kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۹۰۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
باقی ماندن تراکتورسازی در کورس قهرمانی

پرگل‌ترین برد استقلال در آبادان رقم خورد

برتری تیم‌های استقلال و تراکتورسازی برابر نفت آبادان و پیکان تهران مهم‌ترین اتفاقات روز نخست هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر بود.

سرویس ورزشی-

هفته هجدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال از روز گذشته با برگزاری سه بازی آغاز شد که در مهم‌ترین دیدار تیم استقلال تهران موفق شد در آبادان با سه گل میزبانش صنعت نفت را شکست دهد. مجتبی حقدوست(۳۰)، بهنام برزای(۵۶) و مجید حسینی(۶۲) برای استقلال گل زدند.شاگردان علیرضا منصوریان که در دیدارهای اخیر نوسان زیادی داشتند و مورد انتقاد هواداران هم قرار گرفته بودند در این دیدار با وجود زمین نامناسب ورزشگاه تختی آبادان نمایش خوبی داشتند و در هر دو نیمه تیم برتر میدان بودند.
این در حالی بود که تیم صنعت نفت با هدایت فیروز کریمی نمایشی ضعیف و دور از انتظار داشت و حتی یک بار هم مهدی رحمتی را به زحمت نینداختند و موقعیت خطرناکی را روی دروازه مهمان تهرانی ایجاد
نکردند.
استقلال با این برتری که بهترین برد آبی‌پوشان در رقابت‌های این فصل بود، ۲۸ امتیازی شد و موقتا به رده چهارم جدول رده‌بندی صعود کرد و باید منتظر برگزاری سایر دیدارها باشد. علیرضا منصوریان هم که پیش از این عنوان شده بود در صورت شکست برابر صنعت نفت موقعیتش را در خطر خواهد دید فعلا با این پیروزی جای پای خود را سفت کرد.
در دیگر بازی دیروز، تراکتورسازی در تهران موفق شد با نتیجه یک بر صفر پیکان را شکست دهد. تک گل این دیدار را محمد ابراهیمی در دقیقه 74 برای تراکتور به ثمر رساند. این دیدار در حضور بیش از چهار هزار نفر برگزار شد. پیش از آغاز نیمه دوم کرار جاسم و محمد ابراهیمی دیرتر از سایر قرمزپوشان تراکتورسازی وارد زمین شدند اما داور مسابقه بی‌اعتنا به این موضوع سوت آغاز بازی را به صدا در آورد که در ادامه سفیدپوشان پیکان که از این موضوع اطلاع پیدا کرده بودند کار را نگه داشتند تا دو بازیکن دیگر تراکتورسازی هم به جمع آنها اضافه شوند. البته مشخص نیست این دو بازیکن چرا دیرتر از سایرین وارد زمین شدند. امیر قلعه‌نویی و داوران مسابقه قبل از آغاز بازی لباس آتش‌نشانی را بر تن کردند تا یاد و خاطره آتش‌نشانانی که در حادثه ساختمان پلاسکو شهید شدند را زنده نگه دارند.
در تبریز هم جدال تیم‌های ماشین‌سازی و صبای قم با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تیم‌های پائین جدول به تقسیم امتیازات رضایت دهند.
روند پیروزی‌های پرسپولیس ادامه دارد؟
اما در ادامه دیدارهای هفته هجدهم امروز نیز 5 بازی برگزار می‌شود که در حساس‌ترین دیدار تیم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان گسترش فولاد تبریز است. پرسپولیس فصل قبل در حالی که با استقلال خوزستان در کورس قهرمانی بود، در اواخر فصل در تبریز به مصاف گسترش فولاد رفت و موفق شد این تیم را ۴ بر ۲ شکست دهد. پرسپولیس امسال به مراتب نسبت به تیم فصل قبل بهتر و باکیفیت‌تر است و باز هم در کورس قهرمانی قرار دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد سرخ‌پوشان با هدف کسب یک پیروزی خوب دیگر - از جنس برتری بر فولاد در هفته قبل – در ورزشگاه آزادی به میدان بروند.
از طرف دیگر اما شاگردان فراز کمالوند در رده هفتم جدول قرار دارند و با برتری بر پرسپولیس و در صورت ناکامی سپاهان، استقلال و پیکان در کسب سه امتیاز این هفته، می‌توانند به رده چهارم جدول صعود کنند و این مسئله انگیزه بالایی به این تیم خواهد داد.
در دیگر بازی مهم امروز ذوب‌آهن در اصفهان از فولاد خوزستان پذیرایی می‌کند. فولادی که در هفته‌های اخیر با پیروزی‌های ارزشمند و بازی‌های زیبا به رده‌های بالایی رسیده بود، هفته قبل در خانه ۳ بر صفر به پرسپولیس باخت تا شوک بزرگی به این تیم وارد شود و باید دید آیا بازیکنان این تیم اهوازی توانسته‌اند از بار روانی شکست هفته قبل بیرون بیایند یا خیر.
از سوی دیگر، ذوب‌آهن تیم سوم جدول رده‌بندی به‌شدت تلاش می‌کند جای تراکتورسازی را در رده دوم بگیرد و برای این کار نمی‌تواند به هیچ حریفی رحم کند. با توجه به سبک بازی ذوب‌آهن و فولاد و حساسیت بالای این دیدار، می‌شود انتظار داشت که بازی فردای دو تیم بسیار زیبا و جذاب از کار درآید.
برنامه کامل دیدارهای امروز لیگ برتر به این شرح است:
* سایپا تهران ........................................... سیاه‌جامگان ساعت 15
* استقلال خوزستان ................................ سپاهان ساعت 14:45
* پدیده خراسان ................................ نفت تهران ساعت 14:45
* پرسپولیس ...................... گسترش فولاد تبریز ساعت 16:45
* ذوب‌آهن اصفهان .................. فولاد خوزستان ساعت ۱۵:۳۰