kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
مدیر کل محیط زیست هرمزگان:

شهرک صنعتی ایران – چین در جاسک مجوز زیست محیطی ندارد

مدیرکل محیط زیست هرمزگان هشدار داد: پروژه ملی شهرک صنعتی ایران - چین که قرار است عملیات اجرایی آن بهمن ماه با همکاری سرمایه‌گذاران چینی در جاسک آغاز شود، هیچ گونه مجوز زیست محیطی ندارد.




مجید وفادار در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز ملی هوای پاک افزود: طرح‌های بزرگ عمرانی و صنعتی قبل از هر گونه اقدامی مشمول ارزیابی زیست محیطی هستند و این پروژه ملی 2 هزار هکتاری از جمله طرح های مشمول این قانون است که باید از محیط زیست استعلام بگیرد.
وی بیان داشت: تاکنون برای اجرای این طرح، استعلامی از سوی محیط زیست گرفته نشده و باتوجه به اینکه باید کمیته ارزیابی تشکیل شود و نتیجه آن به سازمان محیط زیست اعلام شود، بعید است در این مدت کوتاه مجوز دریافت کند.
مدیرکل محیط زیست هرمزگان اظهارکرد: بحث احداث شهرک صنعتی در جاسک از سال 93 مطرح است که تاکنون از منابع طبیعی و اداره امور اراضی از محیط زیست برای واگذاری این زمین به شهرک‌های صنعتی استعلام نگرفته‌اند و این طرح بدون ارزیابی و مجوز زیست محیطی است.وفادار در پایان تاکید کرد: مسئولیت اجرای این شهرک صنعتی بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی است و باید پاسخگوی هر اقدامی باشد.
این درحالی است که علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران 17 آذرماه امسال از آغاز امور اجرایی مرحله نخست شهرک صنعتی جاسک در دهه فجر امسال خبر داده است.