kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323


* رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا هم این را می‌داند که آمریکایی بخر و آمریکایی استخدام کن آن وقت وزیر ما در پی آوردن مدیر از خارج است و بازار پروژه‌های نفتی و ریلی و... را به خارجی‌ها می‌سپارد. گمرک هم پر است از اجناس وارداتی و تولید داخل ورشکسته و انبوهی از افراد جویای کار، در نزدیکی سال نو، نا امید از پیدا کردن شغلی مناسب‌اند. کاش دولت به شعار اقتصاد مقاومتی نگاه صادقانه داشت. این طرحی است که آمریکا هم در انجام آن می‌کوشد. ولی مسئولان اجرایی ما تنها به وعده‌های نسیه غرب دلخوش‌اند نه به توان و تولید داخلی.
2811---021
* از دیدن ذوق‌زدگی و شادی وزیر راه و اطرافیان در کنار هواپیمای تازه وارد شده شوکه شدم، در حالی که هواپیماسازی ایران «هسا» اقدام به تعدیل نیرو، فروش ماشین‌آلات، تک شیفت کردن کارگاه‌های ساخت قطعات، بلاتکلیفی پروژه‌های مهمی مثل ایران 140، فشار بر کارکنان بالای 20 سال خدمت و آموزش دیده و با تجربه برای بازنشسته شدن پیش از موعد نموده است. آیا بیکاری جوانان وطن و ایجاد اشتغال برای بیگانگان مثل فرانسه که سابقه سیاه و ید طولایی در دشمنی با کشورمان داشته، خوشحالی دارد؟ پس تکلیف اقتصاد مقاومتی چه می‌شود.
جمعی از شاغلین فنی تحت فشار هسا
* درود و رحمت خداوند بر مردم خوب خطه آذربایجان شرقی کشورمان که تصمیم گرفته و اعلام کرده‌اند تولیدات داخلی را مصرف خواهند کرد. امیدواریم این طرح در سراسر کشور توسط همه هموطنان به اجرا گذاشته شود و آرزوی دیرینه رهبر معظم انقلاب یعنی حمایت از کالای ایرانی تحقق پیدا کند.
نیک‌نام
* در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در تهران مردم شاهد یک چشمه از مدیریت جهادی نیروهای انقلابی شهرداری بویژه آتش‌نشانان بودند که جان خود را به خطر انداختند، به همه آنان درود می‌فرستیم و برای شهدای حادثه طلب علو درجات می‌کنیم.
4662---0912
* در حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو در تهران، تعدادی از نیروهای انقلابی سازمان آتش‌نشانی شهرداری به رغم دریافت حقوق در حدود 2 میلیون تومان در خدمت به ملت از جان خود مایه گذاشتند. مدعیان اصلاحات و اعتدال با حقوق‌های نجومی اگر ذره‌ای انصاف داشته باشند باید از این حادثه درس عبرت گرفته و پست‌هایی را که اشغال کرده‌اند به فداکاران ملت واگذار نمایند.
محمودی
* اوباما و جان‌کری گفتند امتیازاتی که در برجام از ایران گرفتیم بی‌سابقه است توانستیم هم برنامه هسته‌ای را متوقف کنیم و هم تحریم‌ها را حفظ کنیم!
2070---021
* سایت‌هایی که از فرهنگ انسان‌دوستانه غرب در هنگام رخ دادن حادثه‌ای در کشورهای غربی دم می‌زنند چرا در حوادث ناخوشایند کشور خودشان در پی ایجاد اختلاف و تفرقه‌اند؟
کاردان
* اگر برجام نبود امید بی‌حاصل به دشمن از بین می‌رفت با کار و تلاش خودکفایی ایجاد می‌شد. خام‌فروشی نفت صورت نمی‌گرفت. دولت به جای تکیه به واردات دست روی زانوی خود می‌گذاشت و با ملت خود کشور را می‌ساخت و...
0594---0912
* رئیس جمهور برجام را برای آمریکا خیر دانست اما توضیح نداد آنچه که برای شیطان بزرگ و دشمن شماره یک ملت خیر است چگونه همزمان می‌تواند برای ما هم خیر و فتح‌الفتوح و آفتاب تابان و هدیه خداوند باشد؟!
7977---0912
* ما مردم ایران به گونه‌ای تربیت شده‌ایم که هواپیمای کهنه به کنار حاضر هستیم با حداقل‌ها بسازیم ولی عزت داشته باشیم و تحقیر نشویم.
3305---0912
* رئیس‌جمهور در حالی سخن از رفع تمام تحریم‌ها می‌زند که تمدید 10 ساله تحریم‌های ظالمانه را نقض برجام به شمار آورد! آقای روحانی اگر عینک واقع‌بینی داشتند ثمرات برجام را می‌دیدند. ثمراتی مثل: بی‌ثباتی در بازار ارز، راکد بودن اکثریت مشاغل، ورشکستگی بنگاه‌های بزرگ و کوچک و سفره‌هایی که کوچک‌تر شده‌اند. کاش آقای روحانی به جای خبرنگاران همسو به مردم پاسخ می‌داد.
0022---021
* آقای رئیس‌جمهور در مصاحبه مطبوعاتی اخیر که بعد از مدت‌ها برگزار شده بود وقت زیادی را به تکرار مکررات یعنی بزک کردن برجام بی فرجام سپری کرد. اجازه سوال ندادن به نشریات منتقد بهترین دلیل بر نمایشی بودن این برنامه و فرار از پاسخگویی بود.
7399---0990
* ‌با وجود تورم، رکود اقتصادی و گرانی اقلام مصرفی خانواده‌ها، بهای مصرف انرژی هم رشدی 100 درصدی داشته است. هزینه گاز در فصل سرمای سال 1395 نسبت به فصل گذشته رشدی نجومی پیدا کرده است! چگونه مردم می‌توانند در این بحران اقتصادی و مبلغ یارانه‌ای که همان 45/500 باقی مانده از پس هزینه‌هایی  که هر کدام بالای 40 درصد رشد داشته برآیند؟
1937---041
* آقای روحانی، انگار ناله‌های کارگران و مستأجران و... را نمی‌شوند! حتی اگر حاضر بودند صدای مردم را گوش کنند، گذران سخت زندگی را از زبان آنان می‌شنیدند و نیازی هم به توصیه به تعویض عینک برای دیگران نبود.
نیک‌بخت
* آقای روحانی شما رئیس‌جمهور کشور هستید و مردم عادی جامعه از شما سوالات و انتظاراتی دارند چرا زمانی را برای این مردم اختصاص نمی‌دهید تا سوالات‌شان را شما پاسخ دهید. به گمان من رسیدگی به مطالبات مردم امری ضروری در رعایت حقوق شهروندی می‌باشد. حقوقی که شما در این دولت بر احقاق آن پافشاری می‌کنید.
7472---021
* آموزشگاه‌های خود اشتغالی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کاملا تحت نظارت و کنترل دقیق موسسه نیستند. فلذا بیشتر آموزش‌ها ناقص صورت می‌گیرد اعتراض ما مددجویان را بنویسید به گوش آقای مهندس فتاح برسد حتما پیگیری خواهند کرد.
6158---0936
* آیا این افتخار است که معاون اول رئیس‌جمهور بگوید، صادرات نفت را به بالاترین سطح پس از انقلاب رساندیم؟ خام‌فروشی نفت به ثمن بخس افتخار دارد؟‌ آیا این است اقتصاد مقاومتی؟
381‍9---0916
* در حالی به موضوع افزایش دستمزد کارگران در سال 96 نزدیک می‌شویم که بحران اقتصادی و معیشتی کارگران باعث رنج و سختی‌های بسیاری برای کارگران در سال 95 شده است امید دارم قبل از هر تصمیمی در جهت افزایش درآمدهای 96 مسئولین تمام جوانب معیشتی و اقتصاد خانواده‌ها را هم در نظر بگیرند.
2000---026
* وام مسکن مهر در حالی افزایش داشت که ما متقاضیان مسکن مهر پردیس قبل از این که خانه را تحویل بگیریم، اقساط بانک را پرداخت کردیم و حالا هم که وام از 30 به 40 میلیون افزایش داشته گفته‌اند مشمول آنانی که اقساط پرداخت می‌کنند نمی‌شود، در صورتی که ما با وجود پرداخت اقساط هنوز واحد مشخصی نداریم!
3248---0912
* سوال ما از رئیس‌جمهور این است با توجه به بدهی 8 هزار میلیاردی دولت به بانک‌ها، شهرداری‌ها، صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و تامین اجتماعی و... چطور قادر است مشکل اشتغال کشور را در این چند ماه باقی مانده از عمر دولت حل کند؟ چگونه می‌خواهد در حوزه طرح تحول سلامت، پرداختی مردم را کاهش دهد؟ چگونه می‌خواهد وضع معیشت بیش از 70 درصد مردم را بهبود بخشد؟!
محمد برکچی- تهران
* تقلیل مالیات بر ارزش افزوده، نقش بسزایی در غلبه بر رکود کارگاه‌های کوچک دارد. لذا معافیت مالیات کارگاه‌های کوچک باید در دستور کار قرار گیرد تا از تعطیلی این کارگاه‌ها جلوگیری شود. به طور مثال کارگاه‌های کوچکی که ماهانه یک میلیون درآمد دارند، سقف درآمدشان چرا باید 13 میلیون برآورد شود!
گودرزی
* سخنگوی قوه قضائیه گفتند فردی در مدت کوتاه چند هزار چک برگشتی صادر کرده است! چطور بانک می‌تواند آن را توجیه کند؟ حدود 25 سال در بانک... شعبه قرچک ورامین حساب دارم ولی به خاطر 20 هزار تومان چک برگشتی حاضر به ارائه دسته چک 10 برگی به من نشدند، با اینکه مبلغ چک پرداخت شده و برگه چک امحا شده است؟!
7667---0935
* با توجه به اقتضای شغل خود به بندرعباس منتقل شده‌ام همسرم پرستار است یک سال است که به دنبال انتقالی درون استانی است ولی موفق نشده آیا این ضعف مدیریتی نیست؟ از وزیر محترم بهداشت درخواست مساعدت دارم.
یک هم‌وطن نظامی