kayhan.ir

کد خبر: ۹۶۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷

داوطلبان سکونت در روستاها تسهیلات مسکن می‌گیرند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه شهروندان داوطلب سکونت در روستاها هم می‌توانند تسهیلات مسکن دریافت کنند گفت: این تسهیلات درقالب وام‌های 18 و 20 میلیون تومانی برای درجا‌سازی و نوسازی واحدهای مسکونی با بهره 5 درصد پرداخت می‌شود.



عزیزالله مهدیان در نشست مدیران بنیاد مسکن استان فارس اظهار داشت: سقف این تسهیلات 18 تا 20 میلیون تومان است و برای بهسازی مسکن‌های قدیمی 18میلیون تومان و برای ساخت زمین 20میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد:‌ اعطای تسهیلات به شهروندان داوطلب سکونت در روستاها با هدف تقویت مهاجرت‌های معکوس و حفظ جمعیت روستایی است.
مهدیان با بیان اینکه بنیاد مسکن متولی احداث سرپناه برای محرومان است افزود: افراد بسیاری هستند که اکنون در شهرها زندگی می‌کنند و خانه ندارند این افراد اگر برای بازگشت به روستا و سکونت در روستاها داوطلب شوند، بنیاد مسکن تسهیلات کم بهره دراختیار آنان قرار می‌دهد.
مهدیان با اشاره به لزوم بازسازی بافت‌های فرسوده روستایی اضافه کرد: بسیاری از واحد‌های ساخته شده در روستاها به دلیل عدم بضاعت روستاییان برای تکمیل آن به صورت نیمه تمام رها شده، لازم است خیرین نیز دراین زمینه کمک کنند تا واحدهای نیمه تمام روستایی تکمیل شود .
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات بازسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی تنها 5 درصد سود خواهد داشت گفت: روستاییان می‌توانند از فرصت مناسبی که برای بهسازی مسکن‌های روستایی به خصوص مقاوم سازی در این حوزه فراهم آمده استفاده بیشتری کنند.
مهدیان ابراز داشت: 55 میلیارد تومان اعتبار موجود و 180 میلیارد تومان اعتباری که برای سال جاری وعده داده شده می‌تواند زمینه مناسبی برای پرداخت تسهیلات اعطایی به روستاییان به وجود آورد.