kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
نماینده مردم سنندج در مجلس:

دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه‌گذاری در کردستان مانع ایجاد می‌کنند

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس گفت: خیلی از دستگاه‌های اجرایی کردستان چوب لای چرخ جذب سرمایه‌گذاری در استان می‌گذارند که از دیوان محاسبات می‌خواهیم به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کند.


سیدمهدی فرشادان خاطرنشان کرد: اینکه 60 درصد از 127 مصوبه در این بخش اجرایی شده و آن اثرگذاری چندانی در کارسازی برای بخش خصوصی نداشته است، مظلومیت سرمایه‌گذاری در کردستان را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: ما این همه بیکار داریم، کردستان در زمینه آمار بالای بیکاری جزو استان‌های اول در کشور است، اگر ما به بخش خصوصی مجال ندهیم چگونه می‌خواهیم جوانان استان گرفتار آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق و بزهکاری و دیگر مشکلات نشوند.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: الان برای صدور یک مجوز 46 مکاتبه و بیش از 7 ماه به طول می‌انجامد که این روند طولانی در جذب سرمایه‌گذار و صدور مجوز برای اجرای یک طرح سرمایه‌گذاری را نمی‌پسندم.
فرشادان اضافه کرد: این چه معنایی دارد که سرمایه‌گذاری به استان بیاید و زمینی برای اجرای طرح به او پیشنهاد می‌دهیم اما با وجود اینکه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل استفاده در استان داریم، هر روز در دادگاه‌های دیواندره بدویم تا این زمین به وی واگذار شود.
وی تصریح کرد: در ستاد سرمایه‌گذاری و پنجره واحد سرمایه‌گذاری تصویب شده است که 10 هکتار زمین به سرمایه‌گذار واگذار شود، اما ادعا کردند بر اساس قوانین جمهوری اسلامی یک هکتار می‌توانیم بدهیم.