kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

اخبار کوتاه از فوتبال



دیدار دوستانه ایران و مراکش لغو شد؟
فدراسیون فوتبال مراکش در حال مذاکره با دو کشور اسلوواکی و غنا برای برگزاری یک دیدار دوستانه به جای دیدار برابر ایران است. قرار بود که تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه به مصاف مراکش برود اما این دیدار در آستانه لغو شدن است. پیش از این سایت عربی کوره اعلام کرد که این دیدار به خاطر درخواست ایران برای برگزاری بازی در حضور تماشاگران و مخالفت امارات به احتمال زیاد لغو خواهد شد و به نظر می‌رسد که اینگونه است و بازی روز جمعه ایران با مراکش لغو خواهد شد. سایت المنتخب مراکش اعلام کرد که فدراسیون فوتبال این کشور در حال مذاکره با دو کشور اسلوواکی و غنا و برای برگزاری دیدار دوستانه به جای دیدار برابر ایران است. دو کشور اسلوواکی و غنا هم در امارات اردو زده‌اند و به همین خاطر فدراسیون فوتبال مراکش در حال مذاکره با آنها است.
پیروزی پرسپولیس در دیدار تدارکاتی
شاگردان برانکو ایوانکوویچ در دیداری دوستانه با حساب ۲ بر صفر تیم دسته اولی پارس جم جنوبی را شکست داد. تیم فوتبال پرسپولیس و پارس جم جنوبی در چارچوب دیداری دوستانه از ساعت ۱۴ دیروز در ورزشگاه شهید کاظمی به مصاف هم رفتند که شاگردان برانکو ایوانکوویچ توانستند با ۲ گل که در نیمه نخست به ثمر رسانده بودند به پیروزی برسند. برای پرسپولیس در این دیدار مهدی طارمی و علی علیپور گلزنی کردند.برانکو ایوانکوویچ این دیدار را با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، رامین رضاییان، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، علی علیپور، فرشاد احمدزاده، محسن مسلمان و مهدی طارمی آغاز کرد. در ادامه نیز و در نیمه دوم بازیکنانی مانند بوژیدار رادوشویچ، صادق محرمی، الکسی پولیانسکی و چند بازیکن جوان دیگر را به میدان فرستاد.از حاشیه‌های این دیدار می‌توان به درگیری لفظی مهدی تارتار و سید جلال حسینی اشاره کرد. بازیکنان هر دو تیم بازی نسبتا سفت و محکمی را به نمایش گذاشتند که همین موضوع موجب درگیری مدافع پرسپولیس و مربی پارس جم شده بود. حدود ۲۰۰ تماشاگر شاهد دیدار پرسپولیس و پارس جم جنوبی بودند. از غایبان این دیدار می‌توان به کریم باقری، مارکو بدنساز تیم و رضا کرملاچعب اشاره کرد.
دعوت از 4 بازیکن جدید به اردوی تیم ملی
چهار بازیکن جدید به جمع ۱۹ بازیکن دعوت شده به اردوی تیم ملی اضافه شدند. کادرفنی تیم‌ ‌ملی فوتبال برای اردوی پیش روی خود در امارات چهار بازیکن دیگر را به جمع ۱۹ بازیکن دعوت شده به تیم‌ ‌ملی ‌اضافه کرد. به ‌این‌ ترتیب مهدی رحیم زهیوی از استقلال خوزستان، فرزاد حاتمی و محمد ایران پوریان از تراکتورسازی و مسعود ابراهیم‌زاده از گسترش فولاد، به تیم‌ ‌ملی دعوت شدند. بازیکنان حاضر در فهرست جدید تیم‌ ‌ملی عصر دیروز خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کردند. اردوی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان از دیشب  در هتل المپیک آغاز شد. طبق برنامه اعضای تیم ملی ساعت 9 صبح امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) راهی امارات می‌شوند تا تمرینات خود را در باشگاه ایرانیان دبی پشت سر بگذارند.
منصوریان: از پیشنهاد تیم چینی به کاوه رضایی بی‌اطلاعم
سرمربی استقلال از پیشنهاد تیم چینی به کاوه رضایی ابراز بی‌اطلاعی کرد. علیرضا منصوریان بعد از حضور در ساختمان فدراسیون فوتبال، در واکنش به سوالات خبرنگاران درباره حضورش در فدراسیون گفت: مدت‌ها بود که می‌خواستم به اینجا بیایم تا آقای تاج و ساکت را ببینم. امروز هم آمدم و یک چای با آقای تاج خوردم. مسئله خاصی در میان نبود. وی در واکنش به سوالی درباره احتمال پیوستن کاوه رضایی به یک تیم چینی گفت: درباره این مسئله اطلاعی ندارم و طبیعتا وقتی اطلاعی درباره‌اش ندارم نمی‌توانم صحبتی انجام دهم. تمرین دیروز استقلالی‌ها در حالی پیگیری شد که کاوه رضایی مهاجم این تیم پس از دیدار با سپاهان هنوز در تمرینات حاضر نشده است.
آجورلو: هیچ فشاری برای ماندن سروش رفیعی وجود ندارد
مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی گفت که اگر قرار به ماندن سروش رفیعی در این تیم باشد، او به‌عنوان بازیکن آزاد می‌ماند نه سرباز.مصطفی آجورلو درباره اینکه گفته شده باشگاه تراکتورسازی به‌اجبار سروش رفیعی را 6 ماه دیگر به ‌عنوان بازیکن سرباز در این تیم نگه می‌دارد و این موضوع سنگی است که جلوی پای این بازیکن گذاشته شده تا به پرسپولیس نرود، اظهار داشت: نامه‌ای در این باره به دست ما رسیده که از طرف باشگاه نبوده است، با این حال تنها در صورتی سروش رفیعی را نگه می‌داریم که در نیم‌فصل دوم به ‌عنوان بازیکن آزاد در تراکتورسازی بماند نه بازیکن سرباز. وی ادامه داد: هیچ فشاری برای ادامه حضور رفیعی در تراکتورسازی وجود ندارد و ما با او درباره مسائل مالی صحبت می‌کنیم. اگر به تفاهم مالی برسیم سروش در تراکتورسازی می‌ماند و در غیر این صورت می‌تواند برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. رفیعی بازیکن باارزشی است اما به ‌زور و به ‌عنوان سرباز او را نگه نمی‌داریم.
۱۰ بازیکن از ماشین‌سازی می‌روند
مهاجم تیم فوتبال ماشین‌سازی اولین بازیکن جدا شده این باشگاه است. مهرداد بایرامی دیروز با حضور در باشگاه ماشین‌سازی قراردادش را با این باشگاه فسخ کرد. او اولین بازیکنی است که به صورت رسمی از این باشگاه جدا شده است.محمد علوی مدیر تیم با تایید این خبر گفت: 10 بازیکن از تیم ما در نیم فصل جدا خواهند شد که این بازیکنان به مرور قراردادهایشان را با باشگاه فسخ می‌کنند و بازیکنان جدید با این باشگاه قرارداد می‌بندند. از محمد نصرتی و سامان نریمان جهان به عنوان خروجی‌های دیگر ماشین‌سازی نام برده می‌شود.
آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر
* محمد اوسانی مهاجم تیم فوتبال صبای قم که سابقه بازی در استقلال خوزستان را هم دارد، بعد از فسخ قراردادش با تیم صبای قم از این تیم جدا شد و با مسئولان گسترش فولاد به توافق رسید.
* امید نظامی‌پور مدافع راست خونه به خونه بابل و فصل گذشته گسترش فولاد تبریز با عقد قراردادی تا پایان فصل رسما به تیم فوتبال صبای قم پیوست. صبای قم که در نیم فصل دوم مربی مستعفی خود ساکت الهامی را روی نیمکتش نمی‌بیند، با اضافه کردن نام نظامی پور اولین فعالیت خود در نقل و انتقالات نیم فصل را انجام داد.
* سخنگوی پدیده از درخواست رسمی این باشگاه مشهدی برای جذب هافبک استقلال خبر داد. طاری‌بخش گفت: رضا مهاجری سرمربی پدیده  جلسه‌ای با مسئولان تیم از جمله سرآسیایی و برگی‌زر در خصوص لیست ورود و خروج این تیم مشهدی برگزار کرد که در نهایت برای جذب فرشید باقری از استقلال نامه‌ای را برای این باشگاه تنظیم و ارسال کردیم و برای سایر بازیکنان درخواستی مهاجری نیز در حال انجام مذاکرات و رایزنی هستیم.
* باشگاه پرسپولیس در نظر دارد برای به خدمت گرفتن ایگور پراهیچ پیشنهاد معاوضه این مدافع کروات را با محمدامین آرام‌طبع به باشگاه نفت تهران ارائه دهد. علی دایی یکی از بازیکنانی را که در لیست خرید خود قرار داده آرام‌طبع شاگرد پیشین‌اش در تیم صبای قم است. سرمربی نفت اعتقاد خاصی به این مدافع دارد و باشگاه پرسپولیس هم با اطلاع از این موضوع رضایت‌نامه این بازیکن را تاکنون صادر نکرده‌اند. مسئولان باشگاه پرسپولیس در نظر دارند به نفتی‌ها پیشنهاد معاوضه پراهیچ، مدافع کروات مدنظر برانکو با آرام‌طبع را بدهند و احتمال اینکه این پیشنهاد با موافقت نفتی‌ها مواجه شود زیاد است.
* تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در ابتدای فصل جاری با دنی سانتویا، مهاجم کلمبیایی قرارداد امضا کرد، اما برخلاف تصور او امسال فقط در دو بازی برای این تیم به میدان رفت.دنی به ‌دلیل مشکلات مالی و همچنین دوری از خانواده خواستار جدایی از صنعت نفت شده و نادر دست‌نشان هم با درخواست این بازیکن موافقت کرده است. با این اوصاف دنی به‌زودی از صنعت نفت جدا خواهد شد. نادر دست‌نشان علاوه بر دنی، نام سه بازیکن صنعت نفت را در فهرست مازاد قرار داده و نام شش بازیکن(هادی عقیلی، محمد آرام طبع، مهدی بدرلو، رضا نورمحمدی، آرش افشین و...) را هم به باشگاه داده است تا مسئولان باشگاه با آنها مذاکره کنند.
* مهاجم تیم فوتبال استقلال خوزستان قصد دارد امروز تصمیم نهایی را برای جدایی از این تیم و رفتن به استقلال تهران بگیرد. مهدی رحیم‌زهیوی چند روز پیش برای مذاکره با استقلال تهران به تهران آمد و حتی با این تیم به توافق رسید، اما چند روز از استقلالی‌ها زمان خواست. او همچنان منتظر حل مشکلات مالی‌اش در استقلال خوزستان است و اگر این مشکل برطرف شود به حضورش در این تیم ادامه خواهد داد. زهیوی طبق خواسته پورموسوی قرار است تا امروز صبر کند و اگر مشکلات مالی این بازیکن حل نشود احتمالا او تصمیمش را برای رفتن به استقلال تهران عملی خواهد کرد.