kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    کلاهبرداران به دام افتادند
سرویس شهرستان‌ها: رئیس ‌پلیس آگاهی استان گلستان اظهار داشت: به دنبال دریافت خبری مبنی براینکه زن و مردی اقدام به فروش گوشی‌های تلفن همراه گران‌قیمت به بهای گوشی‌های کارکرده و دست دوم می‌کنند بررسی موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت.
سرهگ مجتبی مروتی افزود: ماموران با احتمال سرقتی بودن گوشی‌های مورد نظر با هماهنگی مقام قضائی به کنترل مسیرهای تردد این زن و مرد پرداختند.رئیس ‌پلیس آگاهی استان گلستان با اشاره به دستگیری این زن و مرد ادامه داد: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مرد جوان همراه این زن که به عنوان مظنون اصلی تحت مراقبت قرار گرفته بود، یکی از کلاهبردارهای حرفه‌ای بوده و به اتهام چند فقره جعل و کلاهبرداری به ارزش 12 میلیارد ریال در ورامین تحت تعقیب ماموران پلیس است.
وی گفت: متهمان پس از دستگیری جهت ادامه تحقیقات تحویل ماموران پلیس آگاهی تهران شدند.
لغزندگی مرگبار اتوبوس
بیرجند - ایرنا: جانشین رئیس ‌پلیس راه خراسان جنوبی گفت: واژگونی اتوبوس در کیلومتر 35 جاده دیهوک به فردوس یک کشته و 24 مجروح برجا گذاشت.سرهنگ حسین نیکمرد افزود: این حادثه ساعت 21 و 30 دقیقه یکشنبه شب رخ داد که نیروهای امدادی به محل سانحه اعزام شدند و با همکاری دیگر دستگاه‌ها عملیات رهاسازی مسافران انجام شد.
وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه صحنه تصادف علت حادثه بی‌احتیاطی راننده اتوبوس در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مطمئنه در جاده لغزنده تشخیص داده شد.
دستگیری عامل توزیع توتو
رشت ـ خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی صومعه‌سرا اظهار داشت: مأموران این فرماندهی در پی اطلاع از توزیع برگه‌های پیش‌بینی نتایج فوتبال «توتو» در سطح شهر ، موضوع را مورد بررسی خود قرار دادند و در تحقیقات خود موفق شدند محل توزیع برگه‌های «توتو» را در یک واحد صنفی شناسایی کنند.
سرهنگ اردشیر آقاجانی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات خود یک واحد صنفی را شناسایی کردند، ادامه داد: آنان در بازرسی از این واحد صنفی 6 هزار و 500 برگ « توتو» کشف و ضبط کردند، تصریح کرد: مالک 40 ساله این واحد صنفی دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شد.
آتش‎ به جان خودروهای لوکس افتاد
سیرجان - خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سیرجان گفت: در تصادف دو تریلر پنج خودروی لوکس حامل در یکی از آنها در آتش سوخت.
مهدی فیروزآبادی با بیان اینکه سانحه مزبور در کیلومتر 30 محور سیرجان به شهربابک رخ داد اظهارداشت: یکی از این تریلرها حامل 8 خودروی وارداتی از بندرعباس به مقصد تهران بود که در این حادثه 5 دستگاه خودرو به طورکامل درآتش سوخت و دو میلیارد تومان خسارت وارد شد.
اسماعیل جهانشاهی فرمانده پلیس‌راه شهرستان سیرجان نیز دلیل حادثه را ورود ناگهانی یکی از تریلرها از دوراهی پارکینگ به جاده اصلی عنوان کرد و اظهار داشت: این حادثه تلفات و خسارت جانی دربر نداشت.
کشف 32 هزار لیتر سوخت قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در روستای بحل شهرستان جاسک، پیگیری موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی محل دپو سوخت قاچاق را در این روستا شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از آن‌جا 25 هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کردند.
خرم‌روی با اشاره به عملیات دیگری توسط مأموران انتظامی شهرستان قشم عنوان کرد: مأموران در بازرسی از محل دپو سوخت قاچاق در روستای توریان، هفت هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و 17 مخزن سوخت را در این محل معدوم کردند.به گفته وی این عملیات‌ها طی یک روز انجام شده است و افراد دستگیرشده در این ارتباط به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
کشف 173 هزار عدد مواد محترقه
ارومیه - خبرگزاری فارس: رئیس ‌پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: ماموران انتظامی بوکان با انجام عملیاتی موفق شدند 87 هزار و 400 عدد مواد محترقه در این شهرستان کشف کنند.
سرهنگ سامان غنی‌زاده افزود: طی روزهای گذشته نیز حدود 86 هزار عدد مواد محترقه در بوکان کشف و یک نفر دراین رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.وی تصریح کرد: مواد محترقه از سایر کشورهای همجوار به آذربایجان غربی به صورت قاچاق وارد می‌شود.
وعده وام برای کلاهبرداری
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری کلاهبردار 5 میلیارد ریالی در کنگاور خبرداد و اظهار داشت: متهم اخیرا از زندان آزاده شده و تاکنون به چند مورد کلاهبرداری در شهرهایی از جمله تهران،‌ همدان، کردستان، لرستان و... اعتراف کرده است.
سرتیپ منوچهر امان‌اللهی با اشاره به شکایت 6 نفراز کلاهبردار مزبور اظهارداشت: این فرد تحت عنوان دریافت وام بانکی از قربانیان کلاهبرداری کرده است.وی تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.
یک روستای کنارک به دلیل خطرات احتمالی
 ناشی ازسیلاب تخلیه شد
 فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: روستای بقالو در بخش زرآباد این شهرستان دیروز به دلیل خطرات احتمالی ناشی از سیلاب تخلیه شد.
بیژن بختیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این روستا در مسیر سیلاب قرار دارد، بیان کرد: امروز به دلیل شدت بارش‌ها و جلوگیری از خطرات احتمالی 20 خانوار این روستا با جمعیتی حدود 150 نفر با کمک نیروهای امدادی تمام دستگاهها به روستای همجوار منتقل شدند.
وی افزود: با وجود همه مشکلات خوشبختانه این جابجایی بدون تلفات انسانی صورت گرفت و برای اهالی این روستا امکانات مختلف در روستای همجوار از جمله مدرسه و اسکان پیش‌بینی شده است.
فرماندار کنارک گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته علاوه بر پیش‌بینی تمهیدات لازم برای بازگشایی برخی مسیرهای بسته شده ناشی از جاری شدن سیلاب در این شهرستان، در داخل شهر کنارک نیز شهرداری در حال بر طرف کردن مشکل آبگرفتگی در برخی محلات است.
آبگرفتگی 35خانه روستایی سیستان و بلوچستان
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: 20 خانه روستایی در ایرانشهر و 15 خانه روستایی در فنوج در جنوب استان دیروز بر اثر جاری شدن سیلاب دچار آبگرفتگی شدند.
رضا اربابی  دیروز اظهار داشت: ساکنان این منازل توسط نیروهای امدادی هلال احمر به مکان‌های امن منتقل کردند. وی گفت: بر اثر طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن روان‌آبها و سیلاب 10 مسیر ارتباطی شامل دلگان - ایرانشهر، زهکلوت - دلگان، خیرآباد - ایرانشهر، ایرانشهر - جلگه، چاهان - زرآباد، نیکشهر - بنت، کاروان - زرآباد، بزمان - دلگان، فنوج - رمشک و فنوج - اسپکه از صبح دیروز مسدود شده است.وی تاکید کرد: تلاش نیروهای امدادی برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد.
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: براثر بارندگی‌های چند روز اخیر در جنوب استان و طغیان رودخانه‌های فصلی و جاری شدن سیلاب بیشترین خسارت به تاسیسات زیربنایی نظیر راه‌های روستایی، شبکه‌های برق و آب بخش کشاورزی وارد شده است.