kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

وزیر صهیونیست: با بحرین روابط گرمی در حوزه سیاسی، نظامی و اقتصادی داریم

وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی هم با اشاره به بهبود روابط کشورهای مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی گفت این رژیم با دولت آل‌خلیفه در حوزه‌های مختلف روابط نزدیکی دارد.



 روزنامه «تایمز آو اسرائیل» نوشته: «تساحی هنغبی»، وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی اعلام کرده که: «بحرین یکی از کشورهای عربی است که روابط امنیتی و اقتصادی نزدیکی با اسرائیل دارد و در حال حاضر نیز تعدادی از فرماندهان نیروهای ضد شورش بحرین در اسرائیل آموزش می‌بینند.»
 به گفته این وزیر که عضو حزب «لیکود» است، «اسرائیل دنبال راه‌هایی برای افزایش روابط خود با کشورهای عربی است و هم‌اکنون نیز روابط گسترده‌ای با آنها دارد و این روابط روز به روز بیشتر می‌شود به ویژه اینکه رهبران کشورهای عربی در دوره اخیر برایشان دشوار نیست که روابطشان را با اسرائیل علنی کنند.»
به گزارش ایسنا «هنغبی» روابط اسرائیل و بحرین را «خوب» توصیف و درباره معالجه «حمد بن‌عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین و خانواده‌اش توسط پزشکان اسرائیلی در تل‌آویو و منامه نیز صحبت کرد. وی گفت: «سفر هیئت‌های اقتصادی اسرائیلی به بحرین ماه گذشته با ویزای اروپا و آمریکا صورت گرفت.»
 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیراً به صورت علنی از تشکیل یک «ائتلاف عربی- اسرائیلی» سخن به میان آورده تاکید کرده بود که «این ائتلاف برای مقابله با ایران راه‌اندازی شده است!»
ادامه اعتراض‌ها
 از سوی دیگر، تظاهرات مردمی همزمان با نزدیک شدن به محاکمه «شیخ عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین، در خیابان‌های این کشور همچنان ادامه دارد.
به گزارش فارس، مردم خشمگین بحرین شنبه‌شب با دعوت علمای این کشور در خیابان‌ها تظاهرات کرده و درگیری‌هایی نیز بین آنها و نیروهای امنیتی بحرین رخ داد. شهرک «النویدرات» شنبه‌شب شاهد درگیری انقلابیون با نیروهای امنیتی بود در حالی که کمیته‌های میدانی ائتلاف 14 فوریه نیز در حال آماده‌سازی هزاران کفن جهت برگزاری تظاهرات کفن‌پوشان هستند.
همچنین، اهالی «الدراز» در غرب «منامه» نیز برای دفاع از رهبران و دین و عزت خود آماده‌باش عمومی اعلام کردند.
به گزارش تسنیم، اهالی منطقه الدراز در غرب منامه تاکید کردند به ندای علما و همه مراجع و فقهای جهان اسلام مبنی بر واجب بودن دفاع از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم لبیک می‌گویند. شمار زیادی از مزدوران رژیم آل خلیفه اما صبح پنجشنبه در حالی که سوار بر خودروهای نظامی بودند، به میدان اعتصام الدراز در نزدیکی منزل آیت‌الله شیخ عیسی قاسم حمله کردند. در پی این حمله شماری از شهروندان بحرینی مجروح و شماری نیز دستگیر شدند.
منطقه الدراز زادگاه و محل سکونت شیخ عیسی قاسم رهبر بزرگ شیعیان بحرین است که رژیم آل خلیفه تابعیت بحرینی وی را لغو و محاکمه غیر قانونی او را به اتهام پولشویی آغاز کرده است. این منطقه از بیش از 7 ماه قبل تحت محاصره شدید نیروهای آل خلیفه است، با این حال مردم بحرین به ادامه تحصن تا لغو محاکمه غیر قانونی شیخ عیسی قاسم اصرار دارند. آل‌ خلیفه دریافت وجوهات شرعی از سوی این مرجع عالیقدر را «پولشویی» جا زده است!