kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۹۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

اخبار کوتاه از فوتبال


منصوریان:ترکیب اصلی نداریم، مثل اروپا
سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید امیدوار است ادامه مسیر لیگ را بهتر و محکم‌تر طی کنند.علیرضا منصوریان پس از پیروزی سه بر صفر تیمش مقابل صنعت نفت آبادان اظهار کرد: از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. خوشحالم که در این بازی فرصت این به وجود آمد که از جوانانی مثل عظیم گوگ استفاده کنیم. بازی امروز(دیروز) را پلی به سمت افقی روشن می‌دانستم. نتیجه این بازی خیلی برای ما مهم بود تا بتوانیم جایگاه‌مان در جدول رده‌بندی را بهبود ببخشیم. ان‌شاءالله مسیرمان را بهتر و محکم‌تر طی می‌کنیم و با دو بازیکن باتجربه‌ای که به تیم‌مان اضافه می‌شود، شرایط تیم‌مان را بهبود می‌بخشیم.سرمربی استقلال با بیان اینکه در این دیدار توجهی به ترکیب صنعت نفت آبادان نداشتند، افزود: شرایط ما به گونه‌ای بود که برای بردن به زمین آمدیم. ما براساس حریف ترکیب‌مان را نچیدیم. در استقلال اعتقادی به ترکیب نداریم. فوتبال روز دنیا ترکیب 11 نفره ندارد و از قبل از بازی بازیکن ذخیره یا اصلی وجود ندارد. ما در مسابقه‌هایی شرکت می‌کنیم که فرسودگی بالایی دارد و باید در جام حذفی، لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنیم. بعضی مواقع پیش می‌آید که پنج بازی پشت سر هم را انجام می‌دهیم و اعتقاد من این است که باید از هر 18 بازیکن تیم‌مان استفاده کنیم.منصوریان تاکید کرد: ما چیزی به نام ترکیب اصلی نداریم و این الگویی است که از فوتبال اروپا برداشت کرده‌ایم. ما با 18 بازیکن جلو می‌رویم و امیدوار هستیم در دو بازی آینده این تعداد بازیکن به 22 برسد. ما به بازیکنان جوان‌مان اعتقاد داریم و در هر دیداری که به میدان می‌روند برای حضور در ترکیب 18 نفره کارمان را سخت‌تر می‌کنند. روند ما این گونه است که یک عده بازیکن به بازیکنان دیگر در طول مسابقه‌ها کمک می‌کنند.منصوریان درباره حضور مهدی رحمتی در ترکیب اصلی استقلال اظهار کرد: تصمیم به بازی گرفتن از رحمتی از دیروز گرفته شده بود. مهدی رحمتی، خسرو حیدری و امید ابراهیمی از نقاط مثبت و قوی تیم هستند. ما هیچ وقت تصمیم نداشتیم که با رحمتی برخورد چکشی داشته باشیم. او در این سه بازی که در ترکیب اصلی نبود، تمرین‌های خوبی داشت. امروز هم توانست نمایش خوبی ارائه دهد و یک کلین شیت داشته باشد. ما هیچ تغییری در دقیقه 90 انجام ندادیم و این تصمیم از قبل گرفته شده بود.
کریمی: به روز استثنایی استقلال برخوردیم
سرمربی تیم صنعت نفت آبادان معتقد است استقلال به نسبت بازی‌های گذشته از انگیزه بالایی برخوردار بوده و روز بسیار خوبی را سپری کرده است. فیروز کریمی پس از شکست سه بر صفر صنعت نفت آبادان مقابل استقلال در نشست خبری حاضر شد و اظهار کرد: به نظرم بازی از لحاظ فنی کیفیت خوبی داشت و شاهد حرکات تاکتیکی بودیم اما در این بازی اشتباهات فردی در گل نزدن و در گل خوردن از سوی تیم ما به چشم آمد. امروز روز تیم ما نبود و در شرایطی که می‌توانستیم بهتر از این باشیم به روز استثنایی استقلال برخوردیم. آن‌ها انگیزه بسیار زیادی داشتند و توانستند برنامه‌های خود را پیاده کنند. حق‌شان بود که به پیروزی برسند و باید بگویم امروز روز آن‌ها بود.او درباره نحوه ارنج تیم در بازی گفت: تیم ما متشکل از ۲۷ نفر است. اگر قرار باشد بازیکنانی که در بازی قبلی در ترکیب اصلی نبودند، انگیزه و تلاش برای حضور در ترکیب اصلی نداشته باشند خوب نیست. مسئله‌ای که هست اشتباه همیشه رخ می‌دهد. مطمئن باشید هیچ کس در موقع تمرین‌ها نمی‌داند که در ترکیب اصلی هست یا نه. بازیکنان باید تلاش کنند هر کس که هماهنگ‌تر باشد در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد.
قلعه‌نویی: چرا بازی‌های تراکتور
زودتر از پرسپولیس برگزار می‌شود؟
سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی می‌گوید چرا باید دیدارهای تراکتور زودتر از بازیهای پرسپولیس برگزار شود.امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی تیمش مقابل پیکان، اظهار کرد: درباره مسائل فنی این دیدار دو بحث داریم؛ اول اینکه هر کسی این بازی را دید لذت برد. ما باید تا دقیقه ۸۰ با اختلاف دو، سه گل جلو می‌افتادیم که این اتفاق نیفتاد. در دقایق پایانی تیم حریف فشار زیادی برای گل زدن آورد که ناشی از گل نزدن‌های ما بود.او در ادامه با تشکر از هواداران تبریزی به خاطر حمایتشان از تراکتور، گفت: من یک گلایه دارم چرا ما باید جلوتر از رقیب‌مان بازی کنیم؟ باید دیدارها همزمان باشد. قلعه‌نویی چه گناهی کرده که باید بازی اول را انجام دهد و امتیاز اول را بگیرد. به راحتی هواداران ما را برای حضور در استادیوم محروم می‌کنند.سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی افزود: خیلی جاها بدترین اتفاقات می‌افتد ولی تیم‌ها جریمه نقدی می‌شوند. فدراسیون و کمیته انضباطی برای نشان دادن عدالت‌شان باید با همه تیم‌ها به یکسان رفتار کنند.سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی در واکنش به اینکه پیکان می‌توانست دروازه این تیم را بازی کند، گفت: خودم این موضوع را تایید کردم اما ما چند موقعیت بسیار خوب گلزنی بالای ۹۰ درصد داشتیم که تعجب می‌کنم چطور امید عالیشاه و خالد شفیعی آنها را خراب کردند. پیکان در پنج دقیقه پایانی فشار زیادی روی دروازه ما آورد اما خط دفاعی‌مان عملکرد خوبی داشت. با این حال اعتقاد دارم پنالتی مسلم ما در این بازی گرفته نشد، ان‌شاءالله که من اشتباه می‌کنم.او درباره اعتراض باشگاه تراکتورسازی به برگزاری بازی‌های این تیم زودتر از پرسپولیس در طول هفته‌های گذشته، خاطرنشان کرد: اعتراض ما این است که حدود پنج، شش بازی را زودتر از پرسپولیسی‌ها برگزار کردیم و انتظار داریم پرسپولیس هم به همین تعداد زودتر از ما بازی کند و بعد از آن بازیها را همزمان کنند. ما خواهان برگزاری زودتر بازیهای پرسپولیس نسبت به بازیهای خودمان هستیم تا عدالت رعایت شود. اگر به اعتراض ما رسیدگی نکنند مجبوریم از قانون تبعیت کنیم.
جلالی: در مقابل بازیکنانم احساس شرمندگی می‌کنم
سرمربی تیم فوتبال پیکان می‌گوید تیمش در دیدار برابر تراکتورسازی در حد یک تیم برنده بازی کرده‌ است.مجید جلالی پس از شکست تیمش مقابل تراکتورسازی اظهار کرد: ما در مقابل تیمی که شاید شانس مسلم قهرمانی است خیلی خوب بازی کردیم. اینکه نتوانستیم نتیجه بگیریم شرمندگی‌ من مقابل بازیکنان‌مان را به دنبال دارد. هر چیزی که به آنها گفته بودم در زمین اجرا کردند و خیلی مسلط و خوب بازی کردند ولی متاسفانه بازنده از زمین خارج شدند.وی در ادامه با بیان اینکه شانس را بین همه تقسیم می‌کند، گفت: به بازیکنانم تبریک می‌گویم که در حد یک تیم برنده بازی کردند. امیدوارم بتوانیم در روزهای آینده شرایط بهتری داشته باشیم.سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره موقعیت‌هایی که در این دیدار از دست دادند، افزود: دلیل اینکه چرا و چگونه توپ‌هایمان گل نمی‌شود را نمی‌دانم ولی این را می‌دانم کسی که پشتکار داشته باشد شانس با او همراه می‌شود. من خودم باورم نمی‌شود و بازیهایی که شکست خوردیم غیرمنصفانه بود و نمی‌توانم راضی باشم. امیدوارم تبدیل به تیمی شویم که از موقعیت‌های خودمان استفاده کنیم و به پیروزی برسیم. ما بضاعت قهرمانی نداریم ولی می‌توانیم با مدعیان قهرمانی رقابت کنیم.
کاظمی: تیم ما خراب است!
سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی گفت: آنهایی که راضی نبودیم را جریمه خواهیم کرد هم جریمه انفرادی و هم جریمه تیمی و از بازیکنانی که نمی‌توانند با شرایط تیم کنار بیایند استفاده نخواهیم کرد. فرهاد کاظمی پس از تساوی تیمش مقابل صبا درباره بازی گفت: متاسفانه چیزی که از بازیکنان می‌خواستم در زمین پیاده نکردند. به آنها گفته بودم صبا می‌آید و با ۹ بازیکن دفاع می‌کند. به آنها گفتم که باید باحوصله باشند و از تاکتیک‌هایی که در تمرین‌ها استفاده کردند به کار ببرند اما آنها پنج درصد آن را نیز به کار نبردند.آنهایی که راضی نبودیم را جریمه خواهیم کرد. هم جریمه انفرادی و هم جریمه تیمی و از بازیکنانی که نمی‌توانند با شرایط تیم کنار بیایند استفاده نخواهیم کرد. خدا را شکر حداقل امتیازها تقسیم شد زیرا صبا رقیب مستقیم ماست و اگر آنها سه امتیازی بازی را تصاحب می‌کردند کار ما برای ماندن در لیگ برتر سخت می‌شد.سرمربی تیم فوتبال ماشین‌سازی با بیان اینکه بازی انفرادی بازیکنانش سرعت تیمش را گرفته بود، اظهار کرد: تیم ما خراب است و این دلیلی ندارد. ما باید آگاهانه حمله کنیم نه اینکه احساسی حمله‌هایی داشته باشیم.من از هیچ کس راضی نیستم. بازیکنی که تاکتیکی نباشد خوب نیست.کاظمی در پایان گفت:من الان به شما می‌گویم که دو سه هفته مانده به پایان لیگ که ما با سیاه جامگان بازی داریم جدول را مشاهده کنید، هم جایگاه ما را خواهید دید و هم جایگاه سیاه جامگان را که نیاز به امتیاز خواهد داشت. من می‌گویم شما هفته ۲۵ جدول را ببینید و به جایگاه‌مان توجه کنید و خواهید دید که ماشین‌سازی در دور برگشت یکی از بهترین تیم‌ها خواهد بود.
برانکو:در قراردادم بندی درباره کی‌روش نیست
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس قبل از بازی با گسترش فولاد تاکید کرد که تنها برنامه این تیم رسیدن به پیروزی است. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر گسترش فولاد تبریز گفت‌: بازی سختی خواهیم داشت. گسترش فولاد از هشت بازی خارج از خانه‌اش هفت مساوی و یک گل داشته و این یعنی این تیم بیرون از خانه سازماندهی خوبی دارد. ضمن اینکه احتمالا بازیکنان این تیم که مشکل داشتند یعنی شیمبا و شجاعیان بازگشته‌اند و این کیفیت حریف را بالا می‌برد.سرمربی پرسپولیس همچنین گفت‌: باز هم مثل همیشه تکرار می‌کنم که تنها برنامه ما در کنار هواداران پرشورمان، اصرار به پیروزی است. سه امتیازی که از فولاد گرفتیم در صورت شکست گسترش فولاد ارزش پیدا می‌کند. آن زمان است که می‌توانیم درباره امتیاز ارزشمندی که در اهواز به دست آورده‌ایم صحبت کنیم.وی در پایان در پاسخ به سوال  خبرنگاری که گفت‌ که یک سایت کروات مدعی شده در قرارداد برانکو بندی است که اگر کی‌روش از تیم‌ ‌ملی ایران برود، او می‌تواند از پرسپولیس جدا شود، گفت: چنین بندی در قرارداد من نیست. اصلا چه کسی می‌تواند پیش‌بینی کند که از باشگاه به تیم‌ ‌ملی برود؟ نمی‌دانم کدام سایت این مطلب را نوشته است. بارها گفته‌ام که در پرسپولیس یک سال و نیم دیگر قرارداد دارم و نمی‌دانم مشکل کجاست که این حرف‌ها مدام تکرار می‌شود.