kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۸۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳

اخبار ورش جهان


درخواست اینفانتینو از رئیس‌فدراسیون فوتبال روسیه
رسانه‌های انگلیسی مدعی شدند ر‌ئیس فیفا از ویتالی موتکو، معاون نخست‌وزیر روسیه در تماس تلفنی خواسته بوده تا از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال این کشور کناره‌گیری کند.
سایت شبکه آر اسپرت روسیه به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل نوشته است: جانی اینفانتینو، رئیس‌سوئیسی فیفا چند روز پیش از آغاز انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال روسیه از معاون نخست‌وزیر این کشور خواست تا از نامزدی خود در این سمت کنار بکشد. ویتالی موتکو ماه دسامبر (شهریور ماه) سال گذشته میلادی در این انتخابات شرکت کرد و برای یک دوره چهار ساله دیگر در پست ریاست فدراسیون فوتبال روسیه باقی‌ماند.
این رسانه روسی در ادامه خبر خود آورده است: اینفانتینو در تماس تلفنی خود علت اصلی درخواست کناره‌گیری موتکو را قرار داشتن نام او در گزارش آژانس بین‌المللی ضد دوپینگ عنوان کرده بود. رئیس‌فیفا اعتقاد داشت ادامه حضور ویتالی موتکو در سمت ریاست فدراسیون فوتبال روسیه می‌تواند مشکلات بالقوه‌ای را برای فیفا در آینده ایجاد کند.آر اسپرت روسیه در خاتمه به نقل از یک منبع موثق نوشت: ویتالی موتکو خبر درخواست کناره‌گیری او توسط رئیس‌فیفا را تایید می‌کند اما اعلام کرده که اینفانتینو در روز پایانی قبل از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال روسیه پیشنهاد خود را پس گرفت.در این میان سرویس رسانه‌ای فیفا نیز گزارش منتشر شده توسط دیلی‌میل انگلیس را رد کرد.
احتمال حضور جیمز در المپیک ۲۰۲۰ توکیو
فوق ستاره تیم کلیولند کاوالیرز ممکن است یک بار دیگر برای تیم ملی بسکتبال آمریکا در المپیک بازی کند.لبران جیمز، فوق ستاره تیم بسکتبال کلیولند کاوالیرز که 2 مدال طلای المپیک را در کارنامه خود دارد ممکن است پس از سرمربیگری «گِرِگ پاپاویچ» در تیم ملی آمریکا باز هم به تیم ملی این کشور اضافه شود.جیمز با حضور خود در المپیک‌های 2008 و 2012 لندن، کمک زیادی کرد تا خاطره تلخ مدال برنز المپیک 2004 آتن فراموش شود. حضور پاپاویچ به عنوان سرمربی جدید حرفه‌ای‌ها تاثیر زیادی روی تصمیم جیمز دارد. او می‌گوید: سرمربیگری «پاپ» برای من بسیار مهم است. همان‌طور که قبلاً هم گفتم او نابغه بازی بسکتبال است.لبران جیمز ادامه داد: تیم ملی آمریکا با سرمربی پیشین خود، شرایط خوبی داشت. او برای ما مثل پدرخوانده بود و حالا تیم تحویل مایکل کورلئونه (اشاره به فیلم پدرخوانده) خواهد شد.
جیمز پس از قهرمانی در لیگ NBA فصل گذشته از حضور در المپیک 2016 ریو به خاطر ریکاوری خود، امتناع کرد ولی با توجه به علاقه‌ای که به سبک کار و پاپاویچ دارد، احتمال حضورش در سن 36 سالگی و در المپیک 2020 توکیو برای تیم ملی آمریکا بازی کند.
راهیابی فدرر به یک چهارم نهایی اوپن استرالیا
در ادامه بازی‌های تنیس اوپن استرالیا راجر فدرر توانست در دیداری نفس‌گیر کی نیشیکوری ژاپنی را شکست دهد و به یک چهارم نهایی راه یابد. عصر دیروز در ادامه رقابت‌های راند چهار اپن استرالیا راجر فدرر توانست با نتیجه ۳ بر ۲ کی نشیکوری را شکست دهد. نشیکوری ست اول را با نتیجه ۷ - ۶ از آن خود کرد. در دو ست بعد فدرر توانست با نتایج ۶ - ۴ و ۶ - ۱ بازی را به دست بگیرد. نیشیکوری در ست چهارم با نتیجه ۶ - ۴ بازی را مساوی کرد. در نهایت فدرر ست سرنوشت ساز پنجم را با نتیجه ۶- ۳ برد و به دور بعد راه یافت.دیروز اندی ماری تنیسور شماره یک جهان از دور مسابقات حذف شد و مقابل میشا زورف آلمانی شکست خورد.استن واورنیکا و جو ویلفرد سونگا نیز توانستند به دور یک چهارم نهایی راه پیدا کنند.
آمادگی کلینزمن برای بازگشت به بوندسلیگا
سرمربی پیشین بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال آلمان از آمادگی خود برای بازگشت به بوندسلیگا سخن به میان آورد. یورگن کلینزمن چند هفته پیش به خاطر نتایج نا امید‌کننده‌ای که با تیم‌ ‌ملی فوتبال آمریکا در انتخابی جام جهانی به دست آورد، برکنار شد. این مربی سرشناس آلمانی هنوز هدایت هیچ تیمی را بر عهده نگرفته است.
کلینزمن گفت‌: برای من هیچ چیزی غیرممکن و دور از انتظار نیست. آماده هستم هر چالشی را قبول کنم. کار کردن به عنوان مربی یا مدیر و یا هر پست دیگری در فوتبال برایم دور از انتظار نیست. آماده هستم تا اگر پیشنهاد خوبی به من داده شود، به بوندسلیگا برگردم.کلینزمن توانست با هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال آلمان در جام جهانی ۲۰۰۶ به مقام سوم دست پیدا کند. او در سال ۲۰۱۱ هدایت تیم ملی فوتبال آمریکا را برعهده گرفت و تا سال ۲۰۱۶ در این تیم باقی ماند.کلینزمن سابقه مربیگری در بایرن مونیخ را هم در کارنامه خود دارد اما نتوانست با این تیم عملکرد خوبی از خود نشان بدهد.
پس از شکستن رکورد بابی چارلتون و آلن شیرر
رونی: این رکوردهای لعنتی واقعاً باارزش هستند
 وین رونی از شکستن رکورد گلزنی یونایتد به عنوان لحظه‌ای پر افتخار برای خود یاد کرد.
به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از دیلی میل، وین رونی در جریان دیدار استوک سیتی و منچستریونایتد، تک گل تساوی‌بخش تیمش را وارد دروازه استوک کرد تا دویست و پنجاهمین گلش را برای شیاطین سرخ به ثمر برساند. بدین ترتیب رونی برترین گلزن تاریخ یونایتد شد. ضربه کاشته مهار نشدنی رونی باعث شد این بازیکن ۳۱ ساله رکورد چهل ساله «سر بابی چارلتون» را بشکند.وین رونی ۲۵۰ گل خود برای یونایتد را در ۵۴۵ بازی به ثمر رسانده است. وین رونی بعد از شکستن رکورد بابی چارلتون گفت‌: لحظه بسیار افتخار آمیزی برای من است. البته کمی احساسم عجیب است. به دنبال کسب سه امتیاز بودیم اما متاسفانه به یک امتیاز بسنده کردیم ولی خیلی خوشحالم که به این مهم دست یافتم. این یک افتخار بزرگ برای من است. سال‌ها در منچستریونایتد بازی کردم. این که بالاخره رکورد گلزنی باشگاه را شکستم معنا و مفهوم زیادی برایم دارد. کاپیتان شیاطین سرخ افزود: رکوردهای لعنتی واقعاً باارزش هستند. این اتفاق چیزی بود که هنگام پیوستنم به منچستریونایتد هرگز تصور نمی‌کردم رخ دهد اما الان بسیار خوشحالم و احساس افتخار می‌کنم.تا الان دورانی فوق‌العاده و بسیار موفق در منچستریونایتد داشته‌ایم و هنوز چیزهای زیادی برای ارائه کردن دارم. رونی همچنین یک رکورد دیگر را نیز شکست. او توانست ۸۸ گل خود در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر را به ثمر برساند و رکورد الن شیرر افسانه‌ای را نیز پشت سر بگذارد. رونی ‌در ادامه صحبت‌هایش گفت: ۱۲ سال پیش اولین گلم را برای یونایتد به ثمر رساندم. مسیر پر افتخاری را در این مدت در باشگاه طی کردم و در حال‌ حاضر خیلی خوشحالم که به این مهم دست یافتم. همچنین بابی چارلتون، اسطوره سابق یونایتد نیز بعد ازاین بازی به رختکن تیم رفت و ضمن تبریک به رونی گفت‌: رکوردم که در سال ۱۹۷۳ ثبت شد، بالاخره شکست. کمی ناراحت شدم اما برای وین رونی خیلی خوشحالم که توانست به این مهم دست یابد. وقتی بازنشسته شدم ۳۵ سال داشتم. رونی در حال‌ حاضر ۳۱ ساله است و می‌تواند گل‌های بیشتری را به ثمر برساند. وین رونی پنج قهرمانی در لیگ برتر، یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها، یک قهرمانی در جام حذفی و دو قهرمانی در جام اتحادیه در کارنامه پر افتخار خود دارد.