kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲

مناطق مرزی سیستان و بلوچستان اعتبار گرفت

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی برای توسعه مناطق مرزی استان تخصیص یافته است.



علی اوسط هاشمی در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان به کمبود منابع آبی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: امروز در هیچ یک از سدهای استان به جز مخازن «چاه‌نیمه»، بالای 120میلیون مترمعکب آب نداریم و این وضعیت زنگ خطری جدی در زمینه کمبود منابع آب استان است.
وی به ضرورت برنامه‌ریزی برای مدیریت بهینه مصرف آب در بخش شرب و کشاورزی و تغییر الگوی کشت در استان و طرح‌های آبخیزداری در مناطق روستایی استان اشاره کرد و اظهار داشت: هدف‌گذاری برای اجرا طرح‌های آبیاری نوین در سطح 40 هزار هکتار اراضی جنوب استان، از برنامه‌های مهم در راستای تغیر الگوهای کشت است که امروز با جدیت از سوی جهاد کشاورزی استان دنبال می‌شود.
وی به اهمیت توجه به روستاها و ارائه خدمات به روستاییان اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست با تدوین و ارایه برنامه‌های بلندمدت خدمات ارزنده به روستائیان استان ارائه کنند.
هاشمی ادامه داد: توجه به توسعه روستاها و روستامرکزی می‌تواند به عنوان یک عامل اساسی از توسعه حاشیه‌نشینی در استان جلوگیری کند.
استاندار سیستان و بلوچستان به روند عملیات اجرایی گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده فروردین‌ماه سال آینده شعله گاز در زاهدان روشن می‌شود.
وی به طرح توسعه ظرفیت «بندر شهید بهشتی» چابهار از 2/5 میلیون تن به بیش از 8 میلیون تن اشاره کرد و بیان داشت: تجهیزات لازم برای اجرای این طرح از آلمان خریداری شده و تا چند روز آینده در بندر چابهار تخلیه می‌شود.
هاشمی افزود: برای خرید این تجهیزات 650میلیون دلار اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی اعتبار تخصیص یافته و صرف شده است.