kayhan.ir

کد خبر: ۹۵۸۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰

وزیر راه: اعتبار تکمیل جاده خورموج به دشت پلنگ بوشهر تامین می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از تأمین اعتبار لازم برای تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل پروژه مهم راه ارتباطی شهر خورموج به بندر لاور شرقی و دشت پلنگ در استان بوشهر خبر داد.


عباس آخوندی در بازدید و بررسی اجرای پروژه محور ارتباطی خورموج به لاور شرقی و دشت پلنگ افزود: این راه ارتباطی نقش بزرگی در بهبود حمل و نقل مرکز شهرستان دشتی با کارخانه سیمان مند، اراضی بسیار مرغوب کشاورزی و سد دشت پلنگ و روستاهای پشتکوه این شهرستان دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کارخانه سیمان مند دشتی که نقش تاثیرگذاری در اقتصاد و اشتغال‌زایی در این شهرستان دارد، بزودی افتتاح خواهد شد، برای تامین اعتبار لازم و تکمیل این پروژه راه ارتباطی تلاش می‌کنیم.
فرماندار دشتی گفت: این مسیر ارتباطی به طول 70 کیلومتر از شهر خورموج مرکز این شهرستان تا دشت پلنگ است.
غلامرضا مهرجو افزود: از سال گذشته عملیات تعریض و بهسازی این مسیر آغاز شده است و تاکنون برای 10 کیلومتر اول آن 23میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی شهرستان مصوب شده اما هنوز اعتبار تخصیص نیافته است.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر برای این پروژه موافقت‌نامه مبادله شده و پیمانکار مشغول کار است.
مهرجو بیان کرد: با وجود نبود تخصیص اعتبار تاکنون پنج کیلومتر از این محور مهم ارتباطی عملیات خاکی انجام شده است.
وی اظهار کرد: مهم‌ترین قسمت این محور 20 کیلومتر اول از خورموج تا کارخانه سیمان مند است.
وی تاکید کرد: برای تکمیل این پروژه 900 میلیارد ریال نیاز است.
این راه ارتباطی یکی از مهم‌ترین محورهای شهرستان دشتی است که محل ترانزیت تولیدات کشاورزی منطقه طسوج و دشت پلنگ است و راه دسترسی به کارخانه سیمان مند دشتی و ساختگاه سد دشت پلنگ از این محور مهم ارتباطی امکان‌پذیر است.
همچنین این جاده ارتباط هشت روستای دهستان طسوج دشتی با مرکز شهرستان را برقرار می‌کند.