kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

تدابیر شدید امنیتی در سراسر اروپا همزمان با سال نو میلادی

تدابیر امنیتی در کشورهای اروپایی و در آستانه برگزاری جشن‌های کریسمس و به ویژه پس از حمله کامیون داعش به مردم در شهر برلین آلمان به شدت افزایش یافته است.


سرویس خارجی-

حمله تروریستی هفته گذشته در بازار کریسمس برلین که به کشته و مجروح شدن بیش از 60 نفر انجامید دولت‌های اروپایی را در آستانه شروع سال نوی میلادی به وحشت انداخته است. در آلمان مقامات امنیتی از ترس وقوع حملات دیگر، در حال آماده باش هستند. در آلمان پلیس فدرال گشت‌های مسلح خود در ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها را تقویت کرده است. وزیر کشور آلمان گفته که خطر حملات تروریستی در این کشور همچنان بالا است. انگلیس نیز در دومین سطح بالای هشدار امنیتی قرار دارد. در سایر کشورها نیز گزارش‌ها حاکی  است که هزاران پلیس بسیج شده‌اند تا جلوی حملات تروریستی احتمالی را بگیرند؛ حملاتی که حتی در صورت وقوع، بیش از تروریست‌ها خود دولت‌های اروپایی به سبب حمایت‌های خود از این تروریست‌ها در وقوع آن مقصر هستند.
در فرانسه دولت این کشور بیش از 90 هزار نیروی پلیس و ارتش را برای تامین امنیت جشن‌های میلاد مسیح بسیج کرده است.
«ژان مارک فالکون» مدیرکل پلیس فرانسه در این باره گفته: ‌«حملات برلین به همه نمایندگان دولت در مناطق مختلف فرانسه یادآوری کرد که باید به ارزیابی مجدد اوضاع بپردازند تا از امنیت همه بازارها به مناسبت میلاد مسیح و مراسم نیایش که نیمه‌شب برگزار می‌شود اطمینان یابند» به گفته رئیس‌پلیس فرانسه، در مناطقی از شهرهای بزرگ که مراسم نیایش با حضور افراد زیادی برگزار می‌شود، تدابیری برای محافظت از شرکت‌کنندگان در مراسم و همچنین واکنش فوری نشان دادن به هر رویدادی اتخاذ شده است.
فرانسه از ژانویه 2015 هدف یک رشته حملات بی‌سابقه بود که طی آن 238 نفر کشته شده‌اند. جمعه گذشته نیز وزیر کشور فرانسه از خنثی شدن 17 توطئه تروریستی در سال 2016 خبر داد.
رویترز اما گزارش داده پس از آنکه پلیس ایتالیا مظنون اصلی حمله کامیون به بازار کریسمس در برلین را از پای درآورد؛ تدابیر امنیتی در این کشور و واتیکان و سایر شهرهای اروپایی افزایش یافته و نیروهای امنیتی در آماده باش به سر می‌برند. در فرانسه، انگلیس و آلمان که تاکنون هدف حملات تروریستی قرار گرفته‌اند نیز حضور نیروهای پلیس در مراکز اصلی توریستی و مناطق پرجمعیت و شلوغ افزایش «چشمگیری» یافته است.
مقام‌های شهر «رم» مانع از ورود کامیون‌ها و سایر خودروهای سنگین به مرکز شهر می‌شوند و پلیس ضدترور ایتالیا با تجهیزات و وسائل ویژه‌ای مسیرهای منتهی به مراکز توریستی و پرجمعیت را تحت کنترل قرار داده است. در واتیکان نیز تدابیر شدید امنیتی برقرار شده است. در شهر میلان و سایر شهرهای ایتالیا نیز تدابیر امنیتی به خصوص در نزدیکی کلیساها افزایش یافته است. غرب از حامیان داعش و گروه‌های تروریستی است و اکنون خود گرفتار این گروه‌ها شده است.