kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
وزارت کار:

کارگران بیمه شده پلاسکو به اداره کار بروند

بیمه‌شدگان پلاسکو با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب نسبت به ارائه درخواست بیمه بیکاری و تشکیل پرونده اقدام کنند.


وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای درباره کارگران بیمه شده پلاسکو اعلام کرد:
* بیمه‌شدگان می‌توانند از (یکشنبه 95/11/3) با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب واقع در خیابان سی‌ تیر، نبش خیابان سرهنگ سخایی مراجعه و نسبت به ارایه درخواست بیمه بیکاری و تشکیل پرونده اقدام کنند.
* با توجه به مهلت 30 روزه تا (95/11/30) برای ارائه درخواست بیمه بیکاری، لطفاً با مراجعه به موقع به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صبر و شکیبایی و سعه صدر را مدنظر قرار دهید.
* قبل از مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حتی‌الامکان مدارک زیر را همراه داشته باشید:
- اصل شناسنامه و تصویر آن
- اصل کارت ملی و تصویر آن
- دفترچه بیمه
- قطعه عکس
* ضمناً به آگاهی می‌رساند شماره تلفن‌های 66749758 و 66749759 آماده پاسخگویی و راهنمایی درخصوص بیمه بیکاری کارگران حادثه دیده ساختمان پلاسکو می‌باشد.
* در صورت بروز هرگونه مشکل در روند تشکیل پرونده و برقراری مقرری بیمه بیکاری با تلفن‌های 64492801 و 64492312 ستاد مرکزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تماس حاصل کنید.
در همین حال کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی نداشتند و درپی فاجعه از بین رفتن ساختمان پلاسکو شغل خود را از دست داده‌اند گفت: مطابق دستور وزیر کار، کارگرانی که مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی بوده و در ساختمان پلاسکو شاغل بودند در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحت پوشش و حمایت «مقرری بیمه بیکاری» قرار می‌گیرند.
یاوری با اشاره به اینکه تنها کارگرانی که بیمه تأمین اجتماعی بوده‌اند بیمه بیکاری می‌گیرند گفت: کارگرانی که در طول فعالیت خود بیمه تأمین اجتماعی نداشتند نمی‌توانند از دریافت بیمه بیکاری بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: در صورتی که سابقه کارگران بیمه شده در پلاسکو کمتر از شش ماه باشد، مطابق کارگرانی که دارای سابقه بیشتر از شش ماه هستند از مزایای دریافت مقرری بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار بیان کرد: حق بیمه بیکاری کارگران، سه درصد مبلغی است که دریافت می‌کنند. به علاوه بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مثل زلزله، جنگ و آتش‌سوزی و... بیکار می‌شوند با معرفی واحدهای تعاونی، کار و رفاه اجتماعی از «مقرری بیمه بیکاری» استفاده می‌کنند.