kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
جنایت تکفیری‌ها در پاراچنار نتیجه عکس داد

اعلام همبستگی اهل سنت با شیعیان پاکستان

انفجار خونین تروریستی در شهر «پاراچنار» پاکستان که با هدف ایجاد شکاف میان شیعه و سنی صورت گرفته بود، نتیجه عکس داد و ساکنان اهل سنت این کشور در کمک به شیعیان مجروح، صحنه‌های شکوهمندی را خلق کردند.

 
 سرویس خارجی-

بامداد شنبه زمانی که مجدداً صدای مهیب انفجار بمب در فضای شهر «پاراچنار» پیچید، ساکنان شهر و حتی روستاهای اطراف همان دم فهمیدند باز هم یک واقعه تروریستی رخ داده و در پس این انفجار، کینه و بغض طالبان یا تروریست‌های «لشکر جهنگوی» خوابیده است. به همین خاطر، هر کس از گوشه‌ای به راه افتاد و خود را به بازار آشفته میوه و تره‌بار شهر رساند. طبق گزارش‌های منتشر شده، مردم محلی که اکثراً اهل سنت بودند، چنان با شور و حرارت به یاری همشهری‌های شیعه خود شتافتند و به گونه‌ای اشک در چشمان آنها حلقه زده بود که انگار نزدیکترین عزیزانشان دچار سانحه شده است.
توصیفی که خبرگزاری فارس در پاکستان به نقل از شاهدان عینی گزارش کرد، چیزی غیر از این نیست. این خبرگزاری به نقل از «محمد نصیر» یک شاهد عینی انفجار بمب در بازار سبزی پاراچنار گزارش داد: «مردم شهر و روستاهای اطراف با شنیدن صدای انفجار، خود را به محل رساندند. آنها زخمی‌ها را به دوش می‌گرفتند و به آمبولانس و یا بالگرد ارتش می‌رساندند. برخی از مردم در هوای سرد شال خود را درآورده و با آن، زخم‌ها را می‌بستند تا جلوی خونریزی زخمی‌ها گرفته شود و آنها نجات پیدا کنند.»
به گفته شاهدان، «زمانی که بیمارستان شهر با کمبود خون مواجه شد، بسیاری از اهالی اهل سنت به بیمارستان شتافتند و صف‌های طولانی تشکیل دادند.»
هرچند شهر مرزی 40 هزار نفری «پاراچنار» هیچ‌گاه شاهد دعوای شیعه و سنی نبوده و همه می‌دانند که این انفجار و همه حملات تروریستی در شمال و جنوب پاکستان، سوغات وهابیت است و بوی آل‌سعود می‌دهد، ولی مردم پاراچنار تاکنون گرمای لذتبخش همبستگی و وحدت روز شنبه را نیز احساس نکرده بودند. گرمایی که اکنون در جای‌جای پاکستان احساس می‌شود و می‌رود که همه پروژه منحوس سعودی‌ها را در خود ذوب کند.
براساس گزارش‌های رسیده، گروه تروریستی موسوم به «لشکر جهنگوی» که در میان اقشار مختلف مردم بسیار منفور است و از رژیم آل‌سعود و دستگاه جاسوسی عربستان دستور می‌گیرد، مسئولیت انفجار بمب در پاراچنار را به عهده گرفت.
براساس آخرین آمارهای رسمی، در این انفجار 25 شیعه جان باختند و 70 تن نیز زخمی شدند.
تظاهرات
شیعیان و اهل سنت «اسلام‌آباد» (پایتخت) و شهرهای دیگر پاکستان هم در همبستگی با مردم پاراچنار و علیه حملات تروریستی، تظاهرات کردند؛ معترضان از ارتش و دولت نیز خواستند علیه گروه‌های تروریستی، جدی‌تر عمل کنند.
احزاب و جمعیت‌های شیعی پاکستان نیز در واکنش به واقعه انفجار در بازار میوه و تره‌بار پاراچنار، سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
از سوی دیگر، ژنرال «قمر جاوید باجوا» رئیس ستاد ارتش پاکستان، به پاراچنار رفت و از زخمی‌های انفجار، عیادت کرد.