kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
با امضای قراردادی اعلام شد

نوسازی 5هزار دستگاه کامیون فرسوده با پرداخت تسهیلات ویژه

طی مراسمی قرارداد نوسازی 5000 دستگاه کامیون فرسوده امضا شد.


در این مراسم که دیروز با حضور جمعی از مسئولان دولت و مجلس در کارخانه مأموت برگزار شد، رئیس‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهارداشت: در قرارداد نوسازی ناوگان کامیونی جاده‌ای، وزارت نفت مکلف است از محل صرفه‌جویی سوخت، بخشی از هزینه‌های نوسازی ناوگان را تأمین کند.
داود کشاورزیان ادامه داد: برای نوسازی ناوگان کامیونی جاده‌ای ،سازمان راهداری قراردادهای خود را با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت به امضا رساند و مصوبات شورای اقتصاد را اخذ کرد.
وی ادامه داد: قرارداد جدید بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و کارخانه ماموت به عنوان تولیدکننده اسکانیا منعقد می‌شود تا طی این قرارداد 5 هزار دستگاه ناوگان کامیونی جاده‌ای و کشنده نوسازی شود.
رئیس‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: طبق مصوبه شورای اقتصاد باید 65 هزار دستگاه ناوگان جاده‌ای با عمر بیش از 35 سال نوسازی شوند که 5 هزار دستگاه آن قراراست طی این قرارداد با شرکت ماموت تامین شود.
در این قرارداد مقرر شده است 80 درصد قیمت کشنده‌ها که از 300 تا 540 میلیون تومان قیمت دارند توسط بانک عامل تسهیلات با نرخ سود 18 درصد ارائه شود که 9 درصد سود این تسهیلات از سوی مالک و 9 درصد دیگر توسط سازمان راهداری بهینه‌سازی مصرف سوخت و کارخانه سازنده پرداخت می‌شود.
بنابراین گزارش، این تسهیلات 7 ساله خواهد بود.
جایگزینی 17 هزار اتوبوس فرسوده با اتوبوس‌های گازسوز
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت هم در این مراسم گفت: هدف‌گذاری کرده‌ایم 17 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز جایگزین همین تعداد اتوبوس فرسوده شود.
به گزارش فارس، علی وکیلی بیان کرد: به دلیل مصرف بالای سوخت از سوی ناوگان فرسوده ،دهها میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کنیم و مصرف انرژی در کشور بالاست.
وی گفت: 17 هزار دستگاه اتوبوس گازسوز باید در کلانشهرها جایگزین اتوبوس‌های فرسوده شوند و ما تا 45 درصد مبلغ کل اتوبوس‌ها را از محل صرفه‌جویی سوخت پرداخت می‌کنیم.
وی ادامه داد: همچنین اگر تاکسی گازسوز جایگزین تاکسی معمولی بنزین‌سوز شود تا یک سوم قیمت خودروی گازسوز را پرداخت می‌کنیم.