kayhan.ir

کد خبر: ۹۴۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲

حیدر عبادی اطمینان داد به زودی کار داعش در موصل یکسره می‌شود

نخست‌وزیر عراق می‌گوید، عملیات آزادسازی موصل وارد مرحله حساس و سرنوشت‌سازی شده و همه چیز بر اساس برنامه پیش می‌رود.


به گزارش فارس، «حیدر عبادی» اعلام کرد عملیات موصل وارد مرحله حساس و سرنوشت‌سازی شده است. وی پس از حضور یافتن در مقر عملیات مشترک نیروهای مسلح عراق در استان نینوا، به خبرنگاران گفت که به زودی کار داعش در این شهر یکسره خواهد شد.
پیش از این برخی منابع از توقف عملیات موصل خبر داده بودند. اما اوایل هفته جاری خبر رسید که مرحله دوم عملیات آزادسازی موصل آغاز شده است.
عبادی همچنین، اظهار داشت: «نیروهای شجاع ما هم‌اکنون با روحیه‌ای عالی در داخل شهر موصل می‌جنگند و در مقابل نیز، (صفوف) دشمن فروپاشیده و (داعش) شکست خورده است.»
در نبردهای خیابانی داخل موصل علیه داعش، نیروهای بسیج مردمی حضور ندارند. این نیروها در خارج از موصل و مناطقی که از این شهر تا مناطق مرزی سوریه امتداد می‌یابد، با تروریست‌ها سرگرم نبرد هستند. در همین رابطه، تسنیم به نقل از «فرات نیوز» گزارش داد، نیروهای بسیج مردمی به همراه نیروهای دولتی طی یک عملیات ویژه، روستای «شکرن» در غرب موصل را آزاد کردند.
در داخل شهر موصل نیز «الکرامه» آخرین منطقه‌ای است که به دست نیروهای دولتی افتاد.
از استان «الانبار» در غرب عراق هم خبر رسیده، «اشوان العانی» مسئول نظامی داعش ملقب به «ابودلال» به همراه دو تن از معاونانش طی حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در غرب شهر «رمادی» کشته شدند. در این حمله هوایی، سه خودروی حامل سلاح‌های سنگین، یک سکوی پرتاب موشک و یک دستگاه کامیون حامل مواد منفجره و تجهیزات نظامی منهدم شدند.
حمله تروریستی در نجف
تروریست‌ها در نجف اشرف اما دست به دو حمله تروریستی جداگانه زدند؛ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما تروریست‌ها یک خودروی بمب‌گذاری شده را در بازار «الشعلان» در جنوب نجف منفجر کردند. علاوه بر آن، دو تروریست در ایست و بازرسی منطقه «المشخاب» 30 کیلومتری نجف، از خودرو پیاده می‌شوند و نیروهای دولتی را به رگبار می‌بندند و پس از آن، جلیقه‌های انفجاری همراه خود را منفجر می‌کنند. شمار شهدای این دو حمله تروریستی، شش نفر و مجروحان نیز 11 تن گزارش شده است.
خبر دیگر اینکه «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه امروز وارد بغداد می‌شود. وی گفته برای احترام به سربازان ائتلاف ضد داعش، به عراق می‌رود.