kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹

2 درصد از درآمدهای نفتی به توسعه روستاها اختصاص می‌یابد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه سه درصد از درآمد حاصل از فروش نفت خام به توسعه مناطق محروم اختصاص می‌یابد که 2 درصد برای روستاهای سراسر کشور و یک درصد نیز برای توسعه مناطق نفت‌خیز است.


 جواد کریمی قدوسی در جمع مردم روستای شیرحصار در حاشیه شهر مشهد افزود:  در برنامه ششم بیشترین توجه به روستا‌ها صورت گرفته و بخش پنجم این برنامه به روستاها می‌پردازد و بر اشتغال و تولید ثروت در روستاها تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در بودجه‌های سالانه، دولت‌ها موظفند هشت درصد درآمد استان‌ها را برای توسعه و عمران روستاها اختصاص دهند.
کریمی ادامه داد: تا پایان خرداد  96 دستگاه‌های مربوطه باید لیستی از پنج هزار روستا تهیه کنند تا برنامه ششم توسعه به صورت ویژه در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی روی آنها صورت بگیرد.
وی از اختصاص ردیف بودجه مستقل برای روستاها خبر داد و اظهار کرد: همه مجوزهای روستایی از جمله اشتغال و طرح‌های عمرانی باید مطابق این برنامه، 15 روزه صادر شود و هر ساله به نام هر روستا بودجه داده می‌شود و برای 10 هزار روستا برنامه ویژه عمرانی تدوین می‌شود.
کریمی قدوسی گفت: برای حمایت از برنامه توسعه و اشتغا‌لزایی روستایی کلیه محصولات تولیدی به صورت تضمینی خریداری می‌شود و 400 کانون توسعه اشتغالزایی باید در پنج سال شکل بگیرد.
وی به آموزش 100 هزار جوان روستایی در این برنامه اشاره کرد و گفت: برای حمایت از تولید واشتغالزایی، نرخ مالیات در روستاها صفر می‌شود و 25 درصد مالیات بر ارزش افزوده کشور نیز باید برای امور جاری روستاها استفاده شود.