kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵

اخبار ورش جهان



اولین بازی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸
در کدام استادیوم برگزار می‌شود؟!
استادیوم کرستوسکی سال آینده نیز میزبان اولین بازی جام کنفدراسیون‌ها نیز خواهد بود.سخنگوی فیفا در این باره به TASS گفت‌: فیفا مطمئن است استادیوم سن پترزبورگ تمامی نیازها برای میزبانی جام کنفدراسیون‌ها و جام جهانی را تامین می‌کند. مسابقات آزمایش در سال ۲۰۱۷ و قبل از مسابقات جام کنفدراسیون‌ها برگزار می‌شود تا امکانات استادیوم‌ها ارزیابی شود. استادیوم سن پترزبورگ، میزبان چهار باز خواهد بود که بازی‌های افتتاحیه و اختتامیه هم در بین آنهاست.البته به دلیل بودجه‌ای که صرف ساخت این استادیوم شد، انتقادات زیادی صورت گرفت. در ماه نوامبر نیز فیفا اعلام کرد زمین استادیوم تعادل ندارد و لرزش‌های آن هفت برابر بیشتر از حالت قابل قبول است. در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸، یازده استادیوم استفاده می‌شود.
بارسلونا به دنبال بازگرداندن تیاگو آلکانتارا
تیاگو آلکانترا محصول آکادمی لاماسیا است. او بعد از جدایی پپ گواردیولا از بارسلونا نیمکت نشینی در این تیم اسپانیایی را تحمل نکرد و راهی آلمان شد تا در بایرن مونیخ شاگرد پپ گواردیولا شود.آلکانترا چهارمین فصل حضور خود در بایرن مونیخ را پشت‌سر می‌گذارد. او با وجود این که بازی‌های زیادی را به خاطر آسیب‌دیدگی‌ از دست داده اما در فصل جاری به اوج آمادگی خود رسیده و عملکرد درخشانی در باواریای‌ها داشته است.سایت اسپورت یک آلمان از علاقه باشگاه بارسلونا برای بازگرداندن تیاگو خبر داد و نوشت: بارسلونابا توجه به درخشش تیاگو در بایرن مونیخ دوست دارد این بازیکن را به نیوکمپ برگرداند و برای این انتقال حاضر است ۴۰ میلیون یورو پرداخت کند اما باشگاه بایرن مونیخ اصرار دارد تا این بازیکن اسپانیایی را حفظ کند. آلکانترا تا سال ۲۰۱۹ با بایرن مونیخ قرارداد دارد. برادر این بازیکن که رافینیا است، در بارسلونا بازی می‌کند.
احتمال جدایی په‌په از رئال قوت گرفت
رئال‌ مادرید به دنبال بازگرداندن مدافع جوان خود است که در اینتراخت فرانکفورت بازی می‌کند.خسوس وایخو که بازیکن رئال‌ مادرید است، به صورت قرضی در اینتراخت فرانکفورت بازی می‌کند. این بازیکن اسپانیایی تقریبا در همه بازی‌های فرانکفورت در رقابت‌های فصل جاری بوندسلیگا به میدان رفته و عملکرد خوبی از خود نشان داده است.یورو اسپورت نوشت عملکرد خوب این بازیکن جوان باعث شده است تا رئال مادرید به دنبال باز گرداندن او باشد؛ به ویژه این که په‌په به احتمال زیاد در پایان فصل از رئال‌ مادرید جدا خواهد شد. په‌په تا پایان فصل با رئال‌ مادرید قرارداد دارد. او خواستار تمدید دو ساله قرارداد خود با کهکشانی‌ها است اما به نظر می‌رسد کهکشانی‌ها علاقه‌ای به تمدید قرارداد این مدافع ندارند. یورو اسپورت اعلام کرد په‌په از یک باشگاه چینی پیشنهاد خوبی دارد و این احتمال زیاد است که او در پایان فصل راهی لیگ چین شود.
سانتوس و سیمئونه بهترین مربیان ملی و باشگاهی
با توجه به نزدیکی به سال ۲۰۱۶ میلادی، فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار بهترین مربیان ملی و باشگاهی جهان در این سال را معرفی کرد که فرناندو سانتوس، سرمربی پرتغال به عنوان بهترین مربی تیم‌های ملی و دیگو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید نیز به عنوان بهترین مربیان باشگاه‌های جهان در این سال انتخاب شدند.
اختلافات در یوونتوس بالا گرفت
بنا به گزارش رسانه‌های ایتالیا، اختلافات میان آلگری و باشگاه یووه پس از شکست مقابل میلان در سوپر کاپ ایتالیا شدت گرفته است و آلگری در پایان از بانوی پیر فصل رفتنی است. روزنامه کوریره دلا اسپورت خبر داد: اختلاف شدیدی میان باشگاه یوونتوس با آلگری ایجاد شده است و باشگاه به دنبال جایگزینی مناسب برای او در فصل آینده است. باشگاه یوونتوس 3 گزینه برای جانشینی آلگری درنظر گرفته است. پائولو سوزا، بازیکن سابق بیانکونری و سرمربی کنونی فیورنتینا گزینه اول هدایت یووه است. دی فرانچسکو، سرمربی ساسولو و لوئوناردو گاردیم، سرمربی موناکو دو گزینه بعدی روی میز یووه هستند.
بارسلونا به دنبال یک مربی بزرگ
باشگاه بارسلونا به دنبال استخدام یک مربی بزرگ است. لوئیس انریکه البته در تیم فوتبال بارسلونا نتایج بدی کسب نکرده و افت اخیر این تیم در لالیگا آنقدر سنگین و تکان دهنده نبوده که باعث خشم مدیران و هواداران بارسلونا شود. در هر حال خبرهای رسمی و غیر رسمی از کاتالونیا نشان می‌دهد که بارسلونا به دنبال یک مربی بزرگ است و گویا علاقه زیادی به تمدید قرارداد انریکه ندارد. مدیر برنامه‌های انریکه از انتشار این خبر دلخور شده و آن را کار رسانه‌های مادریدی می‌داند اما این خبر به تیتر اول روزنامه کاتالونیایی اسپورت نیز تبدیل شده است.
دورتموند بازیکن جذب می‌کند، قرض می‌دهد!
بورسیادورتموند ممکن است بازیکنی که تابستان سال جاری از اوساسونا اسپانیا جذب کرد، به اف.ث‌کلن قرض دهد. روزنامه اکسپرس در گزارشی که انتشاریافت به احتمال حضور «میکل مرینو» در تیم اف.ث‌کلن در نیم فصل دوم اشاره کرده است.این نشریه نوشت بازیکن اسپانیایی دورتموند در تابستان از اوساسونا در ازای 4 میلیون یورو جذب شد. اما در دور رفت بوندس‌لیگا نتوانست در جمع مردان توماس توخل، خودی نشان دهد.به همین خاطر اکنون صحبت از انتقال قرضی‌اش به تیم کلن مطرح شده است. در این ارتباط پتر اشتوگر، سرمربی کلنی‌ها اظهارداشت:هر بازیکنی که به جمع ما ملحق شود، باید از نظر فنی، اقتصادی و شخصیتی با تیم جور باشد. اگر این عامل اساسی موجود نباشد، دیگر انتقال معنایی نخواهد داشت.
تلاش‌های کویت برای حل بحران ورزش
معاون وزارت ورزش کویت اعلام کرد که بحران ورزش این کشور به زودی حل خواهد شد.هیئت ورزش کویت در مراسم تکریم بهترین‌های ورزش این کشور در سال(2015) تاکید کرد که بحران ورزش کویت در آستانه حل شدن است.فلیطح، معاون وزرات ورزش کویت تاکید کرد و گفت: در جلسه‌ای که با دولت برای حل مشکل تعلیق ورزش کویت برگزار شد میان فدراسیون‌ها و دولت توافقی انجام گرفت و بزودی ورزش کشور از این بحران خارج خواهد شد. اکثر فدراسیون‌های ورزشی کویت در سال گذشته به خاطر دخالت‌های دولت کویت به امور ورزشی از سوی نهادهای بین‌المللی به حالت تعلیق درآمد.
منچستر یونایتد پیشنهاد سویا برای جذب مارسیال را رد کرد
در حالی که پنجره نقل و انتقالات زمستانی از تاریخ اول ژانویه 2017 (12 دی) آغاز می‌شود، باشگاه سویای اسپانیا نسبت به جذب آنتونی مارسیال علاقه نشان داده، اما باشگاه منچستر یونایتد قصد فروش مهاجم فرانسوی‌اش را ندارد. بر اساس گزارش روزنامه «دیلی‌میل» انگلیس، از سوی باشگاه سویا با مدیربرنامه‌های مارسیال که این فصل زیرنظر ژوزه مورینیو چندان فرصت بازی پیدا نکرده، تماس گرفته شده و موضوع حضور قرضی این بازیکن در سویا مورد بحث قرار گرفته است.دیلی‌میل اما خبر داد که ژوزه مورینیو ترجیح می‌دهد مهاجم 21 ساله‌اش در اولدترافورد بماند، از این‌رو منچستر یونایتد برنامه‌ای برای فروش وی ندارد و به سویا پاسخ منفی داده است. در بین متقاضیان خرید مارسیال، وستهام هم وضعیت او را دنبال می‌کند. مهاجم تیم ملی فرانسه در سال 2015 از موناکو به شیاطین سرخ پیوست و تا کنون در 66 بازی از رقابت‌های مختلف 21 گل برای این تیم به ثمر رسانده است.