kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۸۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

مشکل آب آشامیدنی روستاهای قشم برطرف می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از رفع کامل مشکل آب آشامیدنی روستایی جزیره قشم و تبدیل این جزیره به منطقه پایدار آبی خبر داد.


بندرعباس- خبرنگار کیهان:

عبدالحمید حمزه‌پور عنوان کرد: با احداث دو سایت آب شیرین کن جدید در جزیره قشم آب آشامیدنی مورد نیاز تمام روستاهای این جزیره به زودی تأمین می‌شود.
وی افزود: اخذ مجوز احداث دو سایت آب شیرین کن به حجم بیش از 4 هزار مترمکعب تولید آب شیرین در شبانه‌روز با مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی جهت تأمین آب آشامیدنی روستاهای جزیره قشم گرفته شده است.
حمزه‌پور بیان داشت: جزیره قشم با دارا بودن بیش از 60 روستا و جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر به علت شرایط جغرافیایی خاص منطقه و محصور بودن دریا فاقد هرگونه منابع آبی زیرزمینی و سطحی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان توانسته است طی سه سال اخیر با احداث و راه‌اندازی چهار سایت آب شیرین کن و تولید بیش از 15 هزار متر مکعب آب شیرین در شبانه‌روز با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی شاخص برخورداری روستاهای این جزیره را از صفر به بیش از 60 درصد ارتقا دهد.
حمزه‌پور اضافه کرد: اخیراً نیز با پیگیری این شرکت و اخذ مجوز احداث دو سایت آب شیرین کن به حجم 4 هزار و 300 مترمکعب از طریق شرکت مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور و پس از انتخاب سرمایه‌گذاران تعیین شده به زودی عملیات اجرایی این دو سایت آب شیرین کن جدید آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این دو سایت آب شیرین کن ضمن تأمین کل آب آشامیدنی مورد نیاز، شاخص برخورداری آب روستایی این جزیره به 100 درصد ارتقا خواهد یافت و دیگر هیچ روستایی فاقد آب در این جزیره بزرگ خلیج فارس نخواهیم داشت.