kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۷۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
دادستان تهران:

اقدام سارقان مسلح مغازه‌های تهران مصداق «محاربه» است

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: اقدام سارقان دستگیر شده مغازه‌های تهران که به صورت مسلحانه و همراه با ایجاد رعب و وحشت برای مردم و مغازه‌داران بوده، مصداق محاربه است.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، عباس جعفری دولت‌آبادی اظهار داشت: اعضای این باند طی یک هفته 18 سرقت مسلحانه از مغازه‌ها انجام داده‌اند که 9 فقره سرقت در روز 22 آذر انجام شده است.
دولت‌آبادی در خصوص شگرد سارقان گفت: اعضای این باند که در قرچک ورامین ساکن بوده‌اند، شب‌ها با همراه داشتن سلاح گرم به شهر تهران وارد شده و به ویژه در ساعات پایانی شب با ورود به مغازه‌ها و صنوف مختلف، مرتکب سرقت می‌شدند.
وی با اشاره به نحوه ارتکاب سرقت‌ها که به صورت مسلحانه و با ایجاد رعب و وحشت میان مردم و مغازه‌دارها و سلب امنیت عموم همراه بوده، اقدام آنان را مصداق محاربه دانست و افزود: در این نوع پرونده‌ها که مشتمل بر جرایم خشن و مهم است، سرعت رسیدگی از اهمیت زیادی برخوردار است و در خصوص این پرونده، سرعت عمل و قاطعیت پلیس و سرپرست دادسرای ویژه سرقت قابل تقدیر است.دادستان تهران ضمن اعلام کشف چندین سلاح کمری و فشنگ از دستگیرشدگان، از ارجاع این پرونده به شعبه اول بازپرسی دادسرای ویژه سرقت و تفهیم اتهام محاربه به متهمان خبر داد. همچنین حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور که به صورت سرزده به دادسرای جنایی تهران رفته بود با حضور در شعبه یک بازپرسی دادسرای سرقت در جریان روند رسیدگی به پرونده سرقت مسلحانه از مغازه‌ها که در چند روز گذشته اتفاق افتاده بود، قرار گرفت و بر رسیدگی فوق العاده به این پرونده و صدور کیفرخواست آن در کوتاهترین زمان ممکن تاکید کرد.