kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۹۸
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
با اذعان به برتری ایران در معادلات منطقه

اندیشکده بگین - سادات: اسرائیل همکاری با تروریست‌ها در سوریه را علنی کند

یک اندیشکده معروف صهیونیستی در گزارشی ضمن ابراز نگرانی از برتری مطلق ایران در سوریه نتیجه گرفته، شرایط ایجاب می‌کند اسرائیل از این پس حمایت از تروریست‌ها را در سوریه پنهان نکند.



اندیشکده «بگین سادات» در گزارشی ضمن ارایه تحلیلی پیرامون سیاست‌های آتی اسرائیل در قبال تحولات سوریه نوشته: «اسرائیل باید با نیروهای سوری (بخوانید تروریست‌ها) به سوی ایجاد یک سناریویی در راستای منافع این کشور همکاری کند. از سوی دیگر به نفع منافع تل‌آویو نیز نمی‌باشد که اجازه دهد ایران و حزب‌الله، دشمنان اصلی‌اش آنچه را که می‌خواهند در سوریه اجرا کنند.»
گفتنی است کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی تروریست‌ها در سوریه را «مخالفان اسد» می‌نامند! اندیشکده‌«بگین- سادات» در ادامه به سه هدف تل آویو در این زمینه اشاره کرده و عنوان می‌دارد: «نخست این‌که در اعلام  علنی این مسئله باید به طور طبیعی واکنش‌های ممکن برحسب روابط اسرائیل و روسیه را در نظر داشت. دوم این‌که اسرائیل باید اعلام کند اگر برقراری یک حکومت دموکرات غیر ممکن باشد، این  سنی‌ها هستند که بعد از 50 سال سرکوب شدن سزاوار داشتن بخش اعظم سوریه هستند»!
 این اندیشکده در خاتمه نتیجه گرفته: «اسرائیل باید آشکارا اعلام کند که با مخالفان سوریه و اعراب میانه روی سنی برای رسیدن به اهداف عنوان شده در بالا یا همکاری کرده یا این‌که از شورشیان میانه‌رو برای پاکسازی قومیتی اسد حمایت می‌کند.»
نکته جالب توجه دیگر اینکه، رژیم صهیونیستی کشورهای عقب‌مانده و خونریزی مثل عربستان، بحرین، قطر و امارات را «اعراب میانه‌رو» می‌نامد!
مهم‌ترین دشمن تروریست‌های تکفیری در منطقه، ایران و متحدان این کشور یعنی سوریه و عراق است. داعش نیز در حال جنگ با همین کشورهاست و این آرزوی رژیم صهیونیستی است. اصولاً هدف تعریف شده برای داعش، سرگرم نگه داشتن مقاومت با جنگ برای «در حاشیه امن ماندن» رژیم صهیونیستی است.
پیش از این تصاویر و گزارش‌های متعددی از حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌های تکفیری و درمان مجروحان آنها منتشر شده است. تروریست‌های تکفیری نیز بارها اذعان کرده‌اند «با اسرائیل کاری نداریم.»