kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

ارتش عراق: در نبرد شرق موصل 3000 داعشی به هلاکت رسیدند

فرمانده نیروهای واکنش سریع ارتش عراق اعلام کرده که در مرحله آزادسازی شرق موصل، بیش از 3000 تروریست عضو داعش کشته شدند.




به گفته «ثامرالحسینی» بیش از 3000 تروریست تکفیری در محورهای مختلف شرق موصل و در جریان عملیات آزادسازی این مناطق کشته شده‌اند.بخش شرق موصل که ساحل چپ «دجله» است، به همراه مناطق دیگر استان نینوا طی 97 روز اخیر آزاد شده و هم‌اکنون نیروهای دولتی روی بخش غربی موصل متمرکز شده‌اند.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده نیروهای واکنش سریع ارتش عراق که با شبکه العالم گفت‌وگو می‌کرد، در ارتباط با بخش غربی موصل نیز گفت: «پیش‌بینی ما این است که نبرد در ساحل راست موصل (غرب این شهر)، به دلیل فرسوده شدن تروریست‌ها در نبرد شرق موصل، آسان‌تر و کوتاه‌تر خواهد بود.»وی افزود: «دشمن بیشتر نیروها و تجهیزات نظامی خود را در نبرد شرق موصل مورد استفاده قرار داده و بسیاری از نیروها و بخش اعظم تجهیزات خود را از دست داده است و به همین خاطر، برای نبرد در غرب موصل، توان و نیروی زیادی ندارد.»از موصل همچنین خبر رسیده، نیروهای بسیج مردمی که در محور غربی و خارج از این شهر مستقر هستند، 20 تکفیری را از پای درآوردند. در همین‌حال، «هادی عامری» از فرماندهان بزرگ بسیج مردمی عراق گفت، «بسیج برای آغاز عملیات در محور غربی موصل آمادگی دارد. دولت عراق تحت فشار برخی جریان‌های سیاسی و واشنگتن، به بسیج مردمی اجازه عملیات در داخل شهر موصل را نداده است. بسیج هم‌اکنون در محور غربی این شهر تا مرزهای سوریه مستقر است.
انفجار هتل بزرگ موصل
خبرها از داخل شهر موصل نیز حاکی است، تروریست‌های داعش دومین هتل بزرگ این شهر را با «تی‌ان‌تی» منفجر کردند.
این هتل 11 طبقه بود. سال گذشته نیز عناصر داعش بزرگ‌ترین هتل موصل موسوم به «اوبروی» که در سواحل دجله قرار داشت را منفجر کرده بودند.خبرها از بخش غربی موصل همچنین حاکی است، تروریست‌های داعش از زنان این شهر به اجبار خواسته‌اند طلاهای خود را به تروریست‌ها تقدیم کنند! ائتلاف آمریکایی ضد داعش نیز اعلام کرده 90 قایق عناصر فراری داعش را در رود دجله و منطقه شرقی موصل بمباران کرده است.
گور جمعی
از استان «صلاح‌الدین» در مجاورت استان نینوا نیز خبر رسیده، یک گور جمعی حاوی 89 جسد متعلق به قربانیان جنایت «اسپایکر» در محوطه کاخ ریاست‌جمهوری (کاخ صدام) در شهر تکریت کشف شد. عناصر داعش در سال 1393 پس از اشغال پایگاه «اسپایکر»، 1700 دانشجوی نظامی را به شهادت رسانده‌اند.
چشم دونالد ترامپ
 به نفت عراق
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا اما در جریان دیدار از مرکز سازمان جاسوسی این کشور (سیا)، اظهار داشت: «ما باید نفت عراق را در کنترل خود نگه می‌د اشتیم تا داعش از آن استفاده نکند.»
وی در این دیدار، حرف‌های دیگری هم زد که ربطی به عراق ندارد، ولی همین یک جمله بالا به خوبی نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور جدید آمریکا چه نگاهی به عراق دارد و احساس مالکیت وی نسبت به منابع فسیلی عراق، از همین یک جمله فوق کاملاً قابل اثبات است، ترامپ پیش از این گفته بود، مثل دولت‌های سابق آمریکا در امور داخلی سایر کشورها دخالت نخواهد کرد!