به این باشگاه آمدم، دروازه‌های اروپا به روی من باز شد. وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: تنها پشیمانی‌ام این است که در زمان حضورم در PSG با این تیم به قهرمانی نرسیدم و این هنوز هم ناراحتم می‌کند. در دوران من بازیکنان خوبی از جمله جی‌جی اوکوچا، نیکلاس آنلکا و آلویسیو در این تیم بودند. جای تأسف دارد که اوضاع آن‌طور که باید پیش نرفت.