kayhan.ir

کد خبر: ۹۳۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲

حوادث کوتاه از کشور


    
    تره با طعم تریاک
سرویس شهرستان‌ها:  رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی خراسان شمالی اظهارداشت: در پی گزارش رسیده مبنی بر اینکه فردی با هویت مشخص در زمینه تهیه مواد مخدر از استان‌های جنوبی و توزیع آن در استان‌های خراسان فعالیت دارد، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ محمد غلامی افزود:  در تحقیقات مأموران، مشخص شد فرد موردنظر قصد انتقال مقدار قابل‌توجهی مواد مخدر با یک دستگاه کامیون حامل تره‌بار از استان کرمان به خراسان را دارد، در محورهای احتمالی مستقرشدند.
وی با بیان اینکه ماموران با شناسایی کامیون حامل مواد افیونی آن را متوقف ساختند بیان کرد: مأموران در بازرسی از این خودرو  63 کیلو و 700 گرم تریاک کشف کردند. این مقدار مواد مخدر به طرز ماهرانه‌ای در کارتون‌های خیار جاسازی‌شده بود.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی خراسان شمالی یادآور شد: در این زمینه راننده کامیون دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
محکومیت شرکت متخلف
رشت ـ خبرنگار کیهان :مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان از جریمه 3 میلیاردی یک شرکت تولید فرآورده‌های چوبی به اتهام قاچاق 5 تریلر « ام‌دی‌اف » خام در این استان خبر داد.
رضا قشلاقی اظهار داشت: این شرکت قصد داشت کالای ورود موقت این 5 تریلر را از گیلان خارج و به استان البرز انتقال دهد که تریلرهای مذکور توسط ضابطین تعزیرات حکومتی گیلان متوقف شد.
وی با بیان اینکه پس از بررسی این موضوع در شعبه پنجم تعزیرات حکومتی شهرستان رشت، تخلف این شرکت در قاچاق کالا محرز شد، اظهارداشت: علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه، مدیرعامل این شرکت نیز به پرداخت 3 میلیارد و 358میلیون و 213 هزار ريال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.
شایان ذکر است کالای ورود موقت به کالای وارداتی معاف از عوارض گمرکی گفته می‌شود که پس از انجام فعل و انفعالاتی باید به خارج از کشور صادر شود.
دستبند پلیس بر دستان 5 کلاهبردار
تبریز- خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در پی چند فقره کلاهبرداری از تعدادی شهروند تبریزی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
سرهنگ صابر عباس زاده افزود: در بررسی‌های انجام شده از مالباختگان و بررسی اسناد و مدارک موجود، پنج کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.
وی تصریح کرد: متهمان دستگیر شده به صورت باندی عمل کرده و با فروش عتیقه‌جات تقلبی با شگردهای خاص، مبالغ کلانی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه مجموع کلاهبرداری صورت گرفته پنج میلیارد و 440 میلیون ریال است، گفت:پنج کلاهبردار دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
کشف 440 کیلوگرم پیش ساز شیشه  
مهاباد- ایرنا: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی مقدار قابل توجهی مواد مخدر را تحویل یک باربری در مهاباد داده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرتیپ ناصر اصلانی افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی نامحسوس محل مورد نظر را زیر نظر گرفتند و در عملیات غافلگیرانه 440 کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر شیشه از نوع ‹اسیداستون› را کشف و ضبط کردند.
وی گفت: یک نفر متهم در این ارتباط دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
پلیس در کارگاه تولید مواد لبنی
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی البرز گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تولید مواد لبنی فاسد در یک سوله درمنطقه ماهدشت کرج، ماموران با حکم مقام قضایی به همراه کارشناسان اداره بهداشت به محل مورد نظر اعزام شدند.
سرهنگ محمد علی صفایی افزود: پس ازحضور ماموران درمحل تولید مواد لبنی مشخص شد 2 نفر با تهیه شیر از دامداری‌ها با شرایط کاملا ناسالم و غیربهداشتی و بدون داشتن مجوز اداره بهداشت اقدام به تولید فرآورده‌های لبنی کرده‌اند.
وی گفت: این مواد لبنی با مارک و برچسب شرکت‌های معتبر سازنده مواد لبنی آماده و پس از بسته‌بندی در تهران و البرز توزیع و مصرف می‌شده است.
صفایی خاطرنشان کرد: در بازرسی از انبار مذکور بیش از 6 هزار کیلوگرم مواد لبنی شیر، کره، خامه، دوغ و ماست بوده که ارزش ریالی آن بیش از100 میلیون ریال برآوردشده است. همچنین از این متهمان تعدادی اسنادجعلی، سیم کارت، مدارک جعلی و کارت عابر بانک کشف شد.
کشف 481 کیلوگرم تریاک
زاهدان- خبرنگار کیهان: ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان طی دو عملیات جداگانه 481 کیلو و 800 گرم تریاک از سوداگران مرگ کشف کردند. ماموران انتظامی ایرانشهر در محور این شهرستان به بمپور به یک دستگاه خودروی پژو 405 مشکوک و به آن دستور ایست دادند اما راننده پژو 405 اقدام به فرار کرد. جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: ماموران به تعقیب خودرو پژو 405 پرداختند. قاچاقچیان با رها کردن خودرو متواری شدند. سرهنگ احمد طاهری گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو 459 کیلو و 800 گرم تریاک کشف و پژو 405 را نیز توقیف کردند.
همچنین ماموران انتظامی زهک در محور این شهرستان به میلک به یک دستگاه پژو 405 مشکوک شدند و دستور ایست به آن دادند اما راننده خودرو با تیراندازی به سمت ماموران اقدام به فرار کرد. فرمانده انتظامی زهک افزود: ماموران پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودروی پژو 405 را متوقف کنند و در بازرسی از آن 22 کیلوگرم تریاک کشف کردند. سرهنگ محمد محمدی‌منش افزود: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.
بازی مرگبار
شهرکرد- خبرنگار کیهان: یک نوجوان 15 ساله در زادگاه خود روستای «سجو» از توابع شهرستان کوهرنگ بر اثر اصابت گلوله جان باخت. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری با تائید این خبر افزود: دو نوجوان با یک سلاح شکاری سرگرم بازی با هم بودند که ناگهان بر اثر شلیک گلوله، یکی از آنان کشته شد.سرهنگ پاسدار شهریار حیدری با اشاره به اینکه این دو نوجوان با هم نسبت خویشاوندی دارند اضافه کرد: تیراندازی به صورت سهوی و غیرعمدی گزارش شده اما در عین حال علت این حادثه در دست بررسی است.
دستگیری مزاحمت تلگرامی
سمنان: خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای استان سمنان از شناسایی و دستگیری مزاحم تلگرامی خانم جوان سمنانی خبر داد و گفت: متهم خواستگار قبلی شاکی بود.
سرهنگ سیدعلی میراحمدی گفت: چندی پیش خانمی جوان به پلیس فتا مراجعه و از فردی ناشناس که در فضای مجازی برای وی ایجاد مزاحمت کرده بود شکایت کرد.وی افزود: متهم با طراحی صفحه‌ای مجازی در تلگرام به نام شاکی و انتشار اطلاعات خصوصی آبروی این خانم جوان را نزد دوستان و آشنایان برده و برای زندگی شخصی و خانوادگی وی مشکلات بسیاری ایجاد کرده بود.سرهنگ میراحمدی تصریح کرد: متهم دستگیر و با تشکیل پرونده اتهامی تحویل مراجع قضایی شد.